Skocz do zawartości
lockin

[Napęd] wymiana Sram X01 na Xt/slx

Rekomendowane odpowiedzi

lockin

Witam, przymierzam się do wymiany kompletnego napędu w nowym rowerze Kross Moon 3 2019 https://www.kross.pl/pl/2019/enduro/moon-3-0

Obecnie cały napęd to SRAM:

- Przerzutka tył SRAM X01 Eagle 1x12 + Manetki SRAM X01 Eagle 1×12

- Korba TRUVATIV Descendant 7K (32T, Boