Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mandrax2150

Witam,

piszę do Was drodzy użytkownicy bo jestem w rozterce i potrzebuje Waszej rady i rzetelnej wiedzy, a Wiem że niektórzy z Was posiadają ja naprawdę ogromna w tych tematach. No ale do rzeczy. Chce kupić kolejny, bo to już będzie mój trzeci rower w pełni amortyzowany ale do końca nie wiem w którą stronę się skierować. Po latach jazdy na takiego typu rowerach już sprecyzowałem swoje potrzeby i wiem jak chce jeździć i do czego będzie mi ten rower służyć (głównie jako ścieżkowiec, ale na zjazdach też lubię sobie poszaleć - drop tu i tam) w głównej mierze poruszam się po Beskidzie Niskim, rzadziej po Bieszczadach czy Beskidzie Sądeckim. Więc nastawiam się na długie podjazdy i krótkie lecz dynamiczne zjazdy. 

Wybrałem trzy rowery, które moim zdaniem spełnią moje oczekiwania sprzętowe jak i wizualne, sęk w tym, że nigdy nie miałem okazji ani testować takiego sprzętu jak i go dosiąść - czytaj przymierzyć :) więc pytanie swoje kieruję bardziej do użytkowników podobnych modeli. Jakie macie wrażenia z jazdy, czy są już jakieś wnioski, plusy bądź minusy i czy coś byście w nich zmienili, jeśli tak to dlaczego?  Ewentualnie czy macie jakieś inne typy, które Waszym zdaniem są warte uwagi.

Typy:

- Trek Remedy 9.7 2019 27.5"

- Cube Stereo 140 HPC TM 27.5"

- Canyon Spectral CF 7.0 27.5"

Wszystkie rowery w rozmiarze M 17.5" gdyż mam 176 cm wzrostu i jakieś 80 cm w przekroku. Może dodam coś od siebie. jeździłem już na 1-zawiasie jak i na 4-zawiasowym rowerze. Ten ostatni działał o niebo lepiej. Miałem również styczność z DH (to nie dla mnie) jak i również z enduro, które mega mi się podoba. Uprawiam również sakwiarstwo - wspominam o tym gdyż mam Cuba Attention na kolach 29" i chce uprzedzić pytania czemu nie biorę czegoś na 29", otóż wydaja mi się te kola z duże w teren i jakoś mam mniejsza nad nimi kontrole - są jak dla mnie mniej zwrotne, za to na trasę idealne. 

Napęd to kolejna sprawa. W ostatnim rowerze miałem 1x11 na korbie Saint (32T) i grajdołach od Sram (12T-42T chyba jakoś tak, nie pamiętam) - wiem tylko że napęd działał świetnie wiec również takowy chciałbym mieć w swojej kolejnej zabawce. Wiem ze to są spore pieniądze jak na rower, dlatego potrzebuje Waszej rady a dokładniej spostrzeżeń. Na co zwracać uwagę i który bajk wychodzi lepiej sprzętowo. Chciałbym się ustrzec niespodzianek jeszcze przed zakupem bo raczej prędko go nie zmienię. Nawet nie wiem czy będę chcieć zmieniać :P 

Co do stylizacji lubię ciemne kolory i raczej malowanie stonowane, ale o tym się nie dyskutuje, każdy lubi co innego. 

Pewnie niektórzy z Was powiedzą, Stary decyduj jak facet :p - wiem wiem, mam już swój typ ale Wasze zdanie będzie równie pomocne.

Mam nadzieje ze Was nie zamęczyłem na śmierć - jeśli tak to przepraszam ale tez będę wdzięczny za jakieś mega cenne wskazówki. 

Pozdrawiam

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

17,5 od Treka będzie dla Ciebie za małe. Celuj w 18,5. W inny sposób pomóc nie umiem. :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HurtLocker

Saint to korby zorientowane na gravity, mam wrazenie, ze nie sa lekkie. Bedziesz musial sobie to sam zupgreadowac juz po zakupie. Ze sciezkowcow dorzucilbym Jeffsy CF Comp, prawie sie miesci w Twoim budzecie https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2112/sCategory/509 .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandrax2150
5 godzin temu, HurtLocker napisał:

Saint to korby zorientowane na gravity, mam wrazenie, ze nie sa lekkie. Bedziesz musial sobie to sam zupgreadowac juz po zakupie. Ze sciezkowcow dorzucilbym Jeffsy CF Comp, prawie sie miesci w Twoim budzecie https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2112/sCategory/509 .

