Skocz do zawartości

[3200zł] Gravel czy przełajowy


Snop85

Rekomendowane odpowiedzi

Lubie szybka jazdę około 40km/h, ale chciałbym żeby rower mógł mimo wszystko sobie po lesie pojechać (nie to, że srodkiem...na spokojnie bo ścieżce bez ryzyke gumy)

Mam 191cm i ważę 85kg. Max moge dać 3200zł, serio max...jeżeli allegro to ewentualnie 3400zł (tam mam proste ratki)., Wolałbym wydać około 2500zł.

 

Myślałem nad

TRIBAN RC 500 TRIBAN

Rc 520

FUJI JARI 2.5

 

Nie wiem czy to w ogóle dobre pomysły...i jeśli to jaka rama dla mnie.

Najlepiej żeby w standardzie były dosyć szerokie opony, nie chciałbym od razu inwestować w nowe...

Mam pare w nogach nawet na niezłej padace po tutejszych górkach daje rade, także przełożenie aby było szybkie i ładnie wchodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę inne rowery,łączy je tylko baranek.

Przełaj raczej do szybkich przelotów w terenie,lekki który możesz wrzucić na ramie,i maszerować pod górę,jak kiedyś ktoś mi powiedział,dla masochistów lubiących taplać się w błocie.

Gravel to raczej rekreacyjna maszyna,na pewno wygodniejsza,o gravelach jest spory temat.

Gdybym miał teraz kupić budżetowego gravela,to raczej rc520.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce rower na wypady 100-150km ze średnia 34km/h To rc520? Nie bać sie, że to decathlon?

Teraz mam jakis no name z cienkimi opadami sie cały trzęsie i pokonuje 70km ze średnią 31km/h ale ten rower się sypie :(

Ten rc 500 jest o prawie tysiak tańszy, warto dopłacać? No i opony w tym rc 520 na start pozwolą mi rekreacyjnie WYJECHAĆ w las?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Snop85 napisał:

Nie bać sie, że to decathlon

Wyższe modele z deca są całkiem przyzwoite,nie trzeba się bać.

Teraz, Snop85 napisał:

Ten rc 500 jest o prawie tysiak tańszy, warto dopłacać?

Jak dla mnie ,tak.

Teraz, Snop85 napisał:

No i opony w tym rc 520 na start pozwolą mi rekreacyjnie WYJECHAĆ w las?

Akurat opony są tu najsłabszym punktem,niezłe na kiepskie drogi,szutry itd,do lasu przydało by się kupić coś bardziej agresywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie oprócz Tribana RC 500 i Jari 2.5 masz jeszcze np.

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-esker-2-0-2019-pd19326/

https://rower.com.pl/kellys-soot-30-931475

Tu już będzie Claris zamiast Sora.

Rozmiar przy tym wzroście, trzeba by sprawdzać w tabelach producenta, raczej z tych największych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Snop85 napisał:

 FUJI JARI 1.5 będzie lepszy?

Dla mnie lepszy przede wszystkim ze względu na korbę,46/30 fuji vs 50/34.

Na ostrych podjazdach to spora różnica.

Dla innego lepszy będzie triban ze względu na wyższą grupę,i sporo lepsze hamulce.

Kross i kellys w podobnym budżecie nie mają startu do decowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triban RC500 owszem spoko, oglądałem go i nawet się przejechałem w sklepie. Opony byłyby do wymiany od razu, bo fabrycznie są 28mm. Z tym, że czytałem trochę niepokojących doniesień użytkowników o trudnościach w założeniu opon. Podobno obręcze są minimalnie większe dla lepszego działania w trybie bezdętkowym. Mnie to trochę zraziło do tego modelu. Może są na forum posiadacze tego modelu, którzy potwierdzą lub zaprzeczą. Ja bym tam osobiście wrzucił np. 32 mm opony, na prędkość nie powinno to bardzo wpłynąć, a na komfort i owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Quell napisał:

Do tego kupuje się typową szosę.

Gravel na szerokich terenowych gumach,to nie jest ścigant.

 

Nie no kumam. Myślałem, że to przełożenie po prostu w Tribanie to oferuje...a nie, że Juji ma prostu lepsze pod względem tych górek.

Opony jednak bym chciał MINIMUM te 32...28 mam teraz w mojej padlinie i wiem, że to nie wszystko ale w niektórych momentach sie po prostu nie da jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem nad tym tribanem ale te opony raczej nie będą najlepsze na jakąś wycieczkę w teren, z drugiej strony przesiadając się z swoich "szosowych" opon 25 na 40 w mtb siostry to od razu poczułem jakbym jechał jakimś ciężkim klocem, nie wiem czy to jest wina samych opon czy ogólnie roweru mtb, dlatego sam się zastanawiam jakiego gravela kupić w tej kwocie, sztywne ośki, karbonowy widelec, suport nie jakiś kwadrat myślę że to najważniejsze rzeczy przy wyborze nowego roweru, Triban oczywiście jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o osprzęt ale nie ma pełnego karbonowego widelca, sztywnych osi, kaseta jakiś mikrosh*t, czy ta dolna rura jakaś kanciasta, to najbardziej mi się nie podobało w tribanach, są problemy ze zdjęciem opon jak i przednia tarcza potrafi wydawać dziwne odgłosy w terenie patrząc po wielu opiniach nie jest to taki super rower.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Quell napisał:

To pokaż co oferują inni w tym budżecie.

