Skocz do zawartości

[Rower] Jakiego crossa wybrać?


Kryman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze idealnego dla mnie roweru. Mam 183cm wzrostu i mniej więcej 73kg wagi. Szukam roweru o przeznaczeniu około 70% asfalt, reszta teren, głównie lżejszy teren, jakieś szutry, leśne ścieżki itd. Zależy mi na stosunkowo niewielkiej jak na ten typ roweru masie i CO NAJMNIEJ Deore (no chyba, że tak sobie po prostu ubzdurałem), ale za XT też bym się nie obraził. Znalazłem kilka rowerów, nad którymi dosyć intensywnie się zastanawiam, ale mimo wszystko do żadnego z nich nie mam 100% pewności. Warto dopłacać za widelec RockShox? Jazda raczej rekreacyjna, aczkolwiek czasem pewnie pozwolę sobie na odrobinę szaleństwa ;)

Moje typy to:

Cube:

https://cube.pl/2019/rowery/trekking/tour/cross/cube-cross-pro-iridiumngreen-2019/

https://cube.pl/2019/rowery/trekking/tour/nature/cube-nature-sl-blacknwhite-2019/

Scott:

https://www.scott.pl/produkt/842/5051/Rower-Sub-Cross-10-Men/

https://www.scott.pl/produkt/842/5053/Rower-Sub-Cross-20-Men/lupa/

Unibike:

https://www.unibike.pl/zethosgts.html

https://www.unibike.pl/xenon.html

Merida:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1756/crossway-500-rower-merida.html

Teraz sprawa najważniejsza to budżet. Za absolutne maksimum przyjąłem 4000zł. Wiem, że Cross Pro od Cube przekracza tą kwotę dosyć znacznie, ale przy obecnych rabatach można go kupić już za mniej więcej 3900zł, także rower może być droższy niż ta czwórka, ważne żeby finalnie wyszedł poniżej. Jeśli naprawdę będzie jakaś kosa w tym budżecie to rozważę delikatne widełki. Z góry dzięki za pomoc w wyborze pierwszego poważniejszego sprzętu:thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co Pro ma słabe to heble - takie SLX w Zethosie, do tego w połączeniu z lepszymi tarczami są znacznie skuteczniejsze. A to też wpływa na komfort jazdy, podobnie jak lepszy widelec. Niemniej jednak na starcie można je zmienić. 

I tak, warto dopłacić do Paragona Gold - ja jestem z niego bardzo zadowolony. Fajny, lekki, choć na asfalcie większość czasu jeżdżę na zablokowanym a brak manetki odblokowania na kierownicy nie jest żadną wadą. 

Unibike - z całym szacunkiem dla niego to jednak ramy są "zwykłe" i niczym nie powalają. Nie miałem okazji jeździć na Cube ale mam porównanie z Trekiem DS - i widać że geometria i rama musi kosztować. 

Dual Sport też jest świetnym rowerem ale ciężko go kupić za 4 tysiące - za nieco ponad można wyrwać DS4 z dobrym rabatem, ale na starcie wypada zmienić widelec więc rower docelowo zamyka się w 5 tysiącach na osprzęcie Deore. 

Według mnie dużo lepszą opcją jest kupno tańszej wersji i ulepszenie - ale to wymaga zabawy. Ja się czegoś takiego podjąłem bo geometria bardzo mi spasowała po jeździe testowej, ale jestem świadomy że nie każdy jest serwisantem i chce sobie rower budować praktycznie od podstaw ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam jak zwykle ten rower , jak ci się uda dostać go w twoim rozmiarze  https://swiatrowerow.com.pl/marin-muirwoods-2019.html             pomieści szerszą oponę do szerokości 2,15  co czyni go dość uniwersalnym w niemal każdy teren , brak amortyzacji postrzegam jako zaletę , o amortyzator trzeba dbać , wywalilbym napęd i hamulce , i zmodernizowanym go w zakładanym budżecie jak najlepiej , wystawiłbym całą grupę  https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-deore-m6000-2x10rz,id9586.html wraz z hamulcami , zyskujesz szeroki zakres przełożeń i przerzutkę że sprzęgłem i całkiem nieźle hamulce, zostaje jeszcze na jakieś dobre lekkie opony (semisliki MTB)  a ze sprzedaży komponentów przy dobrych wiatrach może uda się uzyskać 300 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...