Skocz do zawartości

[Napęd] Jaki napęd 1x na asfalt ?


Monika1996

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki polecacie napęd typu 1x10, 1x11 lub 1x12 głównie na asfalt ?
Chcę przerobić swój rower MTB na rower crossowy. Moje trasy to głównie 90% asfalt i 10% szuter.
Opony chce wymienić na 1,50 lub 1,25 gdzie zejdę wagowo 500 gram.
Chcę zrobić wygodny rower na asfalt. Aktualna waga roweru to 10,5kg z założonym napędem 3x9.
Prędkości jakie trzymam to około 28-35km/h
Aktualnie mam napęd XT 3x9 korba 42/32/22 i kaseta 11-32
Jaką polecacie korbę i kasetę. Nie chodzi mi konkretnie o firmę tylko jakie są najlepsze przełożenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krism4a1 napisał:

Full do jazdy po asfalcie? Mieszkasz na Ukrainie, czy jak?

Tu na pomorzu nie ma gór. Może jakieś z dwie się znajdą. Na maratony też nie jeżdżę. Jedynie czego tu pełno to asfaltu o różnej nawierzchni często tej najgorszej z dziurami B) Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć bez informacji z jaką kadencją jeździsz. Jeśli tego nie wiesz, ustaw sobie parametry swojego obecnego roweru w linkowanym wyżej kalkulatorze, określ z jaką prędkością jeździsz na konkretnym biegu i z tego wyjdzie kadencja. 

Zwróć uwagę, że kasety mają różne stopniowanie zębatek i wcale nie jest tak, że kaseta o mniejszym zakresie (np. 11-28) będzie miała w całym obszarze gęściej zestopniowane biegi niż na przykład 11-34. Warto pokombinować w kalkulatorze z rozmiarami kaset i tarcz, żeby uniknąć dziur w najczęściej używanym obszarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Monika1996 napisał:

Jest to full z kołami 26 cali.

Sprzedaj to w cholerę i kup coś normalnego typowo na asfalt (szosa, fitness). 

 

34 minuty temu, Monika1996 napisał:

Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie.

Kiedyś się na to mówiło "francuski piesek" :) A ruszyć tyłek i ćwiczyć, a nie "fól na asfalt bo rączki bolo i tyłek"... :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już rower szosowy typowo na asfalt. Full jest jako drugi rower w teren i głównie na asfaltowe wycieczki.
Dlatego chcę dobrać napęd aby był dobry na lekkie wzniesienia i aby się sprawdzał dobrze na asfalcie.
Wymieniając napęd i opony uda mi się zbić w nim wagę do 9,5kg Mój cel to zejść wagowo poniżej 9kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest kwestią kadencji z jaką ciśniesz. Ja lubię czasami popędzić siłowo przez dłuższy odcinek i nie spodziewałem się, że na poniższym zestawie braknie mi najmniejszych koronek. Opony co prawda nabiłem dość mocno, no ale to i tak jest przepaść między tym co na swoje obręcze chcesz założyć ty.

IMG-20191009-150941.jpg
 

Co do wyboru kasety, to wnioskuję że 1x12 będzie przerostem formy nad treścią. Na płaskie w ogóle Ci się nie przyda. Z tego co pisałaś to ostrych podjazdów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież po płaskim i na kole 26, opony slick, utrzymanie prędkości ponad 30+ kmh nie jest problemem. Jeśli  wieje w plecy to nawet pod 40 kmh można jechać. I to mówię o sobie, grubasie. Wszystko zalezy od formy/nogi. Ale ja nie wyobrażam sobie koronki 34 czy 36. Non stop jeżdżenie na najmniejszej z tyłu. Raz dwa i koronka do wymiany, potem cyrki czy stary łańcuch przyjmie nową koronkę, a może nie będzie można stanąć w pedałach bo przeskoczy. Zaraz wyleci ktoś z tekstem, że on na kole 29 i 32x11 jedzie "na luzie" 300 kmh, ale ja mam to w nosie. Cisnąc, lekko siłowo przy kadencji 80 obrotów  36/11 i koło 26 dość wąski slick 35-559  to masz prędkość 31 kmh.  Na drzewo z takim czymś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...