Skocz do zawartości
Lukasz31

[2000-3000 zł] endurance lub gravel

Rekomendowane odpowiedzi

Lukasz31

Witam,

przymierzam się do zakupu pierwszego roweru typu endurance lub gravel. Do tej port żadnej przygody z rowerem szosowym. W tej chwili jeżdżę MTB Specialized Rockhopper (ramą 19,koła 26 cali) Rowerem dojeżdżam do pracy około 10 km w jedną strone a takze W weekend wypady po około 70-100 km w tym 99% po asfalcie. Zależy żeby był to rower jak najwygodniejszy,czyli nie muszę miec tutaj nie wiadomo jakich osiągów z jazdy ale byle była ona przyjemna i w miarę szybka. Mam wątpliwości co do dwóch typów roweru, endurance czy gravel ? Budżet jaki chce przeznaczyć to 3000 zł,jeśli będzie minimalnie powyżej to tez dam rade (minimalnie) 

Mam świadomość ze nie moge w tym przedziale cenowym liczyć na rower z wysokiej półki ale chciałbym aby miał w miarę dobre przełożenia i nie ważył 12-13 kg. Jeśli chodzi o hamulce to nie koniecznie musza być tarczowe. 

Rower oczywiście może być modelem nie z tego roku czy nawet z jakiegoś outletu. 

Jeśli chodzi o mnie to 172 cm i 67 kg.

Bede wdzięczny z jakieś sugestie i porady,

pozdrawiam 

Łukasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Główna różnica pomiędzy szosą endurance a gravelem to (poza niuansami geometrycznymi) miejsce na oponę.

Przy hamulcach szczękowych w szosie będzie to zazwyczaj max 28mm, wyjątkiem są tu rowery Btwin, które mają szczęki z dużym ramieniem i miejscem na oponę 32mm (podobno nawet do 35mm) jak np. Triban 520: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-id_8377757.html

Przy gravelach (a w nich hamulcach tarczowych) miejsca jest najczęściej na opony do ok. 40mm, w cenie do 3tys. mieści się Romet Aspre https://www.romet.pl/Rower,ASPRE,10,755,756,14940,2019.html , Kross Esker 2.0 https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-2-0 , marin nicasio https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-nicasio czy kona rove https://sklep.konaworld.pl/pl/p/Rower-Kona-Rove-2019-Szary/2198

Są oczywiście wyjątki np. Triban RC500, bardziej szosa endurance niż gravel, z miejscem na 36mm opony: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html , lub nowa seria Domane od Treka z miejscem na 38mm gumy, ale to już inna półka cenowa.

Z rowerów z hamulcami szczękowymi ciekawy jest też Marin Argenta Elite, w którym zgodnie z informacją z testu w Bikeworld, mieści się opona ok. 35mm, link do testu https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17313/test_marin_argenta_elite_tylko_szosa i do sklepu https://hadronsport.com/rowery-wg-marek/marin/rower-marin-argenta-700c-520-wyprzedaz-c.html?gclid=CjwKCAjw1_PqBRBIEiwA71rmtWsA9J4jd4WFrzbbwtwegdRjVfDPCGY02VarocihgtGuAka25uvRchoC7aMQAvD_BwE

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31

Dziekuje za odniesienie się do tematu. Bardzo ciekawe propozycje mi przesłałeś i np. na Romet Aspre już wcześniej patrzalem. I wyglądowo bardzo ładnie wyglada ale jak ta firma stoi w wykończeniach rowerów,ile dają gwarancji na ramę itd ?

Fajnie wyglada tez propozycja tego Krossa ,o rowerach Marine nie słyszałem pewnie ze względu na niewielkie doswiadczenie ale i prawdę mówiąc ich wykonanie średnio przypada mi do gustu. Wiele osób zachwala rowery triban stosunek cena do jakości. A napisz mi według Ciebie który rower wypada najkorzystniej w stosunku ceny do jakości i czy znasz jakieś sklepy gdzie często można natrafić na modele powystawowe czy rocznikowo starsze ?

