Skocz do zawartości

[rower] Canyon Exceed CF SL 6.0 vs Trek X-Caliber 9


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, PawelW84 napisał:

Od razu po zakupie chciałbym wymienić w nim opony Hutchinson TORO 2 w rozm. 29 x 2,10.  na coś mniej agresywnego  i bezdentkowego Polecicie cos ??

-  Jeżeli Ci zależy na wadze i szybkości przód Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin TL-E Speed, tył Racing Ralph SnakeSkin TL-E Speed. Rockety to baaaardzo fajne opony, kleją się świetnie do podłoża, małe opory toczenia ... to taki typowy maratonowy zestaw opon uniwersalnych. Na przód Schwalbe proponuje Racing Ray w tym sezonie ale nic nie wiem o tej oponie. Nie są to najbardziej trwałe opony niestety - szczególnie jeżeli jeździsz też po asfalcie. Ale na przodzie RockerRon naprawdę jest niezły !

- Jeżeli zależy Ci na szybkości - przód i tył Vittoria Mezcal w wersji TL-R. Przód 2.25 https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-mezcal-g2-0-29x2-25-czar-braz-tlr,c106,p4114,pl.html tył 2.1 https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-mezcal-g2-0-29x2-1-cza-braz-tlr,c106,p4235,pl.html. To bardzo szybka opona taka trochę między uniwersalną a semislickiem. Mają też wersję TNT - jest wzmocniona na bokach do zamleczania, jest trochę cięższa ale TL-R też się świetnie mleczy i nie brałbym TNT. Na błoto średni wybór - gęsto ułożone klocki powodują, że łatwo ja zakleić a trudno oczyścić.

- Jeżeli chcesz uniwersalnie i dobrze - przód Vittoria Barzo 2.25  https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-barzo-g2-0-29x2-25-zwijana-tlr,c106,p4094,pl.html. Na tył możesz w sumie dać to samo w szerokości 2.1 https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-barzo-g2-0-29x2-1-cz-braz-tlr,c106,p4234,pl.html, albo Mezcala z poprzedniego punktu czy Saguaro z następnego :)

- Jeżeli chcesz trochę taniej a dobrze to polecam Vittorie Saguaro przód 2.2 tył 2.0 https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-vittoria-saguaro-29x2-2-czar-zwij,c106,p1716,pl.html https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-vittoria-saguaro-29x2-0-zwijana-cz,c106,p2034,pl.html To bardzo fajna, trwała opona, szybka też na asfalcie ! , mocna świetnie trzyma w zakrętach. Ma gęsto ułożone klocki więc szybka i odporna na przebicie ale kiepsko się oczyszcza z błota, łatwo ją zakleić błotem szczególnie mazistym a nawet mokrym piachem. Gdyby nie to to innej bym nie szukał.

Oczywiście dowolne kombinacje przodu z tyłem np. przód/tył RoRo/Mezcal Barzo/Saguaro. 

Tak Rocket Ron jak i Barzo mają otwartą rzeźbę bieżnika - dobrze się oczyszczają z błota. Guma Vittorii będzie bardziej trwała, solidna. 

Są też Maxxisy i inne ale ja nic o nich nie wiem ... 

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wkg napisał:

 

- Jeżeli chcesz uniwersalnie i dobrze - przód Vittoria Barzo 2.25  https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-barzo-g2-0-29x2-25-zwijana-tlr,c106,p4094,pl.html. Na tył możesz w sumie dać to samo w szerokości 2.1 https://biostern.abstore.pl/mtb-opona-barzo-g2-0-29x2-1-cz-braz-tlr,c106,p4234,pl.html, albo Mezcala z poprzedniego punktu czy Saguaro z następnego :)

 

Wygląda pięknie

Czemu na przód szersze na napędową węższe ?? Jakie mleko do tego polecasz ?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na przód daje się szerszą, kiedy priorytetem jest przyczepność w terenie, więc jeśli to nie jest najważniejsze, wtedy śmiało można jeździć na oponach tej samej szerokości - na marginesie dodam, że pomiędzy oponami o takim samym oznaczeniu rozmiarowym, szerokość może się wyraźnie różnić, a do tego mamy rozmaite bieżniki, więc nie do końca jest tak, że przód koniecznie musi być szerszy.

Co do węższego tyłu, to chodzi głównie o nieco mniejsze opory toczenia, choć dzisiaj nawet w szosach idzie się w szersze opony, więc nie zawsze węziej znaczy szybciej - spore znaczenie ma rodzaj bieżnika i mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, JuraMałopolska napisał:

Aluminum jest sztywniejsze od węgla, pamiętaj! początkowo wydaje się sztywniejsze jednak jak się na nim rozjeździsz okazuję się miękkie. 

