Skocz do zawartości

[Trenażer] Zerwany pasek w Elite Direto


xanadu

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się. Nici z treningu, bo zerwał się pasek wielorowkowy w moim Elite Direto II. Myślałem, że zakup nowego to kwestia kilku kliknięć, ale przeliczyłem się. Oryginał jest nieosiągalny (być może tylko chwilowo) w sklepie Elite. Pewnie mógłbym zastosować zamiennik (oznaczenie 9PJ1136), ale zawsze skuteczny "wujek" Google, tym razem nie zwraca miliona odpowiedzi :(. 

Czy ktoś z Was miał może podobny problem i rozwiązał go bez odsyłania ciężkiego sprzętu do serwisu? Może jakiś namiar na sklep, gdzie mógłbym kupić odpowiedni pasek?

Z góry dzięki...

Piotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wkg napisał:

Współczuję : (

Nie pomogę ale ponieważ jestem na kupnie to zapytam: ile Ci ten pasek posłużył ?

Moje treningi trwały zazwyczaj około godziny. Pasek wytrzymał dokładnie 138 godzin i 5 minut. Bardzo chciałbym napisać, że przegrał w zderzeniu z moją mocą ;), ale podejrzewam raczej jakiś błąd konstrukcyjny, albo niewłaściwy montaż, bo pasek jest uszkodzony w czterech miejscach. A może po prostu Elite użyło jakiegoś badziewia? Nie mam pojęcia. Jak się uspokoję, to dokładnie przyjrzę się prowadzeniu paska i może "wyskrobię" jakiś mały wpis na bloga wraz ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to doświadczeń nazbierałeś. A trenowałeś interwały w trybie ERG ? Ludzie skarżą się na problemy ze stabilizacją mocy - zauważyłeś coś takiego ? 

Konkretnie chodzi o to, że przy nagłej zmianie obciążenia z powiedzmy 100 do 250 W moc skacze i jest za duża albo za mała przez kilka sekund zanim się ustabilizuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wkg napisał:

No, to doświadczeń nazbierałeś. A trenowałeś interwały w trybie ERG ? Ludzie skarżą się na problemy ze stabilizacją mocy - zauważyłeś coś takiego ? 

Konkretnie chodzi o to, że przy nagłej zmianie obciążenia z powiedzmy 100 do 250 W moc skacze i jest za duża albo za mała przez kilka sekund zanim się ustabilizuje. 

Dokładnie tak! Reakcja na zmianę docelowej mocy jest opóźniona o kilka (4-5) sekund. Krótkie interwały (np. 10s) zaczynają się więc dopiero w połowie, ale kończą także z lekkim opóźnieniem. Da się z tym żyć i generalnie nie zakłóca treningów. Interwały są po prostu przesunięte w czasie o te kilka sekund. Mnie osobiście najbardziej to przeszkadza, gdy ostatkiem sił kończę jakiś dłuższy interwał na wysokim obciążeniu i muszę jeszcze wykrzesać z siebie resztki energii w oczekiwaniu na spadek docelowej mocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem wiadomość do Elite (myetraining@elite-it.com). Dokładnie opisałem problem, załączyłem zdjęcia zerwanego paska oraz naklejki z numerem seryjnym trenażera. Odpowiedź otrzymałem następnego dnia. Niejaki Andrea B. (zakładam, że raczej nie Bocelli) napisał, że mogę samodzielnie dokonać wymiany paska wraz z napinaczem i jeśli akceptuję takie rozwiązanie, to prosi mnie o podanie adresu, na który ma wysłać zestaw naprawczy.

Czy akceptuję takie rozwiązanie? No przecież o to właśnie mi chodziło! Szybko, krótko, bez zbędnych dociekań. Z jednej strony to mi się podoba, bo świadczy o poważnym podejściu do klienta. Z drugiej, tak szybka i zdecydowana reakcja jest tylko potwierdzeniem powszechności problemu zrywanego paska. Adres oczywiście podałem, a kolejnego dnia otrzymałem informację, że paczka zostanie wkrótce wysłana. Wiadomość zawierała także instrukcję wymiany paska i kalibracji trenażera.

