Skocz do zawartości

[przerzutka tył] XT problem z wymianą linki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Jak w temacie, próbuję wymienić linkę w tylnym napędzie.

Jestem nowym członkiem forum jak i świeżym posiadaczem roweru. Kupiłem używany i postanowiłem go poddać domowemu serwisowi.  

Wymianę linki zacząłem od strony manetki "deore", tu wszystko poszło gładko. Problem zaczął  się przy przerzutce. odkręciłem śrubę przytrzymującą  linkę na niej i mogłem ją wyciągnąć ale tylko kawałek. Dalej się zaklinowała. Odkręciłem gwint z śrubą bezczułkową i wyciągnąłem kawałek pancerza z linką i dalej nic.  I wtedy przyszło mi coś do głowy, czy może ten element na zdjęciu to koszulka termokurczliwa? czy to możliwe że to przez ten element nie mogę wyciągnąć linki z pancerzyka? 

 

bc489c0a-6a7e-4adf-a272-f375e42bf8a6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka była przełamana za manetką. Przeciąłem ją w tym miejscu i jedną cześć wyciągnąłem z manetki (po odkręceniu plastikowej śruby fi 5) a drugą część planowałem wyciągnąć zaczynając od przerzutki, przez śrubę beczułkową, i pancerzyki. Niestety zaklinowała się gdzieś na wysokości tej śruby co na zdjęciu. Nie wiem czy ją szarpać, czy dać sobie spokój i może gdzieś dokupić tę część pancerzyka z tą śrubą?      

@TheJW proszę o trochę wyrozumiałości... Brak mi w tej sferze doświadczenia, a jak wiadomo doświadczenie zdobywa się chwile potym gdy najbardziej go potrzebujemy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bałem się odpowiedzi w stylu "zdjąłem i rozebrałem manetkę".
Nie gniewaj się, to nic osobistego. Widziałem już różne przypadki, ale mechanicy-amatorzy nadal potrafią zaskakiwać. :)

Co do Twojego problemu - wykręcanie śruby baryłkowej z przerzutki nie jest potrzebne. Wystarczy przeciąć "przewód" pomiędzy przelotką przerzutki (w którą wkręcona jest owa śruba), a nakrętką trzymającą linkę. Potem wyciągasz linkę z pancerzy. Jeśli linka ciężko wychodzi, to albo są gdzieś załamania, albo wszystko w środku przerdzewiało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pancerz i śruba to nie jest integralna część? Podejrzewam że w środku pancerza jest rdza. Rower stał dłuższy czas. Nie wykluczam też załamania bo pancerza zaraz za śrubą jest dość mocno naprężony w jedną stronę. Będę próbował wkręcić śrubę do końca i z wyczuciem wyszarpać linkę z pancerza. Cofnąć linkę z powrotem do przelotki przerzutki nie ma szans.

Spróbuję jak będę w domu.

@TheJW co do mechaniki to mam jakieś doświadczenie ale w samochodowej, w przypadku rowerowej brak mi podstawowej wiedzy, a wszystko jest znacznie delikatniejsze niż w aucie, więc wolę dopytać niż robić coś na siłę i urwać;] 

@Blueforce Czy to uszczelnienie w razie czego można to uszczelnienie dokupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po części odpowiedź nasuwa sie sama, bo linkę odkręcasz od przerzutki i wyciągasz, ale od strony manetki, czyli generalnie w druga stronę. Teraz to już ciągnij na siłę. W końcu wyjdzie. Sprawdź pancerze jak się nowa przesuwa, czy nie zostały jakieś kawałki starej. a najlepiej wymien tez pancerze, kosztują grosze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wyciągnąć linkę. Zrobiłem to tak. Rower do góry kołami ja na krześle nogą zaparłem się o przerzutkę i poszło;]

 Mam teraz problem z pancerzykiem. Jak wkładam w niego nową linkę to nie przechodzi gładko na wylot, blokuje się gdzieś zaraz przed śrubą beczułkową. Na zdjęciu widać wyraźne wygięcie pancerza w tym miejscu. Postanowiłem więc wymienić ten pancerzyk.

I tu moje pytanie. Czy pncerzyk ma wyjść z tej czarnej mufy (zaznaczonej na pomarańczowo na zdjęciu), czy ma zejść razem z nią?

 

a86f9c5c-16b3-4963-9e19-b34b1f903872.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to uszczelnienie w razie czego można dokupić?  Tak, nazywa się to: Końcówka pancerza  4mm z noskiem, ale można też pilnikiem naciąć pancerz po obwodzie, by przeciąć stalowy oplot i zostawić wewnętrzną rurkę z tworzywa, która stanie się noskiem. Na tak spreparowany pancerz zakłada się zwykłą końcówkę. Ktoś pewnie spyta, " a po co to wszystko"- na tak przygotowany zestaw można założyć rurki termokurczliwe na odcinkach odsłoniętych- zyskujemy szczelny zestaw odporny na błoto, deszcz, linki będą dłużej działały.

ror1.thumb.jpg.1c2bea5efdd270bae456bfa7d11859ef.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wszystko ładnie wymienić. Miałem problem z docięciem równo linek i pancerzyków, ale kupiłem obcinaczki do kabli w sklepie z narzędziami budowlanymi za 32 pln i wszystko poszło gładko. Przerzutkę udało się wyregulować. Co dziwne musiałem z łańcucha pozbyć się trzech ogniw, bo był zadługi. Teraz czeka mnie wymiana szprychy w tylnim kole. zaopatrzyłem się w klucz do kasety, ale bez bacika nie da rady, więc dzisiaj dokupię. Później jeszcze odpowietrzanie hamulca Magura hs 11.

Postanowiłem zrobić system odpowietrzający samemu. W necie widziałem że stoi po 60 pln. A to tylko gwint kawałek wężyka i strzykawka. Przy okazji, czy ktoś się orientuje jaki w tych hamulcach jest gwint?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...