Skocz do zawartości
28061978

[Rama] karbonowa pod koła 27.5 3.0 i karbonowy widelec. Sztywniak.

Rekomendowane odpowiedzi

28061978

Witam.

Chciałbym przez jesień i zimę zbudować rower, w zamyśle uniwersalny i całoroczny. Ma posiadać trzy wyróżniające go cechy a mianowicie możliwie niska masa, szerokie opony i być całkowitym sztywniakiem. Osprzęt jako tako nie jest istotny. W moim poczciwym fullu 26 seryjna ostała się tylko rama i stery.

Szukam takich ram ale ostatnimi czasy jakby trudniej o nią, zresztą nie tylko taką. Producenci przestali sprzedawać framesety? Jeszcze parę lat wstecz większość chłopaków z ekipy sama składała rowery. Gdybym mieszkał za oceanem nie było by tego problemu ani tego tematu.

Jestem też gotowy kupić cały rower i sukcesywnie go zmieniać wedle upodobań.

Pomożecie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Rama to raczej aluminiowa bądź stalowa do kupienia , widelec sztywny karbonowy z boostem dostaniesz bez problemu ale o karbonowych ramach pod standardy 27,5 + nie słyszałem ,może jakaś rama pod 29 z boostem pomieści koła 27,5 +

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28061978

Stalowa odpada ponieważ rower w zamyśle ma być użytkowany w każdych warunkach, również w zimie. Widelec to nie problem, problemem jest zakup ramy w EU. Są ramy czy rowery 29 boost ale z reguły są ciężkie i pod opony 27.5x2.8 a w tylnym trójkącie musi zmieścić się 3.0 i błoto. Rower na gotowo ma ważyć poniżej 11kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Przejrzyj AliExpress może Chińczycy wypełniają te lukę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28061978

Nie róbmy sobie jaj. Rama ma mnie przeżyć, to raczej będzie spora inwestycja. W ostateczności mógłbym zbudować rower na ramie pod koła 29+ co jest bardzo popularne w Ameryce choć odszedłem od tego pomysłu. Testowałem też fatbike i zdecydowałem że 27.5x3.0 będzie optymalne.

Nie wierzę, że nikt na forum czegoś podobnego nie zbudował lub nie kupił gotowca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Ale tak wygląda rynek u nas nie widziałem ,  plusy były popularne jeden sezon  , i puszczali je w aluminium bądź stali , poszukaj za granicą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28061978

Od biedy może być aluminium. Pół kilograma w plecy przeżyję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sportsterman

Cześć,

Zakup Canyona Dude CF 8.0 i wymiana kół z 26*4,8 na 27,5*3.0 załatwi sprawę na lata. Ktoś opisywał w necie taki upgrade z dodatkową wymianą fabrycznego sztywnego widelca na Laufa. efekt był bardzo zadowalający.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sportsterman

Strona już nie działa ale zdjęcie sie zachowało 

7494-F1-B1-779-D-4-B67-8938-2-C40-AEE3-E

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
28061978

Nie, to nie ma najmniejszego sensu choć ma swój urok. Rama ma być dedykowana pod konkretne rozwiązanie.

Nie wiem skąd popularność stalowych ram w fully rigid? Przecież to ciężkie, podatne na korozje. Czy faktycznie ten materiał "tłumi"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Fajny pomysł na rower, u nas lokalnie nikt po górach na takim wynalazku nie jeździ, bynajmniej nie widziałem. Amortyzator z przodu bardzo przydaje się a większość stawia na pełną amortyzację. Ciekawy temat!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×