Skocz do zawartości

[test długodystansowy] Continental 5000


burnpiro

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym iż właśnie zakończył się żywot opony Continental GP 5000 28c uznałem że fajnie by było opisać jak on wyglądał.

Komplet opon kupiłem ma początku roku i do teraz ma zrobione 4,971km. Po pokonaniu takiego dystansu na tylnej oponie skończył się bieżnik co obrazują zdjęcia poniżej. Przednia opona po tym samym dystansie nie wykazuje większych oznak zużycia szczególnie w porównaniu do nowej. W trakcie tych prawie 5000km 99% jest zrobione po asfalcie/kostce (1% to głównie ścieżki/wały). Podobnie wygląda sprawa suchego podłoża gdzie może 400km jest przejechane w deszczu a reszta po suchej nawierzchni (w tym tegoroczne upały). Zero przebić na podanym dystansie.

Zdjęcia:
Ostatnie awaryjne hamowanie które zdarło resztę bieżnika
20190909_011751.thumb.jpg.5ba0302acd9e2e59a8865bcb37ed338a.jpg20190912_141713.thumb.jpg.e63f180bca1e116fa088242375c76e0e.jpg

20190912_141706.thumb.jpg.1274b951bf5318d89e79d1c7d3863d1b.jpg

20190912_141655.thumb.jpg.4e4eb0bd2b4aab65481e9f8021dcff99.jpg

Przednia opona
20190912_141819.thumb.jpg.c3d33c808ca627d54f064d76e7c672af.jpg

Nowa opona dla porównania (0km)
20190912_141835.thumb.jpg.0fe0828df128923ccb55ef51449ae111.jpg

Mam nadzieję że materiał przydatny a przynajmniej interesujący.

Pozdrawiam,
Piro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 wiem, wiem, nawet Cię bodajże o nie wypytywałem przy okazju wymiany swoich. Chodzi mi o fakt, że skoro nazywa się coś szumnie "testem", to warto byłoby podać kilka faktów poza tym, że opona zużyła się po niespełna 5000km. Ewentualnie określić to jako "test żywotności".
No ale nie czepiam się już, chłopak chciał dobrze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak, kojarzę, chociaż szczerze mówiąc myślałem że to był inny użytkownik :D

Tak, zgadzam się, test to za dużo powiedziane. Mi najbardziej brakuje wagi użytkownika i ciśnienia, bo to decydujące parametry jeżeli chodzi o żywotność opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę przesadziłem z określeniem tego jako całkowitym test. Chciałem się tylko podzielić tym jak wygląda wytrzymałość opony aż do momentu końca jej "życia".

Waga + rower + sprzęt (zazwyczaj jadę plecak + bukłak) =~ 97kg
Ciśnienie tył ~ 7.0-7.5 bar
Ciśnienie przód ~ 5.8-6.4 bar

Nie chciałem się rozpisywać o właściwościach jezdnych ponieważ dużo jest już w internecie recenzji na ten temat od ludzi dużo lepiej znających się na temacie niż ja (dodatkowo testy toczenia na https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-grand-prix-5000-2018 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol no to nie za dobrze :p a raczej powiedziałbym słabo :P smigam na 4 season i po 5tys km w rozmiarze 28C tyl lekko sie kwadratowi, ale gdzie mu tam do takich dziur :P 

czy aby na pewno masz proste kolo ? Bo takie miejscowe wytarcie kapcia moze wskazywac ze masz felge z biciem promieniowym i to calkiem sporym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, burnpiro napisał:

Komplet opon kupiłem ma początku roku i do teraz ma zrobione 4,971km

Przypuszczam, ze cechy uzytkowe tej opony zmienily sie dosc dramatycznie duzo wczesniej. Juz samo wyplaszczenie zmienia charakterystke opony, nie wspominajac o takim zuzyciu bieznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, cinol123 napisał:

czy aby na pewno masz proste kolo ? Bo takie miejscowe wytarcie kapcia moze wskazywac ze masz felge z biciem promieniowym i to calkiem sporym...

Koło jest proste (nawet ostatnio sprawdzałem w serwisie), to wytarcie powstało wskutek hamowania (dziecko wytoczyło mi się na drogę rowerową i nie miałem jak ominąć). Sam się zdziwiłem widząc efekt ponieważ guma która tam była odpadła jak by to była łatka. Na zdjęciu widać różnicę w grubości gumy i że to nie jest wytarcie tylko bardziej "wyrwanie" reszty gumy.

Poza tym wydaje mi się że po prostu te opony są dużo bardziej miękkie niż moje poprzednie (Continental Ultra Sport). Poprzednie przejechały cały sezon i nadal nie były zużyte (tylna wyglądała podobnie jak przód w gp 5000). No ale tamte to było 25c i zdecydowanie gorsza przyczepność (z powodu jakości gumy a nie szerokości opony)
 

 

28 minut temu, 1415chris napisał:

Przypuszczam, ze cechy uzytkowe tej opony zmienily sie dosc dramatycznie duzo wczesniej. Juz samo wyplaszczenie zmienia charakterystke opony, nie wspominajac o takim zuzyciu bieznika.

Co do cech użytkowych to nie jestem na tyle profesjonalistą aby zauważyć jakąś dużą różnicę. Nie zauważyłem zmiany przyczepności w zakrętach czy zwiększonej drogi hamowania. Być może opór toczenie mógł być troszkę większy ale nie przeszkadzało mi to za bardzo.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opona nawet pod palcami wydaje się być bardzo miękka. Pisałem o tym chyba już po pierwszej jeździe, że mam wrażenie że długo nie pociągnie :)

Jak to się mówi, coś za coś. Ciężko żeby opona była super przyczepna i jednocześnie starczyła na wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...