Teraz pozostaje już tylko czekać na kuriera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem wczesniej, Elite ma dobry customer service. Mialem podobna sytuacje, chociaz to w sumie nie byla wina Elite tylko po czesi mojego niezrozumienia ograniczen samego trenazera i jeszcze, wtedy niezbyt dopracowanej aplikacji TR. Mialem spore opoznienia w reakcji trenazera na zmiany zadanej mocy. Chyba to tez byl ten sam gosciu, zeby wyeliminowac problem po stronie trenazera, wyslal mi nowa plytke kontrolna z instrukcja jej wymiany ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wkg napisał:

Nie dogodzisz :D

Owszem, nie dogodzisz :D. Bardzo się cieszę, że serwis rozwiązał mój problem, ale co oznacza to rozwiązanie? Czy aby nie to, że za kolejne 138 godzin używania trenażera, zacznę całą zabawę od nowa? Na facebookowej grupie Elite Direto Group znalazłem mnóstwo wpisów ludzi, którym zerwał się pasek mniej więcej po tym samym czasie. Nie jest to więc jednostkowy przypadek, ale przykra reguła. Wydając prawie trzy tysiące złotych, spodziewałem się, że sprzęt będzie pozbawiony wad konstrukcyjnych. Pozostaje mieć nadzieję, że nowy pasek i nowy napinacz okażą się bardziej trwałe.

Nawiasem mówiąc, znalazłem już ewidentne błędy w mechanicznej konstrukcji tego trenażera. Generalnie dotyczą jakości użytych materiałów. Nie będę ich teraz szczegółowo opisywał, bo przygotowuję dłuższy wpis na mój blog, o czym poinformuję w swoim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

W piątek spotkała mnie podobna sytuacja, lecz udało mi się zareagować szybciej, zanim pasek został zerwany. Jestem już po kontakcie z producentem, wyślą mi zestaw naprawczy. Kontakt expresowy, popołudniu odpisano mi na maila którego wysłałem w godzinach porannych.

W miedzy czasie szukałem też innego rozwiązania. Napinacz ma całkiem spory zakres regulacji, więc zamówiłem sobie na własny koszt pasek o długości 1143 (dostępne są również 1130). Pewnie dotrze do mnie przed zestawem naprawczy, więc na pewno przetestuje opcję z dłuższym paskiem (łatwo osiągalnym). Na pewno napisze czy wszystko będzie działało jak należy z dłuższą opcją.

Dziś dotarł do mnie pasek Contitech 9PJ1143/450J. Na pierwszy rzut oka widać różnicę w konstrukcji - jest wzmacniany wewnętrznie jak paski PK w motoryzacji, przez co jest odrobinę sztywniejszy ale na pewno będzie trwalszy. Pasek udało się bezproblemowo zamontować i wstępnie napiąć, kalibracja na nie rozgrzanym sprzęcie przebiegła bezproblemowo (6448), po półtoragodzinnej przejażdżce na Zwifcie i ponownej kalibracji wyszło 6443, tak więc trzeba było jeszcze delikatnie napiąć pasek. Całkiem możliwe że przez to że pasek jest sztywniejszy będzie potrzebował więcej czasu by się ułożyć, dlatego mam zamiar co parę dni przeprowadzać kalibrację.

Podsumowując:

Elite przesyła mi zestaw naprawczy uszkodzonego paska,

Na własny koszt (65zł) zamówiłem sobie odrobinę dłuższy pasek który działa,

Napinacz ma bardzo duży zakres regulacji, więc nie musimy się sztywno trzymać długości 1136.

 

Pozdrawiam

PS. trenażer zakupiony w październiku zeszłego roku.

IMG_0903.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 4.11.2019 o 18:03, kovvaI napisał:

Cześć,

W piątek spotkała mnie podobna sytuacja, lecz udało mi się zareagować szybciej, zanim pasek został zerwany. Jestem już po kontakcie z producentem, wyślą mi zestaw naprawczy. Kontakt expresowy, popołudniu odpisano mi na maila którego wysłałem w godzinach porannych.