 

Jedyne co znalazłem to https://bikepark24.pl/Rower-gravel-Kellys-Soot-30-model-2019.html 

Tutaj jest Claris tak więc różnica w osprzęcie ogromna, trzeba przyznać że w tej cenie trzeba dokonać pewnego kompromisu, według mnie rama i widelec jest ważniejsza niż wyższa grupa osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tensai napisał:

rama i widelec jest ważniejsza niż wyższa grupa osprzętu.

No jak Ci przyjdzie wymieniać tego Clarisa na cokolwiek innego, to tanio nie będzie, zobacz ile kosztują nowe klamkomanetki, np. Tiagra około 600 zł, do tego mechanizm korbowy, pewnie przerzutki, kaseta, łańcuch i zrobi się w okolicach 1000 zł albo i lepiej.

Rama jest o tyle ważna, żeby geometria Ci pasowała. Sztywne osie to nie jest wg mnie jakieś super ważne, szczególnie w rekreacyjnym gravelu którym raczej nie będziesz jeździł po niewiadomo jakich wybojach. Różnica pomiędzy suportem na kwadrat a z łożyskami zewnętrznymi też nie jest jakaś powalająca szczególnie dla amatora. Mam akurat w jednym rowerze kwadrat a w drugim HT2. Dobre korby na kwadrat wcale nie będą się niewiadomo jak uginać. Obstawiam, że nie zauważył byś różnicy nawet w trakcie bardziej dynamicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tyllko chciałbym szersza opone. W tym decathlonowym osprzet cacy piszecie, ale od razu do serwisu na zmiane opony - kupno opony - problem z samodzielna zmiana opony...

Jaki tańszy byście brali? Żeby były opony w miare szerokie, przerzutki działały a hamulce hamowały i nie wymagały natychmiastowej wymiany.

 

ewentualnie nawet w tej cenie...tylko dla mnie to jest i tak szok, do tej pory najdroższy mój rower to kross level a4 za 1200zł.

I najlepiej do kupna w Warszawie, bo bym chciał w weekend pojeździć już bo lato coraz którsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tańszego od Tribana RC 500 na zbliżonym osprzęcie raczej nie znajdziesz. Jeżeli wystarczy Ci napęd 2x8, Claris, to już jakiś wybór będzie, np. Jari 2.5, który zresztą od początku masz na liście : http://skleprower.pl/fuji-jari-25-2019-shimano-clarisaltus-2x8-p-192.html . Opony masz od razu gravelowe 38mm, w lekki teren w sam raz. Z tym, że ten Jari waży prawie 3 kg więcej od Tribana RC 500. Jak będziesz głównie po płaskim jeździł, to nie ma aż takiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o tańszy od Tribana 520. Tego co w deca kosztuje 3500zł. W zasadzie byłem na niego już zdecydowany ale przez opony i ich toporną wymiane sobie odpuściłem. Chciałbym coś czym można przycisnąć ale jednak okazjonalnie. Wypady 100-150km to jednak spokojniejsza jazda a czasem sie trafi jakiś skrót  :)

 

Boreas 1 Romet jeszcze o tym myślałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pomieszałeś z Tribanami. Obecnie w Deca możesz kupić Tribana RC 500 (2700 PLN, Shimano Sora)  lub Tribana RC520 (3500 PLN, Shimano 105). Modele bez RC w nazwie już są niedostępne. Jest jeszcze kilka innych modeli o mniej lub bardziej gravelowym zastosowaniu, zarówno tańszych jak i droższych.

Edit : Nie, jednak można dostać jeszcze Tribana 520, ale to jest zupełnie inny model niż Triban RC520, z hamulcami v-brake, opony max 28 mm (może 32), gdzie w Tribanach RC możesz założyć nominalnie do 36mm, a mieszczą się z tego co ludzie piszą i 40mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. No ale w tych Tribanach co piszesz opony są na start jak w szosowce, prawda? I w ktoryms z nich ciężko wymienić,

 

 

Moze inaczej.

 

Za 3500zł MAX Gravel z oponami jak najszerszymi (powyżej 32) to jaki polecacie?

Wiadomo wolalbym taki 2900...ale 3599 jak będzie to przezyje.

I czy rama dla osoby 191cm to 58cm bedzie dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko lepsze obręcze. 8 vs 9 biegów i napęd o klasę wyżej. Ja bym te 300zł dopłacił. Kolorek modelu 2.3 też ładniejszy.
Fuji Jari 2.3/2.5 to według mnie jedna z ładniejszych gravelowych stalowych ramna rynku. Reynolds 520 też nie jest najtańszą stalą.

Jak jeszcze możesz cały, nowy rower w cenie 3000-3500zł dostać to nie ma się nad czym zastanawiać. Rozważ też Author Ronin, można po sezonie wyrwać go w 3-4 tys zł. On ma już osprzęt Tiagra 2x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...