Skocz do zawartości
eustachy2

[przerzutka tylna] RD-M6000 czy RD-T6000

Rekomendowane odpowiedzi

eustachy2

W swoim rowerze crossowym będę wymieniał zużyty napęd 3x8 na Deore 6000

korba: FC-T6010, 48-36-26T

kaseta: CS-HG500, 11-32T

przednia przerzutka: chyba FD-T670 bo FD-T6000-L3 jest nie do dostania w PL w normalnej cenie

tylna przerzutka: nie wiem, RD-T6000 czy RD-M6000

Jak obliczyłem pojemność to wychodzi mi że potrzebuję 43T, RD-T6000 ma 47T, a RD-M6000 43T. Brałbym raczej RD-M6000 bo jest niewiele droższa i z kasetą 32T musi działać,  ale obawiam się czy gdybym kiedyś w przyszłości (np w sytuacji przeprowadzki/wyjazdu w górzysty teren) chciał wrzucić kasetę 34T albo 36T to czy i jak M6000 to ogarnie?

Niby to powinno działać chyba, jak przeglądałem specyfikacje rowerów to np. Unibike mają kasetę 36T, korbę 48T i przerzutkę M6000/M7000. W Giantach Roamach z 2018 roku też tak było.

Zatem moje pytanie, czy RD-M6000 działałaby dobrze z korbą 48T i kasetą 34T albo 36T (pojemność 45/47T) pomimo tego że wg specyfikacji na stronie Shimano pojemność przerzutki to 43T?

Edytowane przez eustachy2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

M6000-SGS bez prob. W napędzie 3x10 i tak nie da się jeździć na kombinacji 48x32-36 ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eustachy2

Ok, dziękuję. Czyli byłoby coś takiego:

korba: Deore FC-T6010, 48-36-26T

suport: SM-BB52

kaseta: CS-HG500, 11-32T

łańcuch: CN-HG54

przednia przerzutka: Deore LX FD-T670-L3

tylna przerzutka: Deore RD-M6000-SGS

manetki: Deore SL-M6000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Imar

Łańcuch weź lepszy. HG54 to guma do majtek. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eustachy2

Dzięki za radę z łańcuchem. Niestety łańcuch już posiadam, trudno, jak się rozciągnie to wtedy będzie HG95 albo X10. Przynajmniej był połowę tańszy od HG95.

Czytałem też że ten SM-BB52 to słaby suport i lepiej wziąć Accent/Neco albo XT. Wybrałem jednak opcję najtańszą z tego względu że czytałem na forum że przy zmianie korby z kwadratu na hollowtech trzeba planować mufę, chociaż inni pisali że nie trzeba. Nie mam w planie planować teraz mufy suportu więc najtańszy suport w razie jakby szybko miał się rozwalić przez niesplanowaną mufę. Pojeżdżę, zobaczę jak wszystko chodzi i w przyszłości gdy zajdzie taka potrzeba to wybiorę lepszy suport.

Jeśli chodzi o obecny napęd to korba SR Suntour 48-38-28 i kaseta PG830 11-32. Gdy mieszkałem w lekko górzystym/pagórkowatym regionie to czasem brakowało jeszcze lżejszego przełożenia. Obecnie jednak mieszkam w bardziej równinnej części kraju i na kasecie 11-32 dobrze mi się jeździ. Dlatego też nowa kaseta będzie 11-32T. Ale powrót nie jest nigdy wykluczony, a nie chciałbym wtedy znowu zmieniać też przerzutki. Stąd też było moje pytanie o możliwość ewentualnego działania przerzutki RD-M6000 o pojemności 43T z korbą 48-36-26 i kasetą 34T (pojemność wychodzi 45T) albo kasetą 36T (pojemność 47T).

