Skocz do zawartości

[damper] Fox DHX 5.0 coil - problem z odbiciem


Janolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem tego typu, że tłumienie odbicia działa tak jakby było cały czas odkręcone na najszybsze, mimo tego że jest ustawione na najwolniejsze.

Przed całą sytuacją coś stukało w środku lecz ja to zlekceważyłem, potem przestało stukać i jakby tłumik w ogóle nie działał, gdy chciałem go odkręcić z roweru to iglica po prostu wypadła , więc rozkręciłem go całkiem, ten pierścień który powinien być przykręcony do iglicy był zaklinowany w środku, wyciągnąłem go, wszystko wyczyściłem, zalałem nowym olejem (motul fork oil 10w), złożyłem do kupy i znów ta sama sytuacja, lecz tym razem iglica nie wypada.

Może ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać?

Z góry dzięki.

Edytowane przez Janolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem iglica czy "pierścień przykręcony do iglicy".

Trzeba damper rozebrać i sprawdzić shimstack bo zwyczajnie jakiś szim mógł pęknąć. Opis nie pozwala postawić żadnej diagnozy, zdjęc też nie ma, nie wiem nawet czy go poprawnie zalałeś i odpowietrzyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale nie znam się do końca na tych poprawnych nazwach poszczególnych elementów, a co do shimów to wszystkie były ok.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image--1461624524.jpeg

Możliwe że jak składałem to miałem pokrętło regulacji odbicia na najwolniejsze i myślę że to może dlatego tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odkręcił się tłoczek z shimstackiem, trzeba wiec zobaczyć czy wszystko tam jest prawidłowo złożone (kolejność szimów ma duże znaczenie) oraz w jakim stanie jest sam tłoczek oraz ślizg (ta niebieska opaska).

Jak odpowietrzyłeś damper? Ustawiałeś tłoczek ifp?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek i ślizg były w dobrym stanie, a jeśli chodzi ustawienie tłoczka ifp to ustawiłem go 38mm od góry zbiorniczka (długość dampera to 241mm).

Pożyczyłem od kolegi pompkę do amortyzatorów (sam takowej nie posiadam) w celu sprawdzenia ciśnienia ponieważ sam go nie pompowałem i chciałem skontrolować ile pan w serwisie mi tam napompował (mówił że 150psi) aczkolwiek to jest taki "profesjonalny" serwis że wolałem sprawdzić i było niecałe 80psi więc napompowałem 150 i jest dużo lepiej ale nie tak jak było przedtem.

Mam w planach po wakacjach wysłać go do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 20.08.2019 o 18:03, Janolo napisał:

i było niecałe 80psi więc napompowałem 150

Komora w której powinno być to 150 psi jest bardzo mała i w momencie połączenia jej z pompką część powietrza czyli około połowa przeleciała z powrotem do pompki dlatego było niższe ciśnienie.

Edytowane przez Davi_Serwis
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...