Skocz do zawartości
LeszekCzarny

[Gravel] Fuji Jari Carbon 1.1 2019

Rekomendowane odpowiedzi

LeszekCzarny
Napisano (edytowane)

Kandydat na pierwszy poważniejszy rower - do codziennych krótkich przejazdów (15-30 km) i okazjonalnych średnich dystansów (do 100 km). Teren mieszany, ale głównie dziurawe ścieżki w mieście.

Jakie słabe punkty ma ten rower? Będę wdzięczny za komentarze.
Przeszukałem chyba całą sieć :) i nie znalazłem jakiegoś pogłębionego tekstu na jego temat. A cena jest dość zachęcająca (zakładając dodatkowo odliczenie VAT przy zakupie na firmę).

https://rower.com.pl/fuji-jari-carbon-1-1-1765291  

Edytowane przez LeszekCzarny
Poprawiony temat

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, epon napisał:

Ostatnio widziałem sporo postów dotyczących problemów z Jari, co prawda dotyczyły modelu aluminiowego.

Inna sprawa że w tej kwocie to bez zastanowienia bym wybrał Rondo Ruut CF2 https://7anna.pl/product-pol-10344-Rower-Rondo-2019-Ruut-CF2-Czarno-niebieski.html

pelna zgoda , tu masz jeszcze taniej

https://www.grawitacyjny.pl/rower-rondo-ruut-cf-2-2019,3,26696,86510

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Tamten był wyraźnie źle poskładany przez sprzedawcę : (

A co do Jari - ludzie głownie narzekają na korby  FSA.

Za to nie ma zmiennej geo i  tym podobnych - to duża zaleta.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny
Napisano (edytowane)

Przede wszystkim nie jestem przekonany do jednej tarczy z przodu w przypadku Rondo - czy nie będą za twarde przełożenia, jeśli jednak znajdę jakąś małą górkę.

Generalnie nie chciałbym wydać więcej niż 12 tys. (na sam rower).

Dzięki za opinie.

EDIT: spojrzałem jeszcze na geometrię Rondo - jest chyba bardziej szosowo, niż u innych? Tu nawet w opcji endurance stosunek stack/reach jest 1,45 (Fuji ma bodajże 1,55).

Edytowane przez LeszekCzarny
Uzupełnienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
epon
2 godziny temu, LeszekCzarny napisał:

Przede wszystkim nie jestem przekonany do jednej tarczy z przodu w przypadku Rondo - czy nie będą za twarde przełożenia, jeśli jednak znajdę jakąś małą górkę.

To już musisz sam sprawdzić, jak dla mnie napęd 1x11 jest idealny, jedyne co to zmieniłem przednią tarczę na 40T

2 godziny temu, LeszekCzarny napisał:

EDIT: spojrzałem jeszcze na geometrię Rondo - jest chyba bardziej szosowo, niż u innych? Tu nawet w opcji endurance stosunek stack/reach jest 1,45 (Fuji ma bodajże 1,55).

Dla mnie własnie jest to mega wygodne, ale to już kwestia indywidualna. 

42 minuty temu, wkg napisał:

Rondo to szoska Endurance ubrana w modną nazwę z duperszwancem którego nikt nie używa i grubsze opony.

No to jest dziwna opinia, ale ważne że Tobie pasuje ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

rondo to  bardziej sportowy rower , bardzo ceniony  , jeszcze jedna ciekawa propozycja w tym budzecie , ten naprawde pozwoli wjechac w kazdy teren

https://roweroza.pl/rower-gravel-accent-feral-2019 

co do jednoblatu , branza nie spi zawsze mozesz wstawic mniejsza zebatke , okragla lub owalna

https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-5x110BCD/35 

dobry naped i hamulce i tylko 9 kg nawet z tymi oponami , zawsze mozna wrzucic wezsze, ale fajnie jest miec mozliwosc zalozenia tak grubych opon

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
17 minut temu, epon napisał:

No to jest dziwna opinia, ale ważne że Tobie pasuje ...