Tak masz racje, te korbe mialem w spadku ze swojej pierwszej zjazdowki. I tak, jest to raczej ciezki i pancerny sprzet, ale nigdy mnie nie zawiodl. W tych rowerach zwracam szczegolna uwage na mase, bo wiem ze w gorach kazdy gram ma ogromne znaczenie. 

 

7 godzin temu, TjakTomek napisał:

17,5 od Treka będzie dla Ciebie za małe. Celuj w 18,5. W inny sposób pomóc nie umiem. :)

Dzieki Tomku, postaram sie to uwzglednic. Na szczescie z wymiana nie powinno byc problemu jak nie trafie z rozmiarem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Tu fajny rower z możliwością konfiguracji komponentów, karbonowa rama, zmienna geometria - prostym kluczem można zmienić na jedną z 4 charakterystyk: 

https://www.rosebikes.pl/rose-pikes-peak-2-am-2671339 

M-ka będzie odpowiednia. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandrax2150

A jak wedlug Was wypada Cube w porownaniu do Treka - chodzi mi o osprzet, ktory Waszym zdaniem jest lepszy? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Osprzętowo wskazałbym na przewage jkjuba (amory, kaseta), geometrycznie na treka, kjub jest kwadratowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ja bym sprawdził:

https://www.whytebikes.de/bikes/demobikes-sale/mtb-fullsuspension-sale/506/t-130c-r-m?c=99

a potem naciągnął budżet i:

https://www.whytebikes.de/bikes/demobikes-sale/mtb-fullsuspension-sale/272/t-130c-works-2018?c=99

Ten ostatni na piastach Hope, wszystkie łożyska super uszczelnione, wyposażenie można powiedzieć top. No i można go objeździć w przeciwieństwie do firm wysyłkowych.

Korci mnie jeszcze:

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-trail-9.0-900357 - chyba najlepszy stosunek cena/wyposażenie bo wyższy to juz chyba przesada :D Nie wiem co ma dać ta Kashima:

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-trail-10.0-900401

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Mnie by nawet Skeen siadnal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jak 29  (a nie wiem dlaczego ma być 27,5) z mniejszym skokiem to https://www.whytebikes.de/bikes/demobikes-sale/mtb-fullsuspension-sale/527/s-120c-rs-m?c=99.

Przy dużej ilości podjazdów mniejszy skok ma chyba sens ... no i BSC - niektórych może to śmieszyć ale dla mnie ma znaczenie. Też to uszczelnienie mi się podoba ... w końcu  trzba na to przy fullu patrzeć.

A i tak Neuron jest bardzo wysoko na krótkiej liście. https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/neuron-cf-9.0/2069.html?dwvar_2069_pv_rahmenfarbe=GY%2FGN&dwvar_2069_pv_rahmengroesse=L#all-components-section-tab

Tyle, że te Whyty są teraz wystawowe po bardzo dobrych cenach ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
Godzinę temu, wkg napisał:

 Nie wiem co ma dać ta Kashima:

lans na dzielni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Neuron z opcji XL z tym masztem wyglada dla mnie kuriozalnie. A za 3000 jurasow to moge przebierac teraz w rowerach jak w niciach u krawcowej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandrax2150

Od paru tygodni sledze ceny na str Canyona i jakis tydzien temu skoczyly prawie o 200f ;( i jak juz mowimy o cenach to u naszych zachodnich sasiadow wypadaja o niebo lepiej niz u nas 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
2 godziny temu, shotgun napisał:

Neuron z opcji XL z tym masztem wyglada dla mnie kuriozalnie. A za 3000 jurasow to moge przebierac teraz w rowerach jak w niciach u krawcowej.

To  co byś wybrał w 120-130 i 29 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

@wkg pamiętam, że wspominałeś, że osprzęt nie gra dla Ciebie aż takiej roli, najważniejsza jest rama. Przy takim założeniu uważam nie głupie jest iść w coś pokroju nowego Santa Cruza Tall Boy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

NS, Radon, Fuji, Focus, do wyboru do koloru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rafu

Interesujący temat, bo sam się przymierzam do zakupu trailówki w podobnym budżecie :)

@Sabarolus

Tallboy fajny, ale najtańsza wersja ALU prawie 16k w cenie promo według cennika...