Ale jakie to ma znaczenie jak ktoś nie jeździ zawodowo i nie pompuje 450W? Poza tym dobre ramy węglowe są zrobione tak, że sztywność boczna jest w zupełności wystarczającą ale mają elastyczne rurki tylnego trójkąta. W takim węglu i chińszczyźnie jest niestety wszystko sztywne jak beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód szeroko i pewnie, bardziej agresywnie bo opona prowadząca ma trzymać w zakrętach jak przyspawana. Szkoda obojczyków, żeber i takich tam na szlify ... :D

Napędowa to byle nie buksowała pod górę i stawiała (jako bardziej dociążona) jak najmniejsze opory i była lekka, jak się nawet trochę ślizgnie bokiem to nic się nie dzieje. Stąd może być węższa. Ale znowu jak mam korzenie i mi podbija to wolę 2,25 bo większy balon lepiej amortyzuje. Coś za coś. 

Barzo jest trochę bardziej agresywna niż Rocket Ron, wydaje mi się, że ma odrobinę większe opory toczenia  no i jest kilkadziesiąt g cięższa - taki wybór rozumu : ) Dlatego na przód. RoRo na przód też bardzo  dobre, chyba trochę szybsza od Barzo ale moim zdaniem trudno w jakości dorównać Vittorii. Jak robisz  1000-2000  km rocznie to bierz RoRo/Rara lub Mezcal na tył, jak więcej to Barzo/Saguaro. 

To bardzo indywidualne preferencje ale ja jakoś najpewniej się czuje na Saguaro - na najwięcej sobie na niej pozwalam. Gdyby nie to zapychanie błotem :/  Potem RoRo i Barzo łeb w łeb.  W piachu najbardziej pewnie i prosto idzie  RoRo, potem zaraz Barzo a Saguaro ma skłonność do myszkowania jak wjadę w kilkunastometrową łachę piachu na szybkości, trzeba pilnować kierownicy. Na RoRo najłatwiej mi przeskoczyć - gaz i przeleci, Barzo też ale w piachu to RoRo jest mistrzem.    

Mleka nie doradzę bo się na tym nie znam, Stans No Tube poleca mój spec od rowerów a ja mu ufam : )

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że się spróbowało pojechać na węglu co przy mocniejszym depnięciu zauważalnie wykręcał przedni trójkąt a na kazdej nierownosci wrecz rama rezonansowała potęgujac uderzenie. Ale to tak jest jak za ramą nie stoi R&D tylko lepi się matę żeby wyglądalo jak rama. Canyony mają dosyć wiotkie ramy ale nie tak żeby to jeszcze przeszkadzało a jak ktoś nie waży 120kg i nie pompuje całą swoją masą to nie ustępują takim betonom jak np. spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mają dobre. Sztywność boczna jak najbardziej pożądana. W każdym razie odnośnie alu to osobiście wolałbym żeby nie pracowało bo to jest materiał o niewielkim w porównaniu z węglem czy nawet stalą współczynniku sprężystości i tutaj powstają szybko zmiany zmęczeniowe. Ale już komponenty węglowe kupuje się nie tylko z zamysłem max odchudzenia ale również (a czasami przede wszystkim) jakiejś amortyzacji (np. sztyca czy w nieco mniejszym zakresie kierownica). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wkg napisał:

Sztywność a komfort to jakby dwie różne sprawy ; ) Szczególnie w tylnym trójkącie ... 

Być może to jest bardzo  indywidualna kwestia. Mnie się jeździ lepiej na porządnym alu niż na porządnym węglu. Tak naprawdę to są niuanse istotne dopiero jak się rozkoszujesz z jazdy i dużo jeździsz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu udało mi się przymierzyć do kilku rowerów

ROCKRIDER MTB XC 500 29''  rozmiar L - patrząc na sztycę widać że powinna być Xl-ka, chwytając za kierownicę wydaje się, że L-ka jest już za długa :) . Być może to kwestia przyzwyczajenia z mojego karłowatego roweru :) Muszę jeszcze raz się na nim przejechać. Poza tym nie mam uwag, super rower, no może poza kolorem 

Merida big nine 600 rozmiar XL - siedzi mi się na nim idealnie :) Do wyrwania w okolicach 4500 zł. Na minus do Rockridera napęd na NX, blat 32 zamiast 34, i te cholerne piasty z łożyskami kulowymi.

 Cube Reaction Race rozmiar Xl - jakoś mniej mi podpasował gdy na nim usiadłem, napęd na GX i blat 32 zamiast 34 Jaką on ma tylna oś i piasty  ??

Jak się ogarnę to dziś lub w poniedziałek będe mierzył jeszcze X-calibra 9 ale to już tylko orientacyjnie, żeby wyrobić sobie jakąś szerszą opinię o pozycji za kierownicą 

Jak wypada w nich porównanie amortyzatorów??

rowery3.jpg

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, JuraMałopolska napisał:

PawelW84 a w cale nie lapierre 

Czemu sie tak droczysz ?