Fakt, dziwna, górna rurka jak w mtb chorego projektanta :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Ale jakby miało napis Fuji a nie Rondo, to by było mniód-malyna, prawda? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
3 godziny temu, m0d napisał:

Ale jakby miało napis Fuji a nie Rondo, to by było mniód-malyna, prawda? :D

Wygląda że jak nie kupisz Fuji to łyknąłes marketingowa papkę , Fuji jest the best to nic że do roweru za prawie 5000 zł lądują korby na kwadrat

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

No ! Dotarło : )

;P

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny
Napisano (edytowane)

no dobrze, a może Rose? ma ktoś doświadczenia z tą marką?
już przynajmniej z GRX...
https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx810-2680417 

ewentualnie coś z klasyki: https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-cannondale-topstone-carbon-ultegra-rx-2-2020 

Edytowane przez LeszekCzarny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
W dniu 18.08.2019 o 13:03, polmaj napisał:

Wygląda że jak nie kupisz Fuji to łyknąłes marketingowa papkę , Fuji jest the best to nic że do roweru za prawie 5000 zł lądują korby na kwadrat

Co z tego, że ładują korby na kwadrat? W cenie do 5000 dostaniesz albo szosową/przełajową korbę albo gravelową 46-30 na kwadrat i tyczy się to wszystkich producentów, a z dwojga złego lepiej w tę stronę. Sam miałem uprzedzenia co do tej korby i liczyłem na jej rychłą śmierć i zastąpienie jej czymś lepszym, ale jakość nie chce się poddać :P  Feral pomimo jednego blatu i tak jest cięższy o ponad kilogram od Jari 1.1, a jedyna jego przewaga to 3mm większy prześwit na opony.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ExtraThicc napisał:

Co z tego, że ładują korby na kwadrat? W cenie do 5000 dostaniesz albo szosową/przełajową korbę albo gravelową 46-30 na kwadrat i tyczy się to wszystkich producentów, a z dwojga złego lepiej w tę stronę. Sam miałem uprzedzenia co do tej korby i liczyłem na jej rychłą śmierć i zastąpienie jej czymś lepszym, ale jakość nie chce się poddać :P  Feral pomimo jednego blatu i tak jest cięższy o ponad kilogram od Jari 1.1, a jedyna jego przewaga to 3mm większy prześwit na opony.

Fuji zmieści balon 2,0 nie wydaje mi się że nawet zbliżony , feral to dla mnie lepszy napęd, na dzień dobry opony o właściwej dla mnie szerokości, różnice w wadze  pewnie wynikają z ciężkiej kasety sram no i opon  , ale też jest tysiąc tańszy bez żadnych promocji , Fuji są ładne i zgrabne wizualnie ale ładowanie korby na kwadrat w tej cenie uważam za słabe , to dobrze że ci nie padła korba i jesteś zadowolony, pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
21 minut temu, ExtraThicc napisał:

z dwojga złego lepiej w tę stronę

Może z twojego subiektywnego punktu widzenia,ładowanie się w kwadrat to pomysł kompletnie z pupy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
Teraz, Quell napisał:

Może z twojego subiektywnego punktu widzenia,ładowanie się w kwadrat to pomysł kompletnie z pupy.

Subiektywnego? Po prostu w tym przedziale cenowym nie ma korb z zintegrowaną osią i danym przełożeniu, gdzie tu subiektywizm. Pomysł kompletnie z pupy to ładowanie się w szosową korbę do gravela, ale ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Teraz, ExtraThicc napisał:

Subiektywnego? Po prostu w tym przedziale cenowym nie ma korb z zintegrowaną osią i danym przełożeniu, gdzie tu subiektywizm. Pomysł kompletnie z pupy to ładowanie się w szosową korbę do gravela, ale ok.

Jest apex , są też modele z korbą na sztywną oś  więc nie przesadzaj  a z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ExtraThicc
2 godziny temu, polmaj napisał:

Jest apex , są też modele z korbą na sztywną oś  więc nie przesadzaj  a z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

Apex ma dziury i za dużo niepotrzebnych kompromisów. Ciekawe jakie korby? Bo do czasu GRX nie było żadnej taniej (do wykorzystania w rowerze za <5000) gravelowej korby na zintegrowaną oś, jeżeli były podziel się jakimś przykładem. Poza FSA Omega za ~100euro + suport za 25,  nie przypominam sobie żadnego zestawu. Nie będę szybszy bo 50 zębów szosowej korby będzie bezużyteczne na 2" balonie, chyba że jeździsz z kadencją 40.

