Skocz do zawartości
WaszkaG

[Suport + korba] Rockrider 520 ST - prośba o dobór.

Rekomendowane odpowiedzi

WaszkaG
Napisano (edytowane)

Dzień dobry wszystkim!

W moim RR 520 ST powoli nadchodzi czas na wymianę napędu. Chciałbym lekko zmodernizować konstrukcję napędu, tj. minimum wymienić suport na octalink (bo na HT mnie nie stać), ale głowę mi już rozsadza od ilości osprzętu i różnych jego kombinacji, jakie przez ostatnie dwa dni prześledziłem. Po prostu pogubiłem się w tym wszystkim i potrzebuję pomocy ludzi obcykanych w temacie.
Aktualnie posiadam (cytat ze strony sklepu na D):

Cytat

-Trzy tarcze 22, 32 i 42 zęby,
-Przednia przerzutka SHIMANO Altus (prawdopodobnie jest to FD-M310)
-Tylna przerzutka SRAM X3,
-Manetki SRAM X4, ze wskaźnikami przełożeń,
-Kaseta 8-rzędowa (11 do 32 zębów) SRAM PG820.

Wszystko spina łańcuch SRAM PC-830, który prawdopodobnie jest już wyciągnięty.

Na tym osprzęcie zrobiłem 1500km. Aktualnie korba zaczyna pływać podczas pedałowania, a z suportu dobiega strzelanie/trzeszczenie (nieregularne, ale występuje). Nie wiem, czy to pływanie korby spowodowane jest suportem, czy same zębatki są krzywe. Wiem natomiast, że przy próbie ściągnięcia korby ściągaczem, zerwałem gwint i chyba będę musiał wymienić całość. Korba to jakiś noname, bo ani to nie ma naklejek, ani modelu... i w dodatku papierowy gwint. W dodatku pedały są na 3/19", więc pewno do kompletu będę musiał kupić nowe pedały. Co do kasety to wydaje się, że jest ok, lekko wytarta między zębatkami, ale nic nie przeskakuje. Obie przerzutki chciałbym zostawić ze względu na minimalizację kosztów :P. Generalnie - chciałbym dokonać takiej wymiany korby, suportu i łańcucha, która pogodziła by się z tylną kasetą i obiema przerzutkami oraz była dobra jakościowo i nie padła mi po 500km.

Z początku myślałem o:

-SHIMANO FC M361 42/32/22 175mm LUB 48/38/28

-SHIMANO BB-UN55 kwadrat 68/122,5mm BSA

jednak dalej jest to kwadrat. Nie chciałbym, żeby za chwilę znowu się posypał. Jeżdżę właściwie codziennie do pracy + weekendowo po jakichś ścieżkach leśnych, ale bez szaleństw (w sumie koło 80km tygodniowo przy mojej wadzę w okolicach 90kg). Taki stosunek 80/20 (miasto/bezdroża). Potrzebuję rower do codziennej jazdy, nie wyczynowej. Z początku jeździłem siłowo, teraz staram się szybciej kręcić nogami :P.

Jak wspomniałem na początku, chciałbym przejść na octalink, jednak nie mam pewności czy korby 9rz pogodzą się z łańcuchem, przednią przerzutką i kasetą 8rz. Z kolei łańcuch 9rz nie wiem, czy pogodzi się z kasetą, przerzutką itd. Za dużo wszystkiego, mój mózg już nie ogarnia :D.

 

Proszę o pomoc w doborze w/w części napędu i z góry dziękuję za wszelkie rady.

 

PS budżet jak najmniejszy, ale myślę, że 200zł to maks.

Edytowane przez WaszkaG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

Słuchaj, niekoniecznie musisz rezygnować z korby z osią zintegrowaną, jest Acera w dobrej cenie:

https://allegro.pl/oferta/korby-shimano-acera-fc-mt300-hollowtech-44-32-22-8401362476

Wygląda dobrze, zwłaszcza, że ma zdejmowane blaty, więc w miarę zużycia wymieniasz tylko blat(y), a ramiona zostawiasz. taka korba będzie sztywniejsza od Octalinka, który jest OK, ale już rzadziej spotykany w nowych lepszych korbach.