W miedzy czasie szukałem też innego rozwiązania. Napinacz ma całkiem spory zakres regulacji, więc zamówiłem sobie na własny koszt pasek o długości 1143 (dostępne są również 1130). Pewnie dotrze do mnie przed zestawem naprawczy, więc na pewno przetestuje opcję z dłuższym paskiem (łatwo osiągalnym). Na pewno napisze czy wszystko będzie działało jak należy z dłuższą opcją.

Dziś dotarł do mnie pasek Contitech 9PJ1143/450J. Na pierwszy rzut oka widać różnicę w konstrukcji - jest wzmacniany wewnętrznie jak paski PK w motoryzacji, przez co jest odrobinę sztywniejszy ale na pewno będzie trwalszy. Pasek udało się bezproblemowo zamontować i wstępnie napiąć, kalibracja na nie rozgrzanym sprzęcie przebiegła bezproblemowo (6448), po półtoragodzinnej przejażdżce na Zwifcie i ponownej kalibracji wyszło 6443, tak więc trzeba było jeszcze delikatnie napiąć pasek. Całkiem możliwe że przez to że pasek jest sztywniejszy będzie potrzebował więcej czasu by się ułożyć, dlatego mam zamiar co parę dni przeprowadzać kalibrację.

Podsumowując:

Elite przesyła mi zestaw naprawczy uszkodzonego paska,

Na własny koszt (65zł) zamówiłem sobie odrobinę dłuższy pasek który działa,

Napinacz ma bardzo duży zakres regulacji, więc nie musimy się sztywno trzymać długości 1136.

Cześć!

mnie też dosięgnęła klątwa zerwanego paska, zestawów naprawczych już nie znalazłem nigdzie, jak spisuje się ten pasek Contitech 9PJ1143/450J ?

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Direto póki co chodzi bez zarzutu, ale też sobie zamówiłem pasek na przyszłość, żeby nie musieć czekać jak przyjdzie na niego kres. 

Dużo jest zabawy z wymianą? Mam nadzieję, że nie trzeba mieć doktoratu z budowy maszyn ;) 

Czy sam pasek załatwia sprawę w przypadku awarii? Pytam, bo jak rozumiem oryginany zestaw naprawczy zawiero coś więcej niż sam pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, arek_wro napisał:

Mój Direto póki co chodzi bez zarzutu, ale też sobie zamówiłem pasek na przyszłość, żeby nie musieć czekać jak przyjdzie na niego kres. 

Dużo jest zabawy z wymianą? Mam nadzieję, że nie trzeba mieć doktoratu z budowy maszyn ;) 

Czy sam pasek załatwia sprawę w przypadku awarii? Pytam, bo jak rozumiem oryginany zestaw naprawczy zawiero coś więcej niż sam pasek.

...prosta sprawa odkręcasz obudowę która chyba jest na 7 śrubach i ewentualnie koryguje napinak - tyle^_^

 

Teraz, wkg napisał:

Sądzicie, ze naciąg paska wpływa na pomiar mocy ?

....wydaje mi się że bardziej chodzi o jakieś uślizgi paska, nawet te najdrobniejsze, co może potem skutkować przekłamaniami w odczycie danych przez zwift

 

P.S: Napisałem do Elita w sprawie paska i nie chcieli nawet widzieć uszkodzenia, może warto zasymulować uszkodzenie i niech ślą na zapas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie Inpeak teraz z Kickrem o jakieś 12 W rozjechał :( Trochę nie wiem co z tym zrobić, czy to wina rozkalibrowania czy jedną nogę mam silniejsza :( Ciekawe, czy Inpeak obsługuje czujniki na oba ramiona. Pewnie im wyślę do sprawdzenia. Jak sprawdzić Kickra - nie wiem ale podobno to bardzo precyzyjny trenażer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, arek_wro napisał:

Dotyczy to jednak jedynie korb jednorzędowych.

Ojej, a dlaczego ? Ja na trenażerze i tak jeżdżę tylko z blatu, co im przeszkadza, że jeszcze jest coś tam dokręcone ?

Hmmmm .... też mi szkoda kasy ale mnie denerwuje bo nie wiem co jest grane. Inpeaka można skorygować ale nie wiem czy Inpeaka czy Kickra (którego chyba nie można)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...