  • +1 pomógł 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Pytanie też po co komu balon 2" do gravela. To już dziedzina mtb ... brakuje tylko myk-myka i kąta główki 65 :D

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj
Napisano (edytowane)

Czy ja pisałem gdzieś o korbach do gravela , ja za taką cenę wolę korbę na łożyska zewnętrzne  i bralbym  dziurawego apexa (co ciekawe u Fuji ten napęd występuje w modelu który kosztuje 6300 )  , i tak będę szybszy bo nogę mam silną 

6 godzin temu, wkg napisał:

Pytanie też po co komu balon 2" do gravela. To już dziedzina mtb ... brakuje tylko myk-myka i kąta główki 65 :D

Wyobraź sobie że są ludzie co jeżdżą np w Wisła 1200 a tam teren jest różny  ,gravel jest powszechnie reklamowany jako rower  który poniesie cię poza asfalt a na tych cienkich opiniach trafisz teren sypki i prowadzisz rower  ,  na oponach 2  calowych  jedziesz , nie musisz jeździć na nich cały czas ale masz możliwość je założyć a w Fuji nie , faktem jest że Fuji są drogie  w stosunku do tego co oferuje ,regulowana sztyca czemu nie , pewnie są ludzie co tego potrzebują i są gotowi za to zapłacić ,  masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Edytowane przez polmaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, polmaj napisał:

 z korbą szosowa będziesz szybszy , wszyscy tu jeżdżą w  górach , masz dany zakres przełożeń i wystarczy jeździć a noga;  się przystosuje , chyba że jesteś z tych co kręcą młynek pod każdą górkę

 

9 minut temu, polmaj napisał:

 i tak będę szybszy bo nogę mam silną 

 

Cytat

masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Powołujesz się na to tylko jak ktoś sugeruje coś innego niż tobie pasuje, a sam piszesz autorytarnie jakbyś wiedział co dla innych jest lepsze.

Ja również uważam, że *domyślne* wkładanie korby szosowej w gravelach to pomyłka.

Nawet w szosach chętnie bym widział miększe przełożenia. Nie każdy ma tyle czasu, chęci lub możliwości żeby wyrobić sobie nogę.

A w przypadku graveli to szczególnie, bo tam nie tylko chodzi o nachylenie, ale jest też jazda w terenie, lub z ciężkim rowerem (wiele/większość graveli ma mocowanie na sakwy!).

A co do młynka to nie rozumiem czemu z tego się śmiejesz. Powinno się kręcić z wysoką kadencją, tak jest zdrowiej dla stawów.

Edytowane przez PiotrKaaaaaaaaaaa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
polmaj

Czasami sam nie wiem co jest dla mnie dobre a ty mi sugerujesz że wiem co jest dla  ciebie dobre , może brak mi klarowności wypowiedzi dlatego odnosisz wrażenie że piszę autorytarnie ,  śledziłeś dyskusję czy  przeczytałeś moja wypowiedź i odebrałeś ja osobiście

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)
40 minut temu, polmaj napisał:

masz prawo do swojego zdania ale inni też no chyba że uważasz że tylko ty masz rację to może zmień nick na Napoleon wtedy ludzie będą wiedzieć żeby nie wdawać się z tobą w dyskusję ;)

Piszesz o sobie. Ja napisałem co uważam - ty pozwalasz sobie na szczeniackie personalne dygresje.

btw - w fuji wchodzi balon 2.0 ale na obręczach 27.5

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Jakub87
      Przez Jakub87
      W zeszłym sezonie zakupiłem dla siebie rower marki Specialized model Crux E5 w rozmiarze 56cm. Zrobiłem nim łącznie 220 km (dwieście dwadzieścia) (przez brak czasu). W tym sezonie jeździłem tylko raz. Wszystko fabryczne, w stanie idealnym. Rower to obejrzenia w Rzeszotarach k. Świątniki Górnych lub w Krakowie. Karbonowy widelec. Wszystko proste. Zakupiony: 28.08.2018 w ROW-MIX Kraków, Zakopiańska 72 (oficjalny dystrybutor Specialized)
      Numer ramy: WSBC601061648 L
      Oczywiście oryginalny dowód zakupu i karta gwarancyjna są i będą przekazane nabywcy.