Ja na ten moment celuję w Treka Fuel EX 8. Wagowo trochę kloc, ale Tallboye, Stumpjumpery i inne Whyte'y ważą podobnie, albo i więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
14 minut temu, Sabarolus napisał:

@wkg pamiętam, że wspominałeś, że osprzęt nie gra dla Ciebie aż takiej roli, najważniejsza jest rama.

To prawda, jeżeli amortyzacji nie nazywać osprzętem : ) Cholera, tego wszystkiego się nie objeździ : ( Radona we wrześniu można - mają jakiś event ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Wkg i tak kupisz Sparka. Wspomnisz moje słowa. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Widzisz - w mojej sytuacji (Mazowsze, okazjonalne weekendy w górach) byłby to najbardziej racjonalny wybór. Superkomfortowy ale ścigancki XC który w górach i tak będzie lepszy od HT XC. Kąt główki 2,5 stopnia bardziej płaski od tego co mam, myk-myka można dokupić ale:

- młody jestem :D na Mazowsze full to pod 70-ke :D

-  nie jestem aż tak racjonalny : )

Na razie patrzę na ścieżkowce : )

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Wiem, wiem. Jako drugi rower rozrywkowy coś o większym skoku ma sens. Ostatnio wzięło mnie na Sparka i uważam że ten rower ma potencjał zarówno w wersji 100/100 jak i 120/120 i może to być jedyny rower do (prawie) wszystkiego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Jak skok 100/120 to właśnie wchodzi do oferty Thrill Hill. Jest sześć wersji podstawowych, do tego możliwosć konfiguracji i wybór zawieszenia 100 lub 120 mm: 

https://www.rosebikes.pl/rose-thrill-hill-3-2681106

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To miło, ze się reklamujesz w prawie każdym wątku ale prawie 70 stopni główki w ścieżkowcu ? Miejże przyzwoitość albo się doucz trochę ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
3 godziny temu, Rafu napisał:

 

@Sabarolus

Tallboy fajny, ale najtańsza wersja ALU prawie 16k w cenie promo według cennika...

Gdzieś mi mignelo 14k nie wiem czemu. Zatem Mea Culpa:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Ilia
      Przez Ilia
      Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
      Moja obecna obręcz w tylnym kole niedługo zakończy żywot. Koło było co najmniej dwa razy centrowanie, prostowałem już kilka razy rant by opona mogła się uszczelnić, a wgnioty mam nawet od góry. Próbowałem wycentrować koło i raczej nic z tego nie wyjdzie. Mam wybrzuszenie na jednej szprysze, którego nie udało mi się wciągnąć w kształt koła. Do tego część szprych jest naciągnięta do granic możliwości, a część ledwo co, tak by koło było w miarę okrągłe i przypuszczam, że to wina obręczy, a nie braku moich umiejętności. Ogólnie jego historia jest taka, że rok temu oddałem je do gościa, który o centrowaniu coś tam wie z nadzieją, że jeszcze trochę to koło dzięki temu pociągnie, a ono niespodziewanie wytrzymało cały rok.
      Zacząłem się rozglądać za nową obręczą i chciałbym w związku z tym poznać wasze rady i opinie. Budżet nie gra roli.
      Obecne kółka pochodzą z najtańszego Specializeda Enduro 2017, 30 mm szerokości wewnętrznej. Obecnie pod uwagę biorę DT EX 511 i WTB ASYM i29. Trochę mnie korci by kółko było lekkie i rozważam jeszcze DT XM 481. Kiedyś czytałem, że ktoś takie do enduro stosował i dobrze dawały radę, ale przekopuję internet i nie mogę tego znaleźć.
       
    • Tasok
      Przez Tasok
      Cześć.
      Kupię ramę lub cały rower Raleigh XT 3500-2500, najlepiej 18 cali, czyli M, ewentualnie 17 cali czyli S. Kupię tylko i wyłącznie tą ramę. Super jakby nie była naprawiana, ale może być do serwisu, pęknięta lub niekompletna.
      Bardzo pomocne będą kontakty do osób, które taką ramę/rower mają lub miały, bądź wiedzą kto może mieć.
      Osobę która pomoże ogarnąć taką ramę, wynagrodzę, dodatkowo. Pozdrawiam.
       