Czyli jak dobrze rozumiem to mając przerzutkę o pojemności 43T, korbę 48-36-26 i kasetę 11-36 o stopniowaniu 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36T (taka konfiguracja wymaga przerzutki 47T a nie 43T) to mając z przodu 48T nie wrzucę z tyłu na największą zębatkę, a mając z przodu 26T nie wrzucę z tyłu na dwie najmniejsze zębatki. Co w sumie i tak jest bez znaczenia ze względu na to że nie jeździ się na tak skrzyżowanym łańcuchu. Dobrze to rozumiem?

W taki raraz zamawiam RD-M6000 :)

Edytowane przez eustachy2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

Ja przed wakacjami też robiłem pełny napęd i zrobiłem na pełnym T6000 (z kasetą 11-36). Jak już założysz, to powiedz jak to działa bo czasami jeżdżę rowerem w szlaki poza miastem i jednak sprzęgiełko by mi się przydało. Póki będziesz pamiętał, by nie wrzucić przekosu 3-1 albo 3-2 to w sumie nic nie powinno się stać, albo zrób dłuższy łańcuch i po prostu będzie luźny na 1-10. Co do korby - jesteś pewien, że potrzebujesz 48T? Ja teraz jak jeżdżę to zauważyłem, że 3-10 to dla mnie bieg tylko przy dokręcaniu z górki, ewentualnie przy ciśnięciu na stojąco ale poza tym zupełnie nieosiągalny w "normalnej" jeździe. Jakbym dzisiaj robił napęd, to pastawiłbym na M6000 3x (korba 40-32-22). Właściwie straciłbym tylko najwyższe przełożenie a jeszcze zyskałbym na podjazdach. Rower jest bardzo uniwersalny (szlaki MTB, miasto, opony bardziej górskie albo wąskie sliki do miasta) także 2x niestety trochę nie wchodzi w grę.

 

SM-BB52 póki co działa bez zarzutu po 1k km a jeździł nawet w pełnej ulewie. HG54 ma też już 1k km i jeszcze broni się przed wpadnięciem na 0.75

Edytowane przez Lawstorant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eustachy2

No jeśli kiedyś założę kasetę 11-36 to podzielę się na forum wrażeniami jak działa z RD-M6000, bo teraz to składam na 11-32. 11-36 to tylko opcja na wypadek powrotu w rodzinne strony, nie ma tam jakichś wielkich gór ale na 11-32 brakowało mi czasem lżejszego przełożenia. Też wydaje mi się że to ewentualne 11-36 powinno działać z RD-M6000 skoro Gianty w 2018 i obecnie Unibike mają takie kasety fabrycznie montowane z korbą 48T i przerzutką M a nie T.

Co do korby to zastanawiałem się bardzo długo. Rower wykorzystuję różnie, głównie turystyka (jednodniowe wypady z plecakiem), trochę po mieście, trochę jazdy podpadającej bradziej pod mtb, trochę szybka jazda po ubitych drugach gruntowych. Pod uwagę brałem budowę napędu na korbie FC-M6000-2 38-28 albo 36-26. I myślę że na 90% mojej jazdy taki dwublat by mi wystarczył. Zdecydowałem się jednak na zachowanie 48T właśnie dla takich momentów o których piszesz: dokręcanie z górki albo długa prosta i grzanie ile sił w nogach.

Napęd mam już prawie skompletowany do montażu, czekam jeszcze na zamówioną tylną przerzutkę. No i zastanawiam się jeszcze nad paroma kwestiami jak wymiana amortyzatora NEX (chyba się rozwalił przez moje zaniedbanie serwisowania go) - myślę jeszcze nad tym ale wpadnie chyba NRX D Air, pryśnięcie ramy Plasti Dipem przy okazji rozbiórki roweru - ale chyba tego nie zrobię bo warunki nie bardzo pozwalają na przeprowadzenie takiej operacji i jeszcze parę rzeczy mam do przemyślenia. Sezon się dla mnie skończył, do wiosny daleko więc czas nie goni.

Edytowane przez eustachy2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×