Skocz do zawartości

[Gravel] Nowy czy przeróbka


ekous

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. 

Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża.

Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, polmaj napisał:

Jaki rozmiar  ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie  za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ekous napisał:

182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą

Tu cię muszę rozczarować  w tym budżecie to Claris lub Sora 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro teraz jeździsz na Alivio i nie widziałeś jak dotąd potrzeby zmian to czemu Sora miałaby być zła. W szosie Sora to właściwie odpowiednik Alivio w MTB, działa dobrze, komponenty z tej grupy są trwałe. Poza tym przy takim budżecie to właściwie Claris i Sora przy chęci zakupu nowego roweru. Ew. niepełna 105 w Tribanie RC520 jakbyś planował budżet zwiększyć do powyżej 3tys.. Przebudowa obecnego roweru ma mały sens, lepiej pomyśl o zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję się na Was i na to, że Sora jest w porządku. W szosie mam starą Ultegre, a miałem okazję jeździć na 105 i byłem urzeczony. Raczej rower kupuję na lata, i choć przebiegi nie są imponujące, to jednak wykorzystuję go bez przerwy, więc trwałość jest istotna.


Zakładając, że jestem w stanie naciągnąć budżet do 3,5k i odrzucamy przeróbkę obecnego roweru:
- czy ma sens szukania szosy, w którą wpakuje się grubsze gumy czy lepiej szukać geometrii gravela/endurance?
- na ile jest w ogóle sens pakować się w gravele z takim budżetem, bo wiem, że konkrety zaczynają się 4,5k+?
- coś godnego polecenia prócz Tribanów? Nie żebym miał opory do napisu, bo słyszałem pochlebne opinie, ale może jest konkurencja w tym segmencie. Ewentualnie czego szukać z używek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, m0d napisał:

Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe :)

Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie:

1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. :D )

2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami

I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości".

Niech już kolega nie przesadza, że jestem wpatrzony. Mało obeznany - owszem, więc startuję z tego co wiem. Gdybym miał być mądrzejszy to prowadziłbym dyskusję albo w ogóle nie zakładał tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...