    • HurtLocker
      Przez HurtLocker
      Krótki filmik z wrześniowego wypadu do Åre Bike Park. Najlepiej z dźwiękiem.
    • Hanzo
      Przez Hanzo
    • SamSam.
      Przez SamSam.
      Siemano wszystkim odwiedzającym, to mój pierwszy wpis na forum.
      [Chcesz przejść od razu do konkretów? Pomiń pierwszy akapit.] Jeśli chcesz orientacyjnie wiedzieć z kim masz do czynienia - Licealista lat 17
      Moje doświadczenie z rowerami nie jest zbyt bogate - do tej pory służyły mi jako środek transportu, wiecie - z punktu A, do punktu B (zwykle po prostu do szkoły). Coś rozkręciłem, coś się pobawiłem narzędziami - ogólnie budowę i działanie znam. Ostatnimi czasy zacząłem jeździć trochę bardziej agresywnie: Zeskakiwać ze schodów, wskakiwać na wyższe krawężniki etc. i może to zabrzmi śmiesznie ale chyba coś się we mnie obudziło xD. Nigdy nie trafiały do mnie te małe rowerki (tak wiem że mają swoje nazwy) bez hamulców i przełożeń do skakania po skateparkach ale ostatnio trafiłem na ludzi odstawiających coś co dumnie zostało nazwane urban freerade'm (przynajmniej w internecie - głównym źródle mojej aktualnej rowerowej wiedzy) - używali do tego już trochę większych rowerów z krwi i kości (enduro, freerade, dh? Nwm - jeszcze nie za bardzo rozróżniam) . Obejrzałem parę filmów na youtubie, zobaczyłem parę zdjęć i wpisów... Jednym słowem zapragnąłem.
      Interesuje mnie nauka takiego hycania (urban freeride) po mieście na rowerze trochę większym niż typowy dirt na 24" - żeby by nie było wielkiego problemu z przejechaniem na nim z dzielnicy do dzielnicy. Na początku pewnie jakieś podstawy, później może większe szaleństwa. Zależy mi na tym żeby rower się nie rozwalił przez moje błędy żółtodzioba albo przez to że się do czegoś takiego nie nadaje. Dla zobrazowania: bardzo by mi było przykro gdyby rama przy zeskakiwaniu z trochę bardzie konkretnej wysokości niż krawężnik złamała się w pół. Od czasu do czasu pewnie wybrałbym się do lasu wyszaleć.
      Przeglądając wpisy na forach i ostępy swojego mózgu stwierdziłem że hardtail wystarczy - podobno łatwo przychodzi na nich nauka techniki i przede wszystkim nie przekopie mi portfela na wylot. Nie sądzę żebym na początku "przygody" potrzebował i wykorzystywał możliwości fulla.
      Pierwsze pytanie bezpośrednio do was brzmi: Za jakim typem roweru się rozglądać? Dh, Freeride, Enduro?(O ile w ogóle istnieją sztywne rodzaje tych typów rowerów). Moje skromne przeszpiegi internetów i gust wskazały na modele takie jak marin san quentin czy dartmoor hornet.
      Pytanie drugie: Czy jestem w stanie sprawnie progresować bazując jedynie na poradnikach z neta i tego typu źródłach? Nie mam żadnych znajomych w temacie.
      Trzecie: Jaki osprzęt byłby ważny w takiej aktywności? To znaczy... Na czym nie oszczędzać ze względu na bezpieczeństwo?
      Czwarte i ostatnie: Czy macie jakieś uprzedzenia? To znaczy bardzo bym prosił o wypominanie błędów, porywania się z motyką na słońce, zapomnienia czegoś ważnego, etc. xD...
      Uprzedzając pytania o widełki cenowe w jakich chciałbym się zmieścić: 2000 do 4000 zł. Oczywiście im mniej tym mniej zaboli mnie dusza.
      A, jak komuś przeszkadza że zwracam się do forumowiczów jako "wy" to bardzo przepraszam :>.
      Dla ukazania o czym jest mowa i co mnie zachwyca wrzucam film Fabio Wibmer'a:
       
×