Skocz do zawartości

[2020] Trek Supercaliber


kilohaszu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli to nowatorskie rozwiązanie nie przełoży się na coś co sprawi, że rower zostawi w pokonanym polu Sparka, Epica, i im podobne, to Trek może zaliczyć spektakularną wtopę. Prawdę mówiąc sam przebierałem nogami czekając na szczegóły, ale jak widzę 2 dychy za rower na NX, który z pedałami będzie ważyć ponad 12 kilo, to jestem lekko zawiedziony. Myślałem, że to nowatorskie rozwiązanie przełoży się na niską wagę, coś między HT a FS, a tu nie bardzo. Za 2 dychy można mieć Sparka, który będzie ważył niemal kilo mniej. Za cenę 9.8, który jest na GX można mieć już Sparka World Cupa na XX1 i X0. Wygląda to na strzał w stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna (jedyna?) zaleta tego cudownego zawieszenia to tylko 1 pivot co miało się przełożyć na znaczącą redukcję masy. Ale w budżecie do 48k jestem w stanie wskazać kilka konstrukcji bardziej klasycznych o masie niższej niż te 9,8kg. Śmiem twierdzić że nawet do 35k coś by się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, w tym roku nieco popłynęli z cenami. 

Co do Supercalibra - nie spróbuję jakiejś testówki to nie chcę się wypowiadać. Ale dotychczas rowery XC były naprawdę niezłe w swojej dziedzinie (aczkolwiek nie ścigam się więc to tylko domysły, mnie żaden nie pasuje, właśnie dlatego że są za bardzo XC :D

8 minut temu, Alsew napisał:

Czyli nie będzie w ofercie Treka typowego fulla XC 100/100mm

No nie będzie, Top Fuel dostaje więcej skoku, aż ciekaw jestem czy faktycznie z roweru XC bliżej mu będzie do czegoś w stylu AM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek się cenił, ale w granicach rozsądku. W tym roku totalnie popłynęli. Kumam że spory udział w cenie tego roweru ma R&D, ale w cenie 9.7 można mieć Sparka RC Pro na XTRach, który jest kilo lżejszy.

Pomijając cenę, to konstrukcja wydaje się ciekawa (na Pinkbike można więcej poczytać na jej temat), a reklama wymiata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja patrzę na to pod kątem np. Top Fuela, podstawowy model podrożał o 1200zł, a dołożyli mu jedynie skoku i zmienili widelec na droższy o 5 stówek. 

Albo rama do dirtu, nowość https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-dh/ticket/rama-ticket-dj/p/29757/?colorCode=greendark Ponad 3 tysiące? Gdzie ramy NS-a, topowe modele kosztują połowę z tego? 

Inny przykład - Crockett - podstawowy model przełajki na Apexie - prawie 7 tysięcy. 

Widać że odbijają w cenie pracę działu B+R (a do tego sporo modeli wyszło niezmienionych) ale dotychczas wszystko miało udział w cenie i tak drogich rowerów. 

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku zaszalałem i kupiłem 2 rowery , Scott Spark za 15k , ponieważ Trek za Top Fuel o podobnej konfiguracji (jedyna przewaga to karbonowe koła) chciał ponad 21k , to różnica 6k , przepaść , z Supercalibrem popłynęli mocno ale są ludzie, którzy zapłacą tę kasę.

Szosę za to wziąłem od Treka , Emodę SL5 disc i po rabacie byłe porównywalna z Scott , Meridą i innymi.

Piszę to po to, żeby owiedzieć, że nie ma jakiejś spójnej polityki cenowej a Dealerzy Trek dają różne rabaty a u niektórych nie ma o nich mowy - mowa o tych samych rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 5.09.2019 o 22:17, vpablov napisał:

Cenowo Trek zawsze  wysoko się cenił , dziwi  wysoka waga, niby uproszczona konstrukcja, a wynik nie powala.

Ale za to jest szansa że będzie sztywny. Pod tym względem Top Fuel był słaby. 

Na ten rower trzeba patrzeć jak na jednozawias w którym tę rolę pełnią elastyczne widełki. W moim Procaliber pracuje rura podsiodłowa i po roku wylazły pęknięcia lakieru w okolicach iso speed, ciekawe jak będzie tym razem.

Cena z księżyca ale już są kolejki chętnych, podobnie jak rok temu rzucili się na Madone z tarczami. Ja poczekam, najpierw niech kupią go ci co uwierzyli w reklamę i przetestują.

https://www.bicycling.com/bikes-gear/a28916828/trek-supercaliber-review/

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Analiza zawieszenia.

http://linkagedesign.blogspot.com/2019/09/trek-supercaliber-29-2020.html

Rewelacji nie ma. Widać że przenoszenie siły lepsze niż w typowym fullu 100mm ale widać że ten rower ma charakterystykę w typie pełnego zawieszenia a nie sztywniaka.

Autor trochę bez sensu wygenerował wykresy dla zestawu zębatek 32/50T podczas gdy ten rower jest sprzedawany standardowo z 34T. Zastrzega też że elastyczność tylnych widełek (do 5mm ugięcia ) nie jest uwzględniona przy pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zenekzenek napisał:

Mi się bardzo podoba koncept sztywniakofula...

W Decathlon możesz kupić jeszcze rowery z wolnobiegiem a najlepsze modele chyba nawet na Shimano Sora. Raczej nie spodziewałbym się czegoś w rodzaju Supercaliber przez najbliższe 25 lat.

Edytowane przez KrissDeValnor
Nie cytujemy ostatniego posta w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...