Gość Napisano 7 Września 2019 Udostępnij Napisano 7 Września 2019 Ostatnio byłem zmuszony wyciągnąć wspornik kierownicy w moim staruszku. Środek lekko pokryty rdzawym nalotem, zwłaszcza końcówka rozpierająca wspornik (stara technologia - nie tak jak współczesne z klinem. Pytanie na inny temat które jest lepsze). Rurę w ramie przeczyściłem WD i szczotą. Skręciłem pojeździłem i się trzyma. Pojawiło się u mnie jednak pytanie: Czy można taki wpuszczany wspornik wysmarować na grubo smarem (moim ulubienym grafitowym!)? Czy to nie wpłynie na bezpieczeństwo - bo o ile dobrze myślę to właśnie na sile "tarcia" wspornika o widelec całość się trzyma w jednej pozycji. Z drugiej strony fajnie by środek był zabezpieczony przed korozją i miał jakieś smarowanie do lekkiego chodzenia. A teraz druga część tematu co można jeszcze wysmarować: 1. Na pewno śruby i wszystkie gwinty - tu jestem zdziwiony bo niektórzy mieszają loktajty ze smarem - czy to wzajemnie się nie wyklucza? 2. W suporcie H2 pewnie ośkę korby? Swoją drogą jaki smar polecacie w to miejsce. Jakieś inne propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Września 2019 Udostępnij Napisano 7 Września 2019 Na śruby to jakiś słabszy loctite, ew. środek typu Finish Line TI-Prep. Ad2 - nie! Oś ma być sucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woland12 Napisano 7 Września 2019 Udostępnij Napisano 7 Września 2019 Też ostatnio myślałem nad tym tematem. Czy wszystkie śruby dajemy klejem? Czy są jakieś wyjątki gdzie smar? 7 godzin temu, rzymo napisał: Ad2 - nie! Oś ma być sucha. A co do korby HT2, to widziałem informacje, że się smaruje. Możesz uzasadnić dlaczego sucha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Września 2019 Udostępnij Napisano 7 Września 2019 Śruby w zasadzie możesz skręcać na sucho - loctite czy preparaty anty-zapieczeniowe (nie wiem jak to lepiej nazwać) daje się po prostu po to, żeby móc w miarę łatwo odkręcić taką śrubę po długim okresie eksploatacji roweru... Dlaczego oś ma być sucha? Bardzo prosta sprawa - po to, żeby nie miała szans obracać się w tych plastikowych tulejkach, tylko żeby siedziała w nich sztywno, a obracać to się mają kulki w łożyskach w miskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Jak posmarujesz sztycę smarem, to w czasie jazdy może się opuszczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Września 2019 Udostępnij Napisano 19 Września 2019 1.Dalej nie wiem co ze wspornikiem, ale z tego co widzę w internetach to smarujo: https://www.parktool.com/blog/repair-help/stem-removal-installation-quill-stems 2. Co do H2 to w sumie dziwne bo mi szimano fabrycznie posmarowało ośkę. 3. Loktajt to nie do końca preparat anty-zapieczeniowy. On ma zabezpieczać elementy złączne od "rozłączenia" - czyli śruby od odkręcenia pod wpływem siły. 4. No chyba nikt normalny sztycy nie smaruje smarem Ma ktoś jakiś fajny zamiennik szimanowskiego zielonego smarowidła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 20 Września 2019 Udostępnij Napisano 20 Września 2019 Sruby na sucho, oska na sucho i do tego Loctite antyzapieczeniowy...... niniejszym zdobyl Pan tytul mechanika roku! Generalnie smaruje sie kazde polaczenke elementow, gwintowe, czy wciskane. Robi sie to z kilku powodow: latwosc serwisow, zapobieganie zapiekaniu sie elementow, tym bardziej jak nie majstruje sie przy rowerze zbyt czesto i aby zapobiec powstawaniu niechcianych odglosow. Smarowanie sztycy, poszukaj w internecie jak wyglada zapieczona sztyca i jak "latwo" sie ja wtedy wyciaga. Odnosnie smaru Shimano, uzywam m.in. Dura Ace ale mam podobny, jak nie identyczny Motorex 2000. 100g pojemnik z porecznym pedzelkiem w zakretce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.