Skocz do zawartości
Dezent

[Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370

Rekomendowane odpowiedzi

Dezent

Witam.

Jak zabrać się do wymiany łożysk w tej piaście ?

IMG_20191014_201125-1248x1664.jpg

IMG_20191014_201212-1248x1664-499x665.jpg

IMG_20191014_201219-1248x1664.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Ściągasz endcapy, tylko nie metalowym niczym żeby ich nie pokancerować, od wewnątrz wybijam łożyska stukając lekko młotkiem po obwodzie płaskim wybijaczkiem i łożyska wyskakują. Czyścisz, smarujesz lekko, wkładasz ręką nowe łożyska. I ja to skręcam śrubą, tj dobieram nasadkę klucza taką aby pokrywała się ze średnicą zewnętrznej bieżni łożyska (o włos mniejsza niż otwór w piaście, po drugiej stronie daję płaskowniczek z deseczki czy coś równie delikatnego aby nie kaleczyć piasty i skręcam aż do odczuwalnego oporu, czyli momentu, gdy łożysko siądzie w gnieździe. Rozkręcam i tą samą metodą wciągam drugie łożysko. Tam w środku jest tuleja między łożyskami, ją można przesunąć lekko w bok przy wybijaniu łożyska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Najlepiej użyć ściągacza bezwłasnościowego. Ale z braku laki metody chałupnicze o których wspomina @cervandes równie skuteczne. Przed zabiegiem odkręć tarczę hamulcową - będzie łatwiej i się też nie zegnie.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Zaczęło się od piszczenia w przednim kole. Im szybciej jechałem tym piszczenie było częstsze. 

Wyjąłem endcapy, ale w łożyskach nie ma żadnych luzów i nie wyczuwam chrobotania pod palcem.

Czy to na pewno łożyska ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Może hamulce. Zużyte łożyska raczej wyją niskim dźwiękiem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Raczej nie. Też myślałem, że to może kocki ocierają o tarczę. Wyjąłem klocki z zacisku, ale i tak coś piszczy.

Zapomniałem dodać, że jak kręcę kołem w powietrzu to nic nie słychać. Dźwięk dochodzi tylko podczas jazdy.

 

Edytowane przez Dezent

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kanister

Na 99% dźwięk jest wydawany przez endcapy. Wyciągnij oba, wyczyść i nasmaruj.

 

Jak Ci się nie chce to ewentualnie możesz prysnąć niewielką ilość WD40 :)

 

@Dokumosa
Stricte samochodowy ściągacz bezwładnościowy się nie sprawdzi. Nie ma jak złapać krawędzi łożyska (przeszkadza tulejka w środku pomiędzy łożyskami). Przetestowałem to na sobie jakiś czas temu. 

Edytowane przez Kanister
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Trzeba zestaw do łożysk w ślepych oprawach (działa podobnie jak ten z "pazurkami" ale rozpręża się w bieżni). Albo taki co łapie za rowek kulek w bieżni wew lub zew (czasami wymaga zniszczenia łożyska).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

No dobrze, to teraz pytanie jak założyć endcapy z powrotem ? Szczególnie ten od tarczy, bo siedzi głęboko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Musisz wystrugać sobie jakieś narzędzie (tulejkę) żeby wcisnąć pierścienie blokujące. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

sprawdź czy może sztyca idealnie nie spasuje jako nabijak zewnętrznego pierścienia, kiedyś tak mi się udało jak nie mogłem tulei znaleźć

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Sztyca 27,2 mm pasuje idealnie. Jesteś wielki, dzięki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Udało się nabić takim oto adapterem sztycy  ;)

IMG_20191023_183215-1248x1664.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Niestety czyszczenie i smarowanie endcapów nie pomogło :angry2: Jest minimalnie ciszej, ale i tak ten dźwięk jest nie do przyjęcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Teraz rozebrałem tylną piastę. Dwa pytania:

1. Jak wyjąć tą tulejkę ?

2. Czy tulejka powinna obracać się lekko czy z oporem ?

 

IMG_20191029_184035-1248x1664.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Toto co starczy na foto to jest oś piasty i powinno się obracać raczej bez oporów (nie licząc oporu smaru w łożyskach). Włazi do środka wypychajac przy okazji łożysko przeciwnapędowe (nie walić młotem bezpośrednio w oś). Żeby dostać się do łożyska po stronie napędowej potrzebny specjalny klucz (do skręcenia pierścienia zapadek), wielkie imadło i soooolidnyyy stół warsztatowy.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Wracając do przedniej piasty. Wymiana łożysk również nic nie dała. Jest minimalnie ciszej. Dodam, że jak jadąc w lewo w kółko to dźwięk ustaje. Jakiś pomysły ?

Edytowane przez Dezent

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kanister

Sprawdziłbym hamulce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Mam zdjętą tarczę. Hamulce odpadają.

Edytowane przez Dezent

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Czujnik prędkości ew. luźna szprycha.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Czujnik na pewno nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×