z tego co napisałem,chodzi mi do jakiego użytku zamierzam używać rower to czy któryś bardziej byś sugerował czy wszystko zależy od indywidualnej przymiarki ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Tak naprawdę wszystkie z podanych rowerów będą się nadawać. Gdybym miał doradzić to patrząc że rower ma służyć w dużej mierze do dojazdów do pracy stawiałbym na hamulce tarczowe, działające tak samo niezależnie od warunków. To już ogranicza wybór do Tribana RC500, Aspre i Eskera 2.0. Z tego co piszesz to jeździsz przede wszystkim po asfalcie, i pewnie ścieżkach rowerowych w mieście, więc też kostka. Do takiej nawierzchni najlepsze będą jak najbardziej gładkie opony. W pełni szosowe gr. 28mm masz na start w Triban RC500. Z kolei w Eskerze i Aspre masz podobny typ opon, zarówno Riddler jak i Power Gravel mają małą kosteczkę na grzbiecie opony, generalnie są dobre na twarde nawierzchnie, też drogi gruntowe, ale będą już słyszalne na asfalcie. Osprzętowo najlepiej wypada Triban, ma pełną Sorę 2x9, Aspre i Esker mają Claris'a 2x8. Wszystkie mają hamulce tarczowe mechaniczne. Triban i Esker mają widelce karbonowe, Esker ma aluminiowy, karbon teoretycznie powinien trochę wygładzać uderzenia z nierówności drogi. Jeśli chodzi o sklepy to już musisz poszukać w "necie". Są teraz dobre promocje na rowery, gorzej z dostępnością.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31

El_gregorio jeśli chodzi o hamulce to nie robi mi to większej różnicy gdyż jak pada deszcz dojeżdżam do pracy samochodem. I tutaj jak spojrzałem na specyfikację fajnie wypada mode Marin Argenta Elite ale z tego co widziałem to te rowery chodzą w cenach około 3800-3900 zł,chyba że miałeś na myśli inny model Marina ? Fajnie wypada także ten Romet Aspre ale jednak to nowość i Romet chyba od niedawna robi tego typu rowery...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31

A jeśli mielibyśmy się skupić na rowerze typu endurance,to jaki byście w tej kwocie doradzili ? Bo z tego co się orientuje to gravele trzymają mocno cenę. Bo jakby nie patrzeć to do ewentualnych wycieczek na nawierzchnię szutrową mam rower MTB więć może w tych pieniądzach można by uzyskać lepszy rower typu endurance ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

rowery fitness z prosta kierownica zamiast baranka tez bierzesz pod uwage ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Miałem na myśli Marin Argenta Elite, w linku który Ci podałem, do hadronsport, jest on w cenie 2999 i 3199, tylko trzeba sprawdzić rozmiary. Na Twoje parametry obstawiałbym rozmiar ok. 52, ale wymaga to przymiarek. Jeśli ma to być po prostu szosa to np. Scott speedster 40 na claris 2x8 i oponach 28mm https://www.scott.pl/produkt/821/5011/Rower-Speedster-40/ lub trek domane al2 też na claris i oponach 25mm https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-trek-domane-al-2-2019

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31

Prawdę mówiąc nie myślałem nad tego typu rowerem i raczej skupiłbym się na kierownicy za barankiem. Wiem jak czasem nadgarstki odczuwały jazdę w jednej pozycji na 100 km. A masz coś godnego polecenia ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, Lukasz31 napisał:

Prawdę mówiąc nie myślałem nad tego typu rowerem i raczej skupiłbym się na kierownicy za barankiem. Wiem jak czasem nadgarstki odczuwały jazdę w jednej pozycji na 100 km. A masz coś godnego polecenia ?

http://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Coda-Elite-2017-17/694

kup tanio i z czasem zmodyfikuj , tu smialo mozesz wrzucic baranka w pozniejzym czasie i lepszy naped

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31

El_gregorio dzięki wielkie jeszcze raz,powiem Ci że piękne są te modele endurance co mi teraz w linkach posłałeś. Osprzęt bardzo podobny,powiedz mi na początek lepiej opona 25mm czy taka 28mm ? 

Wypadało by mi teraz tych modelów poszukać i przymierzyć się do nich. A jeśli by się trafiła jakaś promocja w sklepie internetowym to któregoś z nich zamówić. A masz jakieś sklepy gdzie często dają fajne ceny czy raczej to loteria i trzeba szukać ?

