Monika1996 Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Jaki polecacie napęd typu 1x10, 1x11 lub 1x12 głównie na asfalt ? Chcę przerobić swój rower MTB na rower crossowy. Moje trasy to głównie 90% asfalt i 10% szuter. Opony chce wymienić na 1,50 lub 1,25 gdzie zejdę wagowo 500 gram. Chcę zrobić wygodny rower na asfalt. Aktualna waga roweru to 10,5kg z założonym napędem 3x9. Prędkości jakie trzymam to około 28-35km/h Aktualnie mam napęd XT 3x9 korba 42/32/22 i kaseta 11-32 Jaką polecacie korbę i kasetę. Nie chodzi mi konkretnie o firmę tylko jakie są najlepsze przełożenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Cześć, podaj rozmiar kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Jaki masz rozmiar koła? Na jakich przełożeniach jeździsz na codzień? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Października 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Korba 40z kaseta 11-28z jeżeli to ma być asfaltowo. A jakie są najlepsze to sprawa indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Mam złożony rower miejsko dojazdowy do pracy na napędzie 1 x 10 SLX z przodu chińska narrow wide 38 owal. z tyłu 11 - 32 Bez problemu w warunkach miejsko-wycieczkowych daje radę. Może czasami brakuje z tyłu "12" ale można się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Policz sobie https://ritzelrechner.de/ Porównaj na jakich przełożeniach jeździsz obecnie i dobierz zestaw pod siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Jest to full z kołami 26 cali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Full do jazdy po asfalcie? Mieszkasz na Ukrainie, czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Teraz, krism4a1 napisał: Full do jazdy po asfalcie? Mieszkasz na Ukrainie, czy jak? Tu na pomorzu nie ma gór. Może jakieś z dwie się znajdą. Na maratony też nie jeżdżę. Jedynie czego tu pełno to asfaltu o różnej nawierzchni często tej najgorszej z dziurami Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Nie da się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć bez informacji z jaką kadencją jeździsz. Jeśli tego nie wiesz, ustaw sobie parametry swojego obecnego roweru w linkowanym wyżej kalkulatorze, określ z jaką prędkością jeździsz na konkretnym biegu i z tego wyjdzie kadencja. Zwróć uwagę, że kasety mają różne stopniowanie zębatek i wcale nie jest tak, że kaseta o mniejszym zakresie (np. 11-28) będzie miała w całym obszarze gęściej zestopniowane biegi niż na przykład 11-34. Warto pokombinować w kalkulatorze z rozmiarami kaset i tarcz, żeby uniknąć dziur w najczęściej używanym obszarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 44 minuty temu, Monika1996 napisał: Jest to full z kołami 26 cali. Sprzedaj to w cholerę i kup coś normalnego typowo na asfalt (szosa, fitness). 34 minuty temu, Monika1996 napisał: Wioskami jak się jedzie to szosą porażka niby jest asfalt ale zniszczony dlatego używam fulla na jazdy. Nie lubię jak mnie trzęsie. Kiedyś się na to mówiło "francuski piesek" :) A ruszyć tyłek i ćwiczyć, a nie "fól na asfalt bo rączki bolo i tyłek"... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Mam już rower szosowy typowo na asfalt. Full jest jako drugi rower w teren i głównie na asfaltowe wycieczki. Dlatego chcę dobrać napęd aby był dobry na lekkie wzniesienia i aby się sprawdzał dobrze na asfalcie. Wymieniając napęd i opony uda mi się zbić w nim wagę do 9,5kg Mój cel to zejść wagowo poniżej 9kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Października 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Teraz, Monika1996 napisał: Mój cel to zejść wagowo poniżej 9kg. 9kg w bujaczu? Pochwal się rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Jaki masz model korby? Może na początek wystarczy zakup tarczy np. 36t lub 38t NW i usunięcie pozostałych tarcz, manetki i przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Teraz, michuuu napisał: 9kg w bujaczu? Merida 96 carbon z widelcem rockshox world xx cup carbon. Baza jest do budowy. Hamulce mam pełne xtr. Oba koła na piastach swiss 240. Szkoda tylko że amor dual air badziewko ciężko to ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Ja w swoim założyłem ostatnio stare oponki na zimę (2,2") i na wczorajszym 80km płaskim teście przy blacie 32t zabrakło mi kasety 11-42... Tak więc jak latasz ze średnią w okolicy 30km/h, to do napędu 1x brałbym blat 34t, a nawet większy jeśli jakiś znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Teraz, Brombosz napisał: do napędu 1x brałbym blat 34t, a nawet większy jeśli jakiś znajdziesz Chyba 36 było by optymalne więcej nie ma co kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Wszystko jest kwestią kadencji z jaką ciśniesz. Ja lubię czasami popędzić siłowo przez dłuższy odcinek i nie spodziewałem się, że na poniższym zestawie braknie mi najmniejszych koronek. Opony co prawda nabiłem dość mocno, no ale to i tak jest przepaść między tym co na swoje obręcze chcesz założyć ty. Co do wyboru kasety, to wnioskuję że 1x12 będzie przerostem formy nad treścią. Na płaskie w ogóle Ci się nie przyda. Z tego co pisałaś to ostrych podjazdów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Jeżeli cały napęd nie jest całkowicie zużyty to wystarczy zmiana tarczy korby na 36t nw i jeżdżenie na 1x9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 49 minut temu, Brombosz napisał: 1x12 będzie przerostem formy nad treścią Przy wąskiej oponie na kole 26" będzie też niemal szorować wózkiem po ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monika1996 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 To 1x12 odpada zdecydowanie. To napęd nowej generacji nie na ten rozmiar kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Przecież po płaskim i na kole 26, opony slick, utrzymanie prędkości ponad 30+ kmh nie jest problemem. Jeśli wieje w plecy to nawet pod 40 kmh można jechać. I to mówię o sobie, grubasie. Wszystko zalezy od formy/nogi. Ale ja nie wyobrażam sobie koronki 34 czy 36. Non stop jeżdżenie na najmniejszej z tyłu. Raz dwa i koronka do wymiany, potem cyrki czy stary łańcuch przyjmie nową koronkę, a może nie będzie można stanąć w pedałach bo przeskoczy. Zaraz wyleci ktoś z tekstem, że on na kole 29 i 32x11 jedzie "na luzie" 300 kmh, ale ja mam to w nosie. Cisnąc, lekko siłowo przy kadencji 80 obrotów 36/11 i koło 26 dość wąski slick 35-559 to masz prędkość 31 kmh. Na drzewo z takim czymś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Nogę pewnie masz mocną wstaw 38t i kasetę 10 rzędowa 11-42 , koszty zmiany to tylko łańcuch , zębatka NW , kaseta i tylna przerzutka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 11-42 jest już mocno "dziurawa", zwłaszcza w wersji 10x. O ile rower nie będzie służył do jazdy po górach, więcej sensu mają kasety o mniejszym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 10 Października 2019 Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Na jazdę po płaskim kaseta 11-42? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.