12 godzin temu, wkg napisał:

Nie przesadzaj z tymi kulkami, przynajmniej mozna luzy idealnie wykasowac :) Ile Cie bedzie kosztowac wymiana blatu? 

Wymiana blatu pewnie grosze, a mozna od razu 36 wstawic. O plastelinowych kulkach i konusach w shimano naczytalem sie na forum wiec staram sie wybrac juz cos na maszynach. Teraz tez mam maszyny i lekkosc z jaka kreca sie kola jest nie porownywalna do kulek, przynajmniej moim zdaniem. Odpada tez to upierdliwe kontrowanie.

Pomijajac juz sam fakt lozysk, co myslicie ?

W dniu 13.09.2019 o 09:50, PawelW84 napisał:

ROCKRIDER MTB XC 500 29''  rozmiar L - patrząc na sztycę widać że powinna być Xl-ka, chwytając za kierownicę wydaje się, że L-ka jest już za długa :) . Być może to kwestia przyzwyczajenia z mojego karłowatego roweru :) Muszę jeszcze raz się na nim przejechać. Poza tym nie mam uwag, super rower, no może poza kolorem 

Merida big nine 600 rozmiar XL - siedzi mi się na nim idealnie :) Do wyrwania w okolicach 4500 zł. Na minus do Rockridera napęd na NX, blat 32 zamiast 34, i te cholerne piasty z łożyskami kulowymi.

 Cube Reaction Race rozmiar Xl - jakoś mniej mi podpasował gdy na nim usiadłem, napęd na GX i blat 32 zamiast 34 Jaką on ma tylna oś i piasty  ??

Ktory z nich byscie wybierali ?

Ktos wie jaka tylna os ma cube i na jakich lozyskach sa piasty kol ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boisz się tych kulek, jak diabeł święconej wody, a zupełnie nie przeszkadza ci napęd 1xxx, gdzie optymistycznie co roku będzie parowało z portfela 300zł na kasetę.

Boost, sztywne osie, 1xxx itp itd zwracasz uwagę na takie rzeczy jakbyś poważnie zaczynał karierę w XC 

Wybierz ten rower który ci się podoba. Masz pozytywne doświadczenia z przymiarka do meridy to trzymał bym się tej drogi. Czy przypadkiem MERIDA BIG NINE 500 nie była by najlepszym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale że jak? Kulki mają zapobiegać zużyciu kasety?

Piasty m6000 i niższe to obecnie przy intensywnej jeździe sezon wytrzymują (i można czyścić i smarować co miesiąc ale wiele to nie pomaga). Kulki zmienisz, konusy też a bieżni nie. Żeby się jeszcze dało odsprzedać niejeżdżone koła zdjęte z takiego roweru ale to warte czapkę śliwek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JuraMałopolska napisał:

PawelW84 ok, sprawdż ofertę wiliera trestiny, zapeniam cie że mają jeśli o ciebie wyborne rowery górskie!

Wloskie ☺. Popatrze na spokojnie

4 godziny temu, clavdivs napisał:

Boisz się tych kulek, jak diabeł święconej wody, a zupełnie nie przeszkadza ci napęd 1xxx, gdzie optymistycznie co roku będzie parowało z portfela 300zł na kasetę.

Boost, sztywne osie, 1xxx itp itd zwracasz uwagę na takie rzeczy jakbyś poważnie zaczynał karierę w XC 

Wybierz ten rower który ci się podoba. Masz pozytywne doświadczenia z przymiarka do meridy to trzymał bym się tej drogi. Czy przypadkiem MERIDA BIG NINE 500 nie była by najlepszym wyborem?

Ja juz tak mam ze jak chce cos kupic to doktoryzuje sie w temacie :/

Kulek sie boje bo z piastami wiecznie byly klopoty, a to zadzior w biezni, a to konus z wzerem a to kulka. Fakt ze byly to piasty niskiej jakosci wiec bylem przekonany ze cos markowanego nazwa Shimano (mam od lat w jednym rowerze Alivio i dopiero w tym roku wymienilem konusy i kulki) i uszczelniane bedzie praktycznie bezobslugowe. Po opiniach na forum widac ze niestety tak nie jest. Stad ciagnie mnie to maszyn. Mam je teraz w axelrims i od razu czuc ze te kola inaczej chodza

Na boost i sztywne osie zwracam uwage bo rower zamierzam miec przez lata a zdaje sie ze wlasnie w ten standar wszystko zmierza.

Wlasnie ta merida mnie meczy ☺ bo juz bylem zdecydowany na rockridera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...