Skocz do zawartości
Monika1996

[Napęd] Jaki napęd 1x na asfalt ?

Rekomendowane odpowiedzi

Monika1996

Jaki polecacie napęd typu 1x10, 1x11 lub 1x12 głównie na asfalt ?
Chcę przerobić swój rower MTB na rower crossowy. Moje trasy to głównie 90% asfalt i 10% szuter.
Opony chce wymienić na 1,50 lub 1,25 gdzie zejdę wagowo 500 gram.
Chcę zrobić wygodny rower na asfalt. Aktualna waga roweru to 10,5kg z założonym napędem 3x9.
Prędkości jakie trzymam to około 28-35km/h
Aktualnie mam napęd XT 3x9 korba 42/32/22 i kaseta 11-32
Jaką polecacie korbę i kasetę. Nie chodzi mi konkretnie o firmę tylko jakie są najlepsze przełożenia ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Cześć, podaj rozmiar kół.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maklakiewicz

Jaki masz rozmiar koła?
Na jakich przełożeniach jeździsz na codzień?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Korba 40z kaseta 11-28z jeżeli to ma być asfaltowo.

A jakie są najlepsze to sprawa indywidualna.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krism4a1

Mam złożony rower miejsko dojazdowy do pracy na napędzie 1 x 10 SLX

z przodu chińska narrow wide 38 owal. z tyłu 11 - 32

Bez problemu w warunkach miejsko-wycieczkowych daje radę. Może czasami brakuje z tyłu "12" ale można się przyzwyczaić.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996

Jest to full z kołami 26 cali.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krism4a1

Full do jazdy po asfalcie? Mieszkasz na Ukrainie, czy jak?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996
Teraz, krism4a1 napisał:

Full do jazdy po asfalcie? Mieszkasz na Ukrainie, czy jak?

Tu na pomorzu nie ma gór. Może jakieś z dwie się znajdą. Na maratony też nie jeżdżę. Jedynie czego tu pełno to asfaltu o różnej nawierzchni często tej najgorszej z dziurami B) Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Nie da się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć bez informacji z jaką kadencją jeździsz. Jeśli tego nie wiesz, ustaw sobie parametry swojego obecnego roweru w linkowanym wyżej kalkulatorze, określ z jaką prędkością jeździsz na konkretnym biegu i z tego wyjdzie kadencja. 

Zwróć uwagę, że kasety mają różne stopniowanie zębatek i wcale nie jest tak, że kaseta o mniejszym zakresie (np. 11-28) będzie miała w całym obszarze gęściej zestopniowane biegi niż na przykład 11-34. Warto pokombinować w kalkulatorze z rozmiarami kaset i tarcz, żeby uniknąć dziur w najczęściej używanym obszarze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
44 minuty temu, Monika1996 napisał:

Jest to full z kołami 26 cali.

Sprzedaj to w cholerę i kup coś normalnego typowo na asfalt (szosa, fitness). 

 

34 minuty temu, Monika1996 napisał:

Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie.

Kiedyś się na to mówiło "francuski piesek" :) A ruszyć tyłek i ćwiczyć, a nie "fól na asfalt bo rączki bolo i tyłek"... :D

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996

Mam już rower szosowy typowo na asfalt. Full jest jako drugi rower w teren i głównie na asfaltowe wycieczki.
Dlatego chcę dobrać napęd aby był dobry na lekkie wzniesienia i aby się sprawdzał dobrze na asfalcie.
Wymieniając napęd i opony uda mi się zbić w nim wagę do 9,5kg Mój cel to zejść wagowo poniżej 9kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Teraz, Monika1996 napisał:

Mój cel to zejść wagowo poniżej 9kg.

9kg w bujaczu?

Pochwal się rowerem.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maklakiewicz

Jaki masz model korby? Może na początek wystarczy zakup tarczy np. 36t lub 38t NW i usunięcie pozostałych tarcz, manetki i przerzutki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996

 

Teraz, michuuu napisał:

9kg w bujaczu?

Merida 96 carbon z widelcem rockshox world xx cup carbon. Baza jest do budowy. Hamulce mam pełne xtr. Oba koła na piastach swiss 240.

Szkoda tylko że amor dual air badziewko ciężko to ustawić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Ja w swoim założyłem ostatnio stare oponki na zimę (2,2") i na wczorajszym 80km płaskim teście przy blacie 32t zabrakło mi kasety 11-42... Tak więc jak latasz ze średnią w okolicy 30km/h, to do napędu 1x brałbym blat 34t, a nawet większy jeśli jakiś znajdziesz.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996
Teraz, Brombosz napisał:

do napędu 1x brałbym blat 34t, a nawet większy jeśli jakiś znajdziesz

Chyba 36 było by optymalne więcej nie ma co kombinować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Wszystko jest kwestią kadencji z jaką ciśniesz. Ja lubię czasami popędzić siłowo przez dłuższy odcinek i nie spodziewałem się, że na poniższym zestawie braknie mi najmniejszych koronek. Opony co prawda nabiłem dość mocno, no ale to i tak jest przepaść między tym co na swoje obręcze chcesz założyć ty.

IMG-20191009-150941.jpg
 

Co do wyboru kasety, to wnioskuję że 1x12 będzie przerostem formy nad treścią. Na płaskie w ogóle Ci się nie przyda. Z tego co pisałaś to ostrych podjazdów nie ma.

Edytowane przez Brombosz
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maklakiewicz

Jeżeli cały napęd nie jest całkowicie zużyty to wystarczy zmiana tarczy korby na 36t nw i jeżdżenie na 1x9.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
49 minut temu, Brombosz napisał:

1x12 będzie przerostem formy nad treścią

Przy wąskiej oponie na kole 26" będzie też niemal szorować wózkiem po ziemi :)

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Monika1996

To 1x12 odpada zdecydowanie. To napęd nowej generacji nie na ten rozmiar kół B)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przecież po płaskim i na kole 26, opony slick, utrzymanie prędkości ponad 30+ kmh nie jest problemem. Jeśli  wieje w plecy to nawet pod 40 kmh można jechać. I to mówię o sobie, grubasie. Wszystko zalezy od formy/nogi. Ale ja nie wyobrażam sobie koronki 34 czy 36. Non stop jeżdżenie na najmniejszej z tyłu. Raz dwa i koronka do wymiany, potem cyrki czy stary łańcuch przyjmie nową koronkę, a może nie będzie można stanąć w pedałach bo przeskoczy. Zaraz wyleci ktoś z tekstem, że on na kole 29 i 32x11 jedzie "na luzie" 300 kmh, ale ja mam to w nosie. Cisnąc, lekko siłowo przy kadencji 80 obrotów  36/11 i koło 26 dość wąski slick 35-559  to masz prędkość 31 kmh.  Na drzewo z takim czymś.

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Nogę pewnie masz mocną wstaw 38t i kasetę 10 rzędowa 11-42 ,   koszty zmiany to tylko łańcuch , zębatka NW , kaseta i tylna przerzutka

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

11-42 jest już mocno "dziurawa", zwłaszcza w wersji 10x. O ile rower nie będzie służył do jazdy po górach, więcej sensu mają kasety o mniejszym zakresie. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×