Polmaj promocja z tego co widzę jest mega,dzięki za link :) Ale jednak chyba będę chciał się skupić na rowerze z barnem. A sugerowalibyście zakup już czy czekać już jak sezon się zakończy ? W tym roku i tak planuje dojechać na moim MTB ale jeśli się coś trafi wcześniej to super :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Napisano (edytowane)

w naszych realiach drogowych szedlbym raczej w gravele nawet  kosztem wagi  https://allegro.pl/oferta/gravel-marin-gestalt-roz-54cm-claris-gratisy-8079227271     a jezeli juz upierasz sie na endurance to zostaw opony 28mm ,  ja spogladam  w tym kierunku dla mnie najfajniejsze w idei gravela jest to ze daje mi mozliwosc zalozenia szerszych opon  badz wezszych jak chce byc szybszy https://allegro.pl/oferta/rower-mongoose-guide-sport-gravel-2019-54cm-w-wa-8166282925

Edytowane przez polmaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31
10 godzin temu, polmaj napisał:

w naszych realiach drogowych szedlbym raczej w gravele nawet  kosztem wagi  https://allegro.pl/oferta/gravel-marin-gestalt-roz-54cm-claris-gratisy-8079227271     a jezeli juz upierasz sie na endurance to zostaw opony 28mm ,  ja spogladam  w tym kierunku dla mnie najfajniejsze w idei gravela jest to ze daje mi mozliwosc zalozenia szerszych opon  badz wezszych jak chce byc szybszy https://allegro.pl/oferta/rower-mongoose-guide-sport-gravel-2019-54cm-w-wa-8166282925

Powiem Ci ze te gravele z firmy Marin coraz bardziej mnie przekonują. Wyglądają prosto ale i ładnie. A Ty już coś wybrałaś czy dalej szukasz ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Lukasz31 ja stawiałbym na oponę min. 28mm. Raz że da odrobinę komfortu na nierównościach i będzie odporniejsza to przeżyjesz mniejszy szok po przesiadce z MTB. Sklepy i oferty to musisz poszukać najkorzystniejszych w necie, na allegro, jest teraz pełno promocji i wyprzedaży.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31
1 godzinę temu, polmaj napisał:

Wybiorę moongosa guide sport lub marina four corners, zakup planuje na jesień ,apropo marina  to w twoim budżecie masz jeszcze  https://allegro.pl/oferta/gravel-marin-nicasio-roz-54cm-claris-gratisy-8079488452  trochę cięższy bo stalowy , ale z recenzji wynika że to dość żwawy rower

Powiem Ci ze osprzęt jest podobny ale wizualnie Marin Gestalt wypada dużo ciekawej. Zobaczę muszę się jeszcze przegryźć z myślami panowie czy będzie to endurance czy gravel ale chyba opcja druga niesie za sobą więcej plusów. 

A jak cenowo wyglada eksploatacja i ewentualny serwis osprzetu Claris i rowerów Marin ?

1 godzinę temu, el_gregorio napisał:

Lukasz31 ja stawiałbym na oponę min. 28mm. Raz że da odrobinę komfortu na nierównościach i będzie odporniejsza to przeżyjesz mniejszy szok po przesiadce z MTB. Sklepy i oferty to musisz poszukać najkorzystniejszych w necie, na allegro, jest teraz pełno promocji i wyprzedaży.

I raczej na cieńsza oponę nie będę się decydował,rozmawiałem z kumplem który właśnie przesiadł się na szosowke 25 mm z MTB i myślał ze podczas pierwszej jazdy się rozpadnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Marin Gestalt to fajna opcja. Ma od razu dobre opony 32mm, WTB Exposure, gładkie, przede wszystkim na asfalt, ale odnajdą się i na ubitej drodze gruntowej. Napęd Claris jak i w innych porównywalnych rowerach. Minusem moim zdaniem jest tu korba FSA Tempo, na kwadrat, Shimano Claris ze zintegrowaną osią i zewnętrznymi łożyskami suport wypada tu zdecydowanie lepiej. Co do Clarisa to działanie na poziomie Sora, tylko 8 przełożeń. A serwis? Pewnie raz na jakiś czas trzeba podregulować przerzutki, po roku czy dwóch, w zależności od intensywności użytkowania, wymienić linki i pancerze. Standard jak w każdej grupie osprzętu. Jeśli rozważasz tego typu rowery, z tarczówkami, to najlepiej wyposażony jest jednak Triban RC500, tańszy, a na pokładzie ma już Sorę. Najlepiej bierz po prostu ten, który najbardziej Ci się podoba, generalnie mają one bardzo zbliżone wyposażenie. W Gestalcie czy Tribanie masz opcję montażu szerszej gumy, 35-36mm, w typowych szosówkach, jak Scott Speedster, Trek Domane, Cube Attain czy Giant Contend już będzie ograniczenie do max 28mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31
15 minut temu, el_gregorio napisał:

Marin Gestalt to fajna opcja. Ma od razu dobre opony 32mm, WTB Exposure, gładkie, przede wszystkim na asfalt, ale odnajdą się i na ubitej drodze gruntowej. Napęd Claris jak i w innych porównywalnych rowerach. Minusem moim zdaniem jest tu korba FSA Tempo, na kwadrat, Shimano Claris ze zintegrowaną osią i zewnętrznymi łożyskami suport wypada tu zdecydowanie lepiej. Co do Clarisa to działanie na poziomie Sora, tylko 8 przełożeń. A serwis? Pewnie raz na jakiś czas trzeba podregulować przerzutki, po roku czy dwóch, w zależności od intensywności użytkowania, wymienić linki i pancerze. Standard jak w każdej grupie osprzętu. Jeśli rozważasz tego typu rowery, z tarczówkami, to najlepiej wyposażony jest jednak Triban RC500, tańszy, a na pokładzie ma już Sorę. Najlepiej bierz po prostu ten, który najbardziej Ci się podoba, generalnie mają one bardzo zbliżone wyposażenie. W Gestalcie czy Tribanie masz opcję montażu szerszej gumy, 35-36mm, w typowych szosówkach, jak Scott Speedster, Trek Domane, Cube Attain czy Giant Contend już będzie ograniczenie do max 28mm.

El_gregorio jeszcze raz bardzo Ci dziekuje za wszystkie wskazówki :) Jak będę już tak daleko to będę chciał się przymierzyć do 2-3 modeli na które będę się decydował. Piszesz o tej korbie na kwadrat,dlaczego wypada ona na minus ? Oglądałem testy tego Marina i wypada całkiem dobrze,pewnie tez kolejnym minusem jest aluminiowy widelec który będzie mniej wytłumial nierówności co karbon...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Aluminiowy widelec to jest minus, szczególnie przy oponie ok. 30mm. Przy oponkach ok. 40mm ma to już trochę mniejsze znaczenie, to one głównie odpowiadają za amortyzację. Przyznam, że nie zwróciłem uwagi, że w Gestalt jest aluminiowy. Korba na kwadrat to strasznie stary standard. Kiedyś, kiedy to faktycznie był standard był przynajmniej wybór wkładów suportu i można było liczyć na znalezienie porządniejszych pod względem sztywności i uszczelnień, obecnie są to wkłady z najniższej półki. Standardem obecnym są osie zintegrowane z korbami i łożyska o większej średnicy (zewnętrzne lub wciskane-press fit), są one bardziej sztywne i trwałe, nie tak podatne na trzaski, skrzypienia i itp (zewnętrzne, pressfit niekoniecznie). Oczywiście to nie jest tak, że na osiach na kwadrat nie da się jeździć, da się, szczególnie w zastosowaniach stricte rekreacyjnych, zawsze można to z czasem wymienić na porządniejsze rozwiązanie w miarę zużywania podzespołów. Fakt, że Shimano już w napędzie z grupy Claris oferuje zintegrowane korby z zewnętrznymi łożyskami. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Lukasz31

Tak Polmaj ale to już dochodzi nam kolejna kwota do roweru. Niestety tak to jest ze jeśli budżet jest okrojony to i któreś z podzespołów będą gorsze...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Z rowerów, które w tym wątku się pojawiły tylko cube attain ma monogeniczny napęd claris, także z korbą. W cenie poniżej 3 tys.niestety trzeba liczyć się z oszczędnościami.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, Lukasz31 napisał:

Tak Polmaj ale to już dochodzi nam kolejna kwota do roweru. Niestety tak to jest ze jeśli budżet jest okrojony to i któreś z podzespołów będą gorsze...

 

bedziesz wiedzial na co zmienic jak sie zuzyje ,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz31
25 minut temu, el_gregorio napisał:

Z rowerów, które w tym wątku się pojawiły tylko cube attain ma monogeniczny napęd claris, także z korbą. W cenie poniżej 3 tys.niestety trzeba liczyć się z oszczędnościami.

 

A na czym Cube zrobił oszczędność z osprzętu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×