      Sprzedaję zestaw:
      Rower
      Pedała VP-196 Alu
      koszyk na bidon
      licznik bezprzewodowy z opcją czujnika kadencji (zamontowany podczas zakupu w sklepie) M3 1 WL
      oświetlenie przód/tył ładowane przez USB - INFINI Super Lava 263P i INFINI Sword 461

      Dodaję gratis:
      Kask GIRO
      Cena: 4400 zł - do negocjacji
      Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/specialized-crux-e5-56-przebieg-220km-sora-krakow-CID767-IDBfc4f.html

    • ekous
      Przez ekous
      Cześć!
      Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. 
      Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża.
      Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego...
    • christophorus1
      Przez christophorus1
      Cześć!
      Mam na sprzedaż mojego gravela Merida Silex w rozmiarze M.
      Był kupiony we wrześniu zeszłego roku, więc ma jeszcze rok gwarancji.
      Ma przebieg koło 200-300 km, bo okazał się jednak dla mnie za duży.
      Siodełko jest wymienione na bbb, bo fabryczne nie przypadło mi do gustu.
      Wszystko działa i nie ma wad ukrytych.
      Wystawiona jest za 3399, jednak w przypadku, gdy będzie ktoś zainteresowany, to na pewno jeszcze opuszczę i da radę się dogadać.
      Poniżej link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/gravel-merida-silex-200-m-sora-r3000-2x9-CID767-IDAUQKd.html
       
    • Mateusz30
      Przez Mateusz30
      Mieszkałem całe życie w Bydgoszczy, teraz na przedmieściach. Mam szosę. Byłem na niej może kilkanaście razy. Za każdym razem nienawidzę tego doświadczenia. Została na zawsze w trenażerze. Nie roweru, czy jazdy na nim. Ruchu samochodowego, agresji kierowców. Ruch z roku na rok rośnie. Nie ma w którą stronę bezpiecznie pojechać. Nie wciskajcie kitu, że można. Nie można. Chyba, że założysz sobie klapy na oczy i słuchawki w uszy i wyłączysz się psychoaktywnym środkiem, żeby nie mieć ochoty zabić gościa, co prawie Ci rękę urwał lusterkiem, co 5min. Ruchu nie ma tylko wcześnie rano w niedziele niehandlowe. Mam kumpla zafiksowanego na szosę. Przez 2h jazdy boczynymi drogami najadłem się więcej strachu, niż przez pół życia.
      Gravel daje mi uniwersalność przełaja i lepsze opony, geometrię, miejsce na bidony. Nie jestem skazany na niebezpieczne odcinki dróg. Mogę pojechać na skróty.
      To samo robiłem wcześniej na mtb, tylko teraz jest wygodniej spakować się na trasę 200km i jazda gravelem jest przyjemniejsza, mniej męcząca, niż na rowerze do XC przez cały dzień. Poza tym to zawsze coś nowego. Człowiek potrzebuje odmiany od mtb i ścigania po lesie.
      Stalowa rama robi robotę i z powodu kretyńskich niedzieli niehandlowych nie muszę się bać, że utknę bez wody i jedzenia na końcu świata. Bo wszystko co potrzebuję mam ze sobą. Oczywiście. Mieszkam w Polsce i zawsze są stacje benzynowe. Ale nie po to jadę daleko od cywilizacji, żeby potem szukać stacji benzynowej 40km od miejsca, w którym jestem, żeby się napić.
      Teraz kiedy siadam do map satelitarnych, szukam trasy daleko od asfaltu. Oglądam nowe miejsca. To jest prawdziwa przygoda. Kiedy było się już wszędzie i jechało każdym asfaltem, to właśnie na tych zapomnianych drogach gdzieś pomiędzy polami i lasami można znaleźć prawdziwą przygodę i zobaczyć nowe rzeczy. Albo chociaż od innej strony do nich dojechać.
      Myślę, że gravele to szczytowy moment ewolucji roweru. W tej chwili właśnie stały się czymś, czym przez chwilę były szutrowe szosy singlespeed 100 lat temu. Tylko teraz wszystko jest o wiele lepsze. Gravel jest rowerem, który daje wolność podróżowania. Bo przecież o to chodzi w rowerze. O wolność podróżowania bez ograniczeń.
      Można sobie wmawiać, że nie ważne jak i czym. Ale to nie prawda, bo żeby poczuć się przez chwilę odkrywcą nie można jechać drogą krajową, czy wojewódzką. Trzeba od nich odjechać daleko, zjechać z asfaltu i zgubić się. Tego nie zrobi się szosą, a MTB będzie zbyt męczące.
       
      Chyba, że ktoś mieszka w górach. Ale większość tam nie mieszka.
    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.
      Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania
      Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
      https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 
×