Skocz do zawartości

[konserwacja] piasta tylna DT


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Problem dotyczy piasty tylnego koła Cube DT CSW MA 1.9. Jest to koło robione na komponentach DT Swiss, prawdopodobnie 370. Jak nie jest mocno dociśnięte samozamykaczem to kaseta obraca się do tyłu bez oporów. Przy mocnym zaciśnięciu samozamykacza kaseta ma duży opór. Na tyle duży, że przy zamocowaniu roweru na stojak, zakręceniu koła korbą  w przód, nie mogę kręcić korbą w tył, bo łańcuch  góra opada. Albo jeżeli korbą kręcę w tył to i koło się  obraca. Opór jet pulsacyjny, ale jest ciągle. Gdzie leży przyczyna?

   
   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejka jest, ale jest na niej maleńki zadzior w płaszczyźnie prostopadłej do osi. Zadzior spiłowałem, ale nic to nie zmieniło. Prawdopodobnie tulejka została ściśnięta, stąd ten zadzior i teraz tulejka ma mniejszą szerokość. Czy to możliwe, że tulejka została sprasowana przez bardzo mocne zamykanie samozamykacza?

ps. Rower oddałem do serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, do tego podobna tulejka jest między łożyskami bębenka. Cała siła ściskająca pastę patrząc od strony napędowej idzie w takiej kolejności: end-cap, bieżnia wewnętrzną łożyska bębenka, tulejka w bębenku, bieżnia wew drugiego łożyska bębenka,  tulejka pod bębenkiem, bieżnia wew łożyska pod pierścieniem zapadkowym, oś właściwa, bieżnia wew drugiego łożyska osi i end-cap z drugiej strony. Te dwie tulejki  dystansowe jeśli są idealnie dobrane powodują brak sił poprzecznych  na łożyskach. Siły poprzeczne to duże opory i szybkie zużycie. Dodatkowo uszczelka korpusu bębenka może być za mocno dociskana do korpusu piasty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...