Do tego musisz dokupić suport do korby zintegrowanej, podstawowy shimano SM-BB 52 kosztuke ok. 70 PLN, możesz kupić też coś nieco lepszego od Accenta pod Shimano. Do tego kup sobie klucz do montażu misek suportu za ok. 30 PLN z polskiego Bitula. Obejrzyj poradniki, zdemontuj starą korbę, zamontuj nową, wyreguluj przednią przerzutkę i się ciesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Poszukaj w biosternie to co doradzał @KurczakNorris. Będzie taniej. I nie ma się co pchać w octa gdyż to odchodzący w niepamięć standard. Nawet przyzwoitego suportu sie nie kupi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaszkaG

Dobra, czyli Acera FC MT300 będzie współpracować poprawnie z przednim altusem i kasetą? Pytam, bo widnieje tam informacja 3x9 no i kwestia ilości zębów. Niechciałbym tracić ilości zębów, bo to oznacza, że mniej się rozpędzę na prostej :(. W info o przerzutce doczytałem, że pojemność to 20T, a różnica między środkowym a największym blatem to 10T... To w końcu to co tam piszą można wsadzić między bajki? Rozumiem, że łańcuch też 9 rz w takim wypadku i dogada się on z obecną kasetą? Dopytuję, bo nie chcę wtopić 200 zeta w piach, a z drugiej strony zintegrowana oś to coś co chciałbym mieć w rowerze :p. 

W sumie poszukałem i ceny nówek zaczynają się od 129 zł (twój link jest nieaktywny, ale znalazłem komplet za 219 cebulionów):

https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-mt300-44-32-22-9-rz-170-mm-suport-8000936829?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • speedpk
      Przez speedpk
      Witam kolegów forumowiczów.
      Jest to mój pierwszy post świeżo po rejestracji, ale przeglądam to forum już od dawna i uważam, że Wasze uwagi w wielu przypadkach są cenne.
      Dlatego zdecydowałem się do Was napisać.
      Potrzebuję wsparcia przy zakupie roweru. Wpadł mi pod nos rower Kellys Gate 30 z 2019 
      https://bikepark24.pl/Rower-gorski-MTB-Kellys-Gate-30-29-model-2019.html
      Zaznaczę, że rower mam zamiar wykorzystywać w cięższym terenie (nie lubię jazdy po prostym). Na 100% będę startował w maratonach MTB i chciałbym spróbować swoich sił w XC.
      Wiem, że za kwotę 3000zł nie kupię cudów, ale ta kwota to moje absolutne maximum.
      podany rower mnie zaciekawił, gdyż ma w tej cenie powietrzny amor oraz obie sztywne osie. -waga roweru to około 13,5kg
      Potrzebuję jednak Waszej pomocy, gdyż nie za dobrze łapię się w osprzęcie.
      Czy Waszym zdaniem ten rower jest wart uwagi? Nie znam marki KELLYS - czy warto patrzeć w stronę tej marki ? Czy przedni amor będzie wystarczający do moich wymagań ?
      Czy pozostałe "komponenty" roweru powinny dać radę ?
      Mój wzrost to 170cm a waga 72kg. 
      Poniżej specyfikacja.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.
      Rama KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle
      Rozmiary ram S / M / L
      Widelec SR SUNTOUR XCR RLR Air (29) Boost, 100mm, air / Remote Speed Lockout / 15Q-Loc thru axle
      Stery FSA 1.5 integrated
      Suport SHIMANO MT500 Press-Fit
      Korby SHIMANO MT500-B2 (36x26) - length 170mm (S), 175mm (M - L)
      Manetki SHIMANO Deore SL-M6000 Rapidfire Plus
      Przerzutka przód SHIMANO Deore M6020-D (direct mount)
      Przerzutka tył SHIMANO Deore XT M781 (direct mount)
      Ilość biegów 20
      Kaseta SHIMANO CS-HG50-10 (11-36)
      Łańcuch KMC X10EL (112 links)
      Hamulce SHIMANO M365 Hydraulic Disc
      Tarcze hamulcowe SHIMANO 180mm front / 160mm rear
      Dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M365
      Piasty SHIMANO MT400-B Disc Center Lock (15x110mm / 12x148mm / 32 holes)
      Oś thru axle SR SUNTOUR Q-Loc 15x100mm front / NOVATEC 12x148mm rear
      Obręcze KLS MadMax Disc 622x18 (32 holes)
      Szprychy stainless steel black
      Opony SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25)
      Wspornik kierownicy KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / lenght 80mm (S - M), 100mm (L)
      Kierownica KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L)
      Chwyty KLS Advancer 2Density
      Sztyca KLS Active - diam 30.9mm / length 300mm (S), 350mm (M), 400mm (L)
      Siodło KLS Avenger
      Pedały KLS Master - alloy
    • Malinowy
      Przez Malinowy
      Witajcie.
      Potrzebuję porady odnośnie korby do mojego trekinga. Potrzebuję czegoś solidnego, czym tłukł będę kilometry. Nie zależy mi tak bardzo na masie, bardziej na niezawodności. Moje dwa typy:
      - shimano alivio t4010 48x36x26 na octalink
      - shimano aliwio t4060 48x36x26 na BSA
      Ewentualnie jakieś inne propozycje? Który suport będzie lepszym wyborem?
    • Hanzo
      Przez Hanzo
    • SamSam.
      Przez SamSam.
      Siemano wszystkim odwiedzającym, to mój pierwszy wpis na forum.
      [Chcesz przejść od razu do konkretów? Pomiń pierwszy akapit.] Jeśli chcesz orientacyjnie wiedzieć z kim masz do czynienia - Licealista lat 17
      Moje doświadczenie z rowerami nie jest zbyt bogate - do tej pory służyły mi jako środek transportu, wiecie - z punktu A, do punktu B (zwykle po prostu do szkoły). Coś rozkręciłem, coś się pobawiłem narzędziami - ogólnie budowę i działanie znam. Ostatnimi czasy zacząłem jeździć trochę bardziej agresywnie: Zeskakiwać ze schodów, wskakiwać na wyższe krawężniki etc. i może to zabrzmi śmiesznie ale chyba coś się we mnie obudziło xD. Nigdy nie trafiały do mnie te małe rowerki (tak wiem że mają swoje nazwy) bez hamulców i przełożeń do skakania po skateparkach ale ostatnio trafiłem na ludzi odstawiających coś co dumnie zostało nazwane urban freerade'm (przynajmniej w internecie - głównym źródle mojej aktualnej rowerowej wiedzy) - używali do tego już trochę większych rowerów z krwi i kości (enduro, freerade, dh? Nwm - jeszcze nie za bardzo rozróżniam) . Obejrzałem parę filmów na youtubie, zobaczyłem parę zdjęć i wpisów... Jednym słowem zapragnąłem.
      Interesuje mnie nauka takiego hycania (urban freeride) po mieście na rowerze trochę większym niż typowy dirt na 24" - żeby by nie było wielkiego problemu z przejechaniem na nim z dzielnicy do dzielnicy. Na początku pewnie jakieś podstawy, później może większe szaleństwa. Zależy mi na tym żeby rower się nie rozwalił przez moje błędy żółtodzioba albo przez to że się do czegoś takiego nie nadaje. Dla zobrazowania: bardzo by mi było przykro gdyby rama przy zeskakiwaniu z trochę bardzie konkretnej wysokości niż krawężnik złamała się w pół. Od czasu do czasu pewnie wybrałbym się do lasu wyszaleć.
      Przeglądając wpisy na forach i ostępy swojego mózgu stwierdziłem że hardtail wystarczy - podobno łatwo przychodzi na nich nauka techniki i przede wszystkim nie przekopie mi portfela na wylot. Nie sądzę żebym na początku "przygody" potrzebował i wykorzystywał możliwości fulla.
      Pierwsze pytanie bezpośrednio do was brzmi: Za jakim typem roweru się rozglądać? Dh, Freeride, Enduro?(O ile w ogóle istnieją sztywne rodzaje tych typów rowerów). Moje skromne przeszpiegi internetów i gust wskazały na modele takie jak marin san quentin czy dartmoor hornet.
      Pytanie drugie: Czy jestem w stanie sprawnie progresować bazując jedynie na poradnikach z neta i tego typu źródłach? Nie mam żadnych znajomych w temacie.
      Trzecie: Jaki osprzęt byłby ważny w takiej aktywności? To znaczy... Na czym nie oszczędzać ze względu na bezpieczeństwo?
      Czwarte i ostatnie: Czy macie jakieś uprzedzenia? To znaczy bardzo bym prosił o wypominanie błędów, porywania się z motyką na słońce, zapomnienia czegoś ważnego, etc. xD...
      Uprzedzając pytania o widełki cenowe w jakich chciałbym się zmieścić: 2000 do 4000 zł. Oczywiście im mniej tym mniej zaboli mnie dusza.
      A, jak komuś przeszkadza że zwracam się do forumowiczów jako "wy" to bardzo przepraszam :>.
      Dla ukazania o czym jest mowa i co mnie zachwyca wrzucam film Fabio Wibmer'a:
       
    • DaSt
      Przez DaSt
      Proszę po raz kolejny Was o radę. W zimę zamierzam dość mocno zmodernizować swój rower, bo i jego wiek i zużycie już tego wymaga. Napęd tez idzie do wymiany, choć nie cały. Kasetę mam alivio HG400, którą kupiłem przed sezonem, więc zostaje i łańcuch HG-X 10rz. Zamierzam założyć korbę Deore M6000 z przerzutką z tej samej grupy i dylemat mój jest taki czy warto się jeszcze pchać w napęd z 3 tarczami z przodu, czy może założyć już 2 tarcze ? Rower to Kross Level A5 z 2014 roku w kołach 26". Jeżdżę w 95% po mieście. Lubię twarde przełożenia, tzn kaseta od 5 zębatki w dół, przód głównie największa tarcza (44z), na podjazdach środkowy blat (32z), najmniejszy jest nowy, nieużywany  Pytanie, czy jak przejdę na 38/28 będę mocno czuł brak przełożeń ? czy ktoś ma takie doświadczenia ? Niestety ciężko znaleźć (mi się nie udało) by korby 2x miały blaty np. 42/32. z góry dziękuję za pomoc. 
×