Skocz do zawartości

[Rower MTB] do maratonu i XC dla kobiety


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi pogratulować - w końcu udało mi się namówić moją drugą połówkę na rower! ;)

Przeszukałem sieć, posprawdzałem oferty i póki co najbardziej odpowiada mi (ona ma w kwestii zakupu do powiedzenia tylko tyle, czy jej się podoba i czy rozmiar jest odpowiedni :D) Orbea Alma M50 2019 na kole 29" w rozmiarze S.
Wymiary riderki: 162/78,5cm. Orbea podaje, że rozmiar S z kołem 29" jest idealny na taki wzrost (przymiarka pokaże).

Pytanie do tych bardziej ogarniających geometrię - nada się ta maszyna dla kobiety, która nigdy wcześniej nie jeździła na prawdziwym rowerze górskim, a która ma chęć w najbliższej przyszłości trochę się pościgać? Geometria i specyfikacja ramy tutaj: https://www.orbea.com/us-en/bicycles/mountain/alma/cat/alma-omp-29-19 

Jako, że Orbea nie jest popularną i bardzo "chodliwą" marką, a w sprzedaży jest już kolekcja 2020, liczę na rabat rzędu 20%, co dawałoby cenę ok. 6200 zł. Wydaje mi się, że cena odpowiednia jak na takie wyposażenie (chodzi mi o wersję 2x11 na Rebie i napędzie mix. Shimano-ProWheel-SunRace z kiepskimi, ciężkimi kołami).
Ale oczywiście proszę Was również o sugestie co do innych producentów.
Canyon niestety wyprzedany. Karbon to nie jest must-have, ale rower musi ważyć w okolicach 11, maks. 11,5 kg. ;)

 

P.S. Co do Almy - w grę, w razie gdyby 29" okazało się za duże, wchodzi jeszcze M50 na kole 27,5 w rozmiarze S. Napęd NX i Recon. Geometria w linku powyżej.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem w necie. Podają od 11,2 do 11,6kg. A co do dostępności - znalazłem pojedyncze sztuki w różnych konfiguracjach napęd/widelec w sklepach, więc jest szansa. :) 
Tylko pewnie trzeba się spiąć, bo zaraz może ich nie być...


Z drugiej strony chętnie poczekałbym na polskie ceny Scotta i nową kolekcję Canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła. Same obręcze ważą prawie 1300g. ;) Myślę, że w gdyby się wkręciła rower ma potencjał do zejścia w okolice 10 kg bez kolosalnych wydatków.
No ale mówiłem, że karbon w jej przypadku nie jest wymagany. Lekka, sztywna rama alu też się sprawdzi. :) Dlatego prosiłem o ewentualne podrzucenie czegoś innego. Sprawdzę aluminiowe Scotty, bo szczerze mówiąc widząc nową kolekcję od razu "rzuciłem się" na karbon.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott, ma jeszcze takie wersje dla drobnych ludzi:

https://www.scott.pl/produkt/817/5024/Rower-Contessa-Scale-900/

https://www.scott.pl/produkt/808/5061/Rower-Scale-Pro-700/

Ale nawet Scale w wersji S zaczyna się od 160 cm, przynajmniej według tej niewyraźnej tabelki. Na zagranicznej stronie Scotta możesz kliknąć na "FIND YOUR SIZE" i podać dokładniejsze wymiary. https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-scale-950-bike?article=274596009

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

950 to najlepiej wyposażona i najlżejsza aluminiowa wersja Scale. 940 to już karbon ale beznadziejny osprzęt i cięższy. Dopiero 925 ma na pierwszy rzut oka identyczny osprzęt a waży raptem 300g mniej. 920 jest fajny, 10,9kg ale już sporo kosztuje.

Propozycja znaleziona w innym wątku. Marka Cube, model karbonowy Reaction C62:

- 9200zł 10,7 kg https://2020.cube.pl/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-race-greynorange-2020/

- 10500zł 10,4kg https://2020.cube.pl/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-sl-greybluengreen-2020/

- 13800zł 9,6kg https://2020.cube.pl/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-slt-carbonnsilver-2020/

Drogo a dużej różnicy w wadze nie ma, choć osprzętowo klasa sama w sobie. A 11,6kg Scale 950 2020 na pewno wyrwiesz za 6000zł lub mniej. 920 kosztowała w zeszłym roku 9500zł, 2020 zapewne do wyrwania poniżej 9000zł, ale to raptem 700g mniej.

 

Edytka: Some1, dzięki potwierdziłem, że 950 dla mnie to rozmiar S tak jak myślałem patrząc na geometrię.

Edytowane przez TjakTomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, zapomniałem wspomnieć o budżecie...
Użytkowniczka przeznacza maks. 5000 zł, ja od siebie dorzucam 1500 zł + części, które mam zmagazynowane właśnie na okazję jej roweru (hamulce M7000 + tarcze RT66, manetki M8000 jeśli napęd będzie Shimano x11). Maksymalnie więc 6500 zł, chociaż wolałbym zostać przy 6000, żeby zostało jeszcze na buty i kask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, some1 napisał:

Ten jest świetny, ale obawiam się, że już nie do dostania. No i chyba byłby trochę za długi na jej wymiary...
Aluminiowy Scale z kołem 29" obawiam się, że też od minimum 165 cm będzie dobry. Kalkulator na stronie Scotta pokazuje, że łapie się na sam początek rozmiaru S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie pojawiły się ceny. I są znacznie niższe, niż na zachodzie, ufff.

Wybór padnie prawdopodobnie na https://www.scott.pl/produkt/1043/6396/Rower-Scale-940-Cobalt-Yellow/ w rozmiarze S. Jak go zobaczyła na żywo, to nie było długiej dyskusji... Przyznam, że połączenie dość odważne, ale ten kolor w macie jest genialny. Jest szansa, że dostaniemy go jeszcze w tym miesiącu. :) Damskim odpowiednikiem jest Contessa Scale 930. Ciężkie, ale z dużym potencjałem na zejście z wagi.

Orbea Alma M50 w rozm. S była również mierzona, na kołach zarówno 29" jak i 27,5". Mniejsze koło i rama S spowodowały, że rower stał się "dziecięcy". Koło 29" było OK, ale z kolei miała problem ze skręcaniem, nie czuła się pewnie.

Co ciekawe, Scotta w rozm. S nie było. Jeździła na rozmiarze M! Uznała, że i tak, mimo zbyt dużego rozmiaru, czuła się lepiej i pewniej niż na Almie. ;)

Contessa 900 z rocznika 2019 już nie do dostania.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. ja od początku byłem bardziej za karbonem na wypadek, gdyby się jednak bardziej wkręciła w ściganie. Ten SX nie jest szczytem techniki, ale wygląda solidnie i przede wszystkim działa. Ciężki, to fakt, ale napęd i tak z czasem się wymienia...

Rabat (może nie powinienem mówić ;)) - niecałe 10%, ale będę chciał urwać coś jeszcze lub jakiś gratis na start. :)

Mnie najbardziej martwi ten widelec Judy... Działa to, ale strasznie ciężkie...
Hamulce oczywiście od razu idą do wymiany.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego byłem w przypadku Scotta bardziej za karbonem. ;) Te aluminiowe są nieco większe w moim odczuciu i na takie też wyglądają.

 

Wpadłem na pomysł, że można by kupić Scale 940 (lub 900 Elite, bo to tylko inne malowanie) z rocznika 2019, bo był na NXie (reszta bez zmian). Ale...rozmiar S od dawna jest nie do dostania. ;) Obdzwoniłem połowę dealerów ze strony Scotta i w większości mówili to samo - "możesz Pan zapomnieć". ;) Ponoć jeden z najpopularniejszych modeli w 2019 roku.
W sumie szkoda, bo malowanie 940 2019 jest prawie identyczne jak w moim RC 900 Team, fajnie byśmy wyglądali. ;)
A i dowiedziałem się przy okazji, że skrajne rozmiary Scotta Scale to towar deficytowy.

Zostaje więc potargować 940-tkę z rocznika 2020. 3 sklepy potwierdziły, że jest na magazynie centralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż...baba, jak to baba - w międzyczasie 3 razy się rozmyśliła. Miałem już ściągać z Gdyni Scale 900 Elite, ale znalazłem w Warszawie... Scale 930, więc jeszcze droższy. Spodobał się jej, pojechaliśmy, przymierzyliśmy i... W KOŃCU JEST! ;)
Rabat 15% + koszyk Elite Custom Race Plus gratis. Mogło być lepiej, ale powoli traciłem już cierpliwość. :D

Z ciekawostek - rozmiar odpowiedni, ale koła moim zdaniem są dla niej za duże. Ona z kolei twierdzi, że na 29" jeździ się jej lepiej niż na 27,5" - to jej rower, ona go testowała i nie zamierzam dyskutować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę obok tematu - co sądzisz o Barzo (widzę, że  kupiłeś) ?. Ja mam taką na przód, fajna opona ale mam wrażenie, że Rocket Ron mi jakoś szybciej szedł - może dlatego, że ciszej. Może przez to, że nacięcia w klockach RoRo sprawiają wrażenie bardziej miękkiej mieszanki - jakby bardziej się kleiła ale może to tylko wrażenie ...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Barzo jeździłem dość krótko. ;) Kupiłem ją chyba w 2017 gdy eksperymentowałem z różnymi oponami na różne warunki (wtedy jeździłem na dętce więc mogłem się bawić w przekładanie). Pamiętam, że zaliczyłem na niej PB w Wawrze, jeszcze na tej fajnej trasie przed budową ekspresówki. Bar(d)zo dobrze i szybko mi się na tym jeździło, ale wymieniłem na mniej agresywne, piekielnie szybkie i tak samo szybko zużywające się Peyote.
Jeszcze krócej jeździłem na RoRo (miałem fabrycznie w Scale'u w wersji Addix Speed), które w ogóle mi nie pasowały - jak dla mnie za duże opory i nie mogłem ich wyczuć. Po dwóch jazdach wyleciały. :P
Tak więc wg. mnie Barzo wygrywa z RoRo zarówno w kwestii przyczepności (i przewidywalności) jak również oporów toczenia. No...ale ja swoje ważę... ;)


Dodam, że jeździłem na zwykłej zwijce, nie TNT (nie uznaję tych kowadeł :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dzięki ... Ja tez jeżdżę na zwykłych zwijkach - Vittoria i tak jest pancerna. Ale ciekawe z tym Peyote - szukam opony na tył bo mi się moje Saguaro kończą i myślę własnie o Peyote. Właściwie to wybieram między Peyote, RaRa, Mezcalem i Saguaro :D Mezcal szybki ale taki mało agresywny, niski bieżnik, trochę taki na ścieżki rowerowe - jak wyskocze w góry to może byc słabo. RaRa ludzie chwalą ale nie znam. Relatywnie lekka. Peyote kuszą bo mam spore zaufanie do Vittorii ale mało kto na tym jeździ i mało jest opinii. Nie wiem, czu nie za "cywilne" na okazjonalne wypady w góry. Saguaro niestety się łatwo zaklejają ale mimo wagi są bardzo szybkie i świetnie trzymają, czułem się na nich najpewniej. Ale się zaklejają :(

Wszyscy mnie namawiają na Icony ale jakoś nic o nich nie wiem : )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...