Skocz do zawartości
eltomek

[opony] Jaka opona MTB na kręte single tracki?

Rekomendowane odpowiedzi

eltomek
Napisano (edytowane)

Cześć, Noszę się z zamiarem wymiany Maxxis Forekaster na coś, co będzie się lepiej trzymało w zakrętach na single trackach. Nie wiem jakie są Wasze doświadczenia z tą oponą i może coś jest nie tak z moją techniką jazdy (i psychiką), ale kompletnie nie czuję się pewnie w zakrętach na zjazdach po krętych singletrackach, przednie koło wyraźnie mi ucieka. Jakiś czas temu wyhamowałem na drzewie, bo wyprostowałem zakręt, na szczęście z niewielką już prędkością.

Maxxis określa te opony jako dobre na luźną i mokrą nawierzchnię, i faktycznie tam się dobrze sprawdzają, ale klocki w tych oponach są chyba zbyt rzadkie i zbyt wysokie (przez co się uginają) na suchą ubitą nawierzchnię. Ciśnienie na poziomie 2-2.5 atm.
Ale ponieważ moje doświadczenie jest mizerne, bardzo proszę o Wasze opinie, czy ta opona może uciekać i powinienem szukać rozwiązania w zmianie opony (na jaką?), czy raczej coś innego jest nie tak. Rower to Merida One Twenty 29" full.

Pozdrawiam, eltomek

Edytowane przez eltomek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek
Napisano (edytowane)

Forekaster to jest opona na trudne warunki, błoto, wilgoć. Trasa typu flow, ładnie ubita, równa i sucha? To tam prawie każda uniwersalna markowa opona sprawdzi się. Z Maxxis Rekon przód Ikon tył na ten przykład.

Edytka, zakładam, że zgodnie ze sztuką wyhamowujesz przed zakrętem a nie także w trakcie jego pokonywania? To mocno ogranicza trakcję.

Edytowane przez TjakTomek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eltomek
Napisano (edytowane)
Teraz, TjakTomek napisał:

Trasa typu flow, ładnie ubita, równa i sucha? To tam prawie każda uniwersalna markowa opona sprawdzi się.

Powiedzmy, że mieszana nawierzchnia ubita z luźnymi momentami na zakrętach. Są korzenie, wiadomo, ale nie oczekuję, że jakakolwiek opona będzie na nie lepsza niż inne.

Mam z tyłu Crossmark II (idealna na szutry, asfalt, czy nawet na ubite ścieżki), mógłbym testowo przerzucić ją na przód i zobaczyć jak ona trzyma się w zakrętach.

Edytowane przez eltomek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Zostaw ją na tyle, a na przód załóż Rekon 3C MaxxTerra. Z przodu potrzebujesz maksymalnej przyczepności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eltomek

W jaką szerokość celować - 2.25 czy 2.4 (zakładając, że zmieści się nawet większa) oraz czy 3C MaxxTerra wart jest dopłacania? Jak te dwa parametry wpływają na przyczepność przy takiej oponie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Dla mnie im szersza opona tym lepiej, więcej przyczepności. Ma to oczywiście też minusy. Opony najlepiej zakładać w szerokości optymalnej w stosunku do szerokości obręczy - ładnie się wtedy układa.

Mam w domu komplet Rekonów w odmianie plusowej 3C MaxxTerra. Niestety nie założone więc nie wiem jak się sprawują. Bazując na macaniu gumy powinny kleić jak wściekłe. Im bardziej miękka mieszanka tym przyczepność większa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eltomek
W dniu 23.08.2019 o 17:27, TjakTomek napisał:

Dla mnie im szersza opona tym lepiej, więcej przyczepności. Ma to oczywiście też minusy. Opony najlepiej zakładać w szerokości optymalnej w stosunku do szerokości obręczy

Mam Merida Expert CC, na których były założone fabrycznie Forekastery 2.35 i widzę, że w innych Meridach na tych obręczach nic szerszego nie zakładają, więc lepiej będzie kupić 2.4.

Strasznie drogie te opony :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Według mnie tak jak w przypadku aut nie należy oszczędzać na tym co nas łączy z ziemią. ;)

Kolego, Ty się módl żeby amortyzacji i zawiasom nic nie dolegało, bo to dopiero są koszta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HurtLocker
W dniu 23.08.2019 o 11:47, eltomek napisał:

Maxxis określa te opony jako dobre na luźną i mokrą nawierzchnię, i faktycznie tam się dobrze sprawdzają, ale klocki w tych oponach są chyba zbyt rzadkie i zbyt wysokie (przez co się uginają) na suchą ubitą nawierzchnię. Ciśnienie na poziomie 2-2.5 atm.

Jesli jezdzisz na tubeless zmniejsz cisnienie, mozesz zejsc nawet do 20 psi. Jak Ci ucieka przednie kolo to albo Twoj ciezar jest zle rozlozony, wisi gdzies na tyle albo podloze jest luzne. Klocki sa owszem rzedko rozstawione zeby czyscic opone z blota, boczne klocki za to sa symboliczne i nie nazwalbym ich wysokimi. Zaczalbym od analizy techniki, jesli wszystko wg Ciebie robisz OK, popytaj kogos lokalnie, na samym koncu zmieniaj opone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×