Skocz do zawartości

[Rower elektryczny] MTB do 12 tys


Rekomendowane odpowiedzi

Witaj. Evo 3 zdecydowanie,  lepsze komponenty. Te silniki maja najwyższy moment obrotowy w swojej klasie więc jest moc ale wieksze ryzyko awarii. Pojemność bateri spoko, na dalekie wypady w sam raz. Co do silnika, nie myślałeś o yamaha albo bosch? Bardziej popularne i sprawdzone, poza tym idzie włożyć chip boxa i rowerek odblokowany do 45km/h. 

Edytowane przez daro788
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, daro788 napisał:

Więc yamaha też stawia opór, na trybie eco+ jedzie jak normalny rower, dopiero na wyższych trybach czuć pomoc silnika. 

Ale przy wyłączonym silniku całkowicie, stawia opór? Bo rozumiem że tryb Eco+ pochłania baterie, w niewielkim stopniu ale zawsze. <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kemusi napisał:

.napisz coś więcej o złych opiniach na temat steps 8000 

System ponoć zachwalany, zamierzałem się do zakupu roweru na tym silniku m.in kross level boost 2.0 lub merida eBIG nine 900. Ale jak to zawsze jest jakieś ale, naczytałem się że mały moment obrotowy najmniejszy z dostępnych, co przekłada się na moc wspomagania, nie jest tak cichy jakby się wydawało, miał nie stawiać oporu przy wyłączonym wspomaganiu, a jednak jakiś opór jest wyczuwalny. No i przejście jest takie mało płynne czuć jakieś poszarpywanie.

Podkreślam że to nie są moje odczucia, lecz komentarze innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ciekawe opinie i zawsze warto wysłuchać ..w innym wątku ,napisałem co kupiłem, więc już  jest posprzątane ;)    

nie mniej , przed zakupem a trochę to trwało, zrobiłem sobie „rachunek sumienia” ,czego ja właściwie chce od życia.. i sprawdziłem w terenie rowery na trzech silnikach  .  Nie udało mnie sie pojeździć na napędzie  Brose , ograniczona liczba brandów z tymi silnikami . Jednak finalnie padło na shimano steps 8000 , z mojej  subiektywnej perspektywy , najbardziej elastyczny uniwersalny silnik z najniższym oporem na off. Do tego bateria 378 Wh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kemusi napisał:

..ciekawe opinie i zawsze warto wysłuchać ..w innym wątku ,napisałem co kupiłem, więc już  jest posprzątane ;)

zapodaj linka do bo nie chce mi się szukać.

brose właśnie chyba z tych wszystkich silników jest najlepszy, ale boję się trochę o serwis bo mało popularny u nas.  no i bateria 650 Wh dużo większa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest to.. focus jam2 plus . Dla mnie ważna była geometria ramy ,taka jak dla enduro a skok 150 jak AM i waga 20 kg . Na montaż błotników nawet nie zwróciłem uwagi (na pewno przód) ...tył ? Miałem  okazje pojeździć w Alpach na wypożyczonym i stwierdziłem, że to jest..to!  Do tego jest, po prostu ładny 

Ps. Bagażnik , na pewno na sztycy ..

Edytowane przez Kemusi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem tylko silniki Brose nie dają bez prądu dodatkowych oporów . Tzn silnik jest odłączany od napędu . Jak to działa , tzn ile i jakie są tryby wspomagania to już zależy od zastosowanego sterownika . Brose produkuje tylko silniki , to otwarty system . Bateria bardzo ( na dzisiejsze standardy ) pojemna . To z jednej strony dobrze , z drugiej dłużej się ładuje i pewnie więcej waży . EVO 2 nie jest dokładnie opisany więc trudno te rowery porównać . Na pewno 3ka jest wyższej klasy ale to rower z przed 2 lat . Technologia idzie do przodu i w samym silniku albo w sterowniku mogły zajść jakieś zmiany . Tak tylko gdybam ale bez sprawdzenia bym zwycięscy nie wskazał . Łatwiej zmienić amor niż silnik ... 

Jeszcze uwaga o momencie obrotowym . Nie ma co zachłystywać się danymi katalogowymi na temat momentu . Owszem Bosch ma większy moment niż shimano i starsze modele yamahy ale .....  ten najwyższy moment ( chyba 75 ) jest tylko w trybie Turbo czyli najwyższym !  W realnej górskiej jeździe przeważnie korzysta się z eco i tura czyli dwóch najniższych trybów , a w nich moment jest duuuużo niższy . I to wystarcza ! Tryb Emtb używa się na ściankach których pokonanie na zwykłym rowerze było by dla sporej części rowerzystów w ogóle niemożliwe .

Aha , uwaga generalna . E bike jak dla mnie ma sens tylko w górach . Tylko na długich , stromych podjazdach . W łatwym terenie i na płaskim jest bardzo irytujący . Pół królestwa za zwykły rower !   Jeśli nie masz 60 lat i jesteś zdrowy to osobiście odradzam kupowanie e roweru do opisanych zastosowań .  A w każdy razie kupowanie bez wcześniejszego testu . Są wypożyczalnie .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WaGiant

..każdemu według potrzeb.. nie będę oceniał na co i kto wydaje pieniądze i w jakim celu . Każdy niech robi co chce i jak chce .byle by był zadowolony. Dobry przykład , ja tutaj pisze o zakupie enduro a @ziemowit24 zapytuje , czy można przykręcić bagażnik :) 

samo życie!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rowery z zintegrowanymi bateriami w ramie mają większy lub mniejszy problem..focus ma większy ,bo wyjęcie  baterii jest skomplikowane ale dzięki mniejszej baterii i ograniczeniu jej wyjmowania , jest  extra 3 kg lżejszy. Tu masz racje , zimą rowery elektryczne , lepiej trzymać w ciepłym miejscu. Lub  kupić taki w którym łatwo zdemontować baterie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...