Skocz do zawartości

[3000-4000] Rower sportowo turystyczny


RedBaron

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam upatrzone dwa rowery, w bardzo podobnej cenie.. Chciałbym się poradzić Was który z dwóch rowerów lepiej wybrać.

Kros trans 11 ma ta zaletę, że ma trochę lepszy osprzęt + dodatkowo wyposażenie jak błotniki, bagażnik, oświetlenie, stopkę.

 

1) Kellys PHANATIC 90

https://www.kellysbike.com/pl/cross-c627/phanatic-90-p57767

 

2) Kross trans 11

https://www.kross.pl/pl/2020/trekking/trans-11-0

 

A Wy co myślcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kellys to cross, Kross - trekking. Inne rowery.

Trekking nigdy nie będzie rowerem sportowym. Cross już bardziej, a po założeniu bagażnika/sakw można nim ruszyć w trasę (chociaż nie tak komfortowo, jak na rowerze trekkingowym).

Może ten Cię zaciekawi - https://www.unibike.pl/xenon.html
Myślę, że teraz za 3700 do wyrwania spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Kellys. To co ma lepsze Kross to amortyzator, cała reszta lepsza w Kellys.

mówisz Kellys a np przerzutka tył :

Shimano Deore XT RD-T8000 w kors 11-> cena 254.99 zł

SHIMANO Deore XT M781 w Kellys -> cena 214.99 zł

nie znam się aż tak ale  Deore XT RD-T8000 wydaje mi się lepsza, nie uważasz ?

podobnie jest np z manetkami i hamulcami w kross wydają się one z trochę droższej pułki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TheJW napisał:

Kellys to cross, Kross - trekking. Inne rowery.

Trekking nigdy nie będzie rowerem sportowym. Cross już bardziej, a po założeniu bagażnika/sakw można nim ruszyć w trasę (chociaż nie tak komfortowo, jak na rowerze trekkingowym).

Może ten Cię zaciekawi - https://www.unibike.pl/xenon.html
Myślę, że teraz za 3700 do wyrwania spokojnie.

Ciekawy ale w rozmiarze 19 cali nigdzie nie mogę znaleźć ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, RedBaron napisał:

nie znam się aż tak ale  Deore XT RD-T8000 wydaje mi się lepsza, nie uważasz ?

Ja tam widzę T6000 w Krossie a nie 8000. W Shimano masz:

1. Deore (seria 6xxx)

2. SLX (seria 7xxx)

3. Deore XT (seria 8xxx)

Czyli Kellys ma napęd z grupy o jedną-dwie wyższej. Ale akurat na jednej rzeczy, w której faktycznie zauważyłbyś różnicę, czyli manetkach, zaoszczędzili i dali SLX a nie XT.

Amortyzator w Krossie jest bardziej markowy, ale na oko to wersja ze skokiem 50mm, Kellys ma 75mm. Trochę różne rowery porównujesz, u Krossa w cenie masz cały osprzęt turystyczny. Faktycznie wszystkiego potrzebujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

????????????????

Otwórz linka do ciężkiego grzmota na octalinku  ze stawiającą opory piastą którego wrzuciłeś :D 

Wiesz na zimę (bo jeżdżę cały rok) do Kellysa i tak musiał bym dokupić sobie stopkę, błotniki bagażnik, i jakieś oświetlenie. Więc wagowo po dodaniu tego osprzętu może Kellys wyjść podobnie do Krossa który to waży niecałe 16,5 kg z całym tym osprzętem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, some1 napisał:

 

Ja tam widzę T6000 w Krossie a nie 8000. W Shimano masz:

1. Deore (seria 6xxx)

2. SLX (seria 7xxx)

3. Deore XT (seria 8xxx)

Czyli Kellys ma napęd z grupy o jedną-dwie wyższej. Ale akurat na jednej rzeczy, w której faktycznie zauważyłbyś różnicę, czyli manetkach, zaoszczędzili i dali SLX a nie XT.

Amortyzator w Krossie jest bardziej markowy, ale na oko to wersja ze skokiem 50mm, Kellys ma 75mm. Trochę różne rowery porównujesz, u Krossa w cenie masz cały osprzęt turystyczny. Faktycznie wszystkiego potrzebujesz?

Tak osprzęt dodatkowy (bagażnik, błotniki stopka oświetlenie) będzie mi potrzebny. Dla tego zacząłem rozważać Krossa.

Jeśli kupie Kellysa będę go w to ubierał ..

Słyszałem opinię że Kross w rowerach trekingowych(czyli ubranych stosuje te same ramy co w swoich rowerach crossowych, że różnica polega tylko na tym że w trekingu od Krossa dodatkowo są błotniki bagażnik oświetlenie itd.. a bez tego byłby to rower crossowy

 

Czyli potwierdzasz że jeśli chodzi  osprzęt Kellys wychodzi tu lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie tym będziesz jeździł? W sensie typowo użytkowo (do pracy itp.), czy masz jakąś inną wizję? ;)

Ja mam podobnego trekkinga Krossa, tylko z przed jakichś 5-6 lat, i tak:

Plusy - wygodny, trwały, wszystko ma od razu - wsiadasz i jedziesz, gładko i przyjemnie jedzie po twardym (po względnie miękkim zresztą też)

Minusy

- jeżdzi się bardzo wygodnie, ale pozycja jest trochę jak na kanapie. Ja zmieniłem kierownicę na taką "crossową", ale nadal pozycja względem suportu/pedałów nie jest optymalna do mocnego pedałowania

- jest dośc ciężki przez błotniki na drutach, bagażnik (w crossie możesz to sobie dokupić lżejsze) i przede wszystkim dynamo w piaście

Jeżeli to ma być rower typowo użytkowy, to ten trekking będzie OK, nie trzeba pamiętać o żadnych lampkach itd., wsiadasz i jedziesz. Jeżeli masz jakieś zapędy do szybszego rekreacyjnego jeżdżenia, to raczej crossowy Kellys.

I nie patrz tak na ten osprzęt, w tego typu rowerze rozważanie czy to nowsze czy starsze Deore to przerost frmy nad treścią, "zwykłe" Deore jest zupełnie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zubrr napisał:

a gdzie tym będziesz jeździł? W sensie typowo użytkowo (do pracy itp.), czy masz jakąś inną wizję? ;)

Głównie czyli 80% to miasto dojazdy do pracy, i poruszanie się po mieście na co dzień (jazda przez cały rok, deszcz śnieg również), 10% weekendowe wypady w leśne ścieżki i szlaki, raz w roku dłuższa 2 do 3 tygodni wyprawa rowerowa z sakwami i ekwipunkiem gdzie głównie jedzie się po szosie, ale nie tylko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RedBaron napisał:

Wiesz na zimę (bo jeżdżę cały rok) do Kellysa i tak musiał bym dokupić sobie stopkę, błotniki bagażnik, i jakieś oświetlenie. Więc wagowo po dodaniu tego osprzętu może Kellys wyjść podobnie do Krossa który to waży niecałe 16,5 kg z całym tym osprzętem.

 

Kellys waży około 13 kg, więc po dodaniu tych dodatków wciąż powinien ważyć poniżej 15 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawie dokładnie tak samo używam tego trekkinga, i jestem generalnie zadowolony, ale chodzi za mną coś z trochę bardziej aerodynamiczną pozycją. Myślę, że najlepiej by było, jak byś się mógł do obu przymierzyć, i wziąc ten który Ci bardziej pasuje/podoba się. To summa summarum nie są jakieś bardzo rózne rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do tego kellysa phanatic 90 lub 50,  jakie najwęższe opony szosowe można by założyć, żeby zmienić jego charakterystykę na bardziej szosową  ?

Byłem ostatnio w dechatlonie i zauważyłem tam dwa Tribany o gravelowej charakterystyce (mam na myśli model RC 500 lub RC520), rowerki bardzo mi się spodobały.

Z założenia rower gravelowy powinien spełniać podobny zakres oczekiwań jak mój . Zapewniając lekkość prowadzenia przyspieszenie i  prędkości  na asfalcie, oraz nie boi się leśnych ścieżek i wertepów i dróg nie utwardzonych. Jedynie czego było by mi brak w tribanie, w porównaniu do roweru crossowego to amortyzacji

Biorąc pod uwagę opinie gdzie ludzie zachwycają się tymi rowerami gravelowymi, jak uważacie może warto by spróbować takiego gravela zamiast Kelisa Phanatic 90 czy 50 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Tribanów RC wchodzą nominalnie opony 36 mm, a z tego co ludzie piszą 38 też bez problemu. Odnośnie tego że baranek nie na miasto, to też tak myślałem, ale zaryzykowałem i okazało się że nie ma najmniejszego problemu, a mam gravela z kierownicą 40 cm. Faktem natomiast jest, że geometria jest jednak bardziej sportowa niż w przypadku crossów, trzeba się przyzwyczaić. Sztywniej też jest, choć przy moich oponach 38 mm za bardzo to nie przeszkadza, a nawet jet zaletą, bo jest lepsza kontrola nad rowerem niż w przypadku kiepskiej jakości amortyzatorów montowanych zwykle w crossach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sk27 napisał:

Najlepiej, żebyś przejechał się na gravelu. Tak to trudno coś napisać. Napisałeś, że jeździsz 80% po mieście, a tam kierownica baranek nie sprawdzi się najlepiej.

Trudny wybór z jednej strony Kellys phanatic wydaje się bardziej uniwersalny ze wzgledu na amortyzację, duży wachlarz przełożeń, oraz wygodną pozycję za sterami, ma też hamulce hydrauliczne. I tu logika podpowiada ze ten wybor byl by ok. Komfort wygoda solidna firma..

 

Ale z drugiej strony taki szosowy triban rc 500, ktory występuje też  w wersji z prostą kierownica na pewno swietnie się zbiera jest lżejszy i zawsze to jakieś nowe doświadzenie,  choć pewnie bedzie nieźle trzęsło.

Co byscie doradzili w którą stronę lepiej pójść ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego oczekujesz. Jeżeli bardziej zależy Ci na wyprostowanej pozycji i wygodzie a prędkość jest mniej istotna, to cross. Jeżeli jednak chciałbyś spróbować czegoś nowego (zrywność, szybkość, precyzja prowadzenia), a nie boisz się bardziej pochylonej pozycji i mniejszego komfortu, to gravel (np. taki jak Triban RC 500). Pod względem uniwersalności, to akurat nie ma dużych różnic. Chyba że chciałbyś jeździć w bardziej górzystym terenie, to wtedy napęd crossa będzie miał przewagę (mniejsze zębatki z przodu). W mieście i płaskim terenie nie ma to znaczenia. Amortyzator z crossa nie czyni z niego roweru bardziej uniwersalnego. W terenie i tak nie poszalejesz a w mieście amortyzator jest zupełnie zbędny. Odnośnie hamulców, to faktycznie mechaniczne są słabsze. Pytanie tylko czy ma to aż takie znaczenie. Jeździłem na hamulcach tarczowych hydraulicznych, mechanicznych, ale najwięcej na v-brake i owszem są znaczne różnice, ale w zwykłej rekreacyjnej jeździe nie mają większego znaczenia. Na rowerze z v-brakeami (cross ze sztywnym widelcem alu) jeździłem trasy w górach z rowerem zapakowanym na dwutygodniowy wyjazd i nie było żadnych problemów z hamowaniem, również w deszczu. A mechaniczne tarczówki działają lepiej niż v-brake (po dotarciu). Swoją drogą wolę je nawet od hydraulicznych, obsługa jest znacznie łatwiejsza (np. nie trzeba się bawić w odpowietrzanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/listing?string=marin muirwoods 

Wyposażenie takie sobie ale to można zmienić w miarę zużycia , rower dość lekki ok 13 kg w fabrycznej konfiguracji ,brak amortyzacji na plus w wielu przypadkach jest zbędna a jak jeździsz całorocznie to odpada serwis , największą zaletą jest uniwersalność tego roweru może być miejskim pomykaczem , rowerem wyprawowym ma wszelkiego rodzaju mocowania a nawet góralem mieści grube opony do 2,15 ,  no i cena w której można go dostać aktualnie  sprawia że to dość dobra propozycja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kiedyś pisałem, moim zdaniem Marin Muirwoods to jest bardzo fajna alternatywa dla crossów do 2000 zł, jednak mamy tutaj najwyższy model Kellysa z amortyzatorem powietrznym, poza tym Phanatic 90 też waży 13 kg i w tym przedziale cenowym wybrałbym właśnie taki model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sk27 napisał:

Tak jak kiedyś pisałem, moim zdaniem Marin Muirwoods to jest bardzo fajna alternatywa dla crossów do 2000 zł, jednak mamy tutaj najwyższy model Kellysa z amortyzatorem powietrznym, poza tym Phanatic 90 też waży 13 kg i w tym przedziale cenowym wybrałbym właśnie taki model.

za te roznice w cenie mozna zrobic z Marina duzo lepszy rower niz ten kellys , patrzysz przez pryzmat osprzetu ,dziala magia deore xt  no i amor powietrzny , tylko ze do miasta i na wycieczki nie jest potrzebny a jeszcze jak sie jezdzi calorocznie to moze byc problemem , Marin jest dużo lepszym rowerem niż crossy za 3000 , ta rama daje wiele mozliwosci , moze byc miejskim pomykaczem ,  rowerem na wyprawy jak rowniez goralem , pomysl jezeli w takiej konfiguracji osprzetowej jak wychodzi z fabryki wazy 13 kg to co mozna zrobic z niego za roznice w cenie  i nie namawiam do ulepszania roweru odrazu ale w miare zuzycia czesci ,autor zyska swiadomosc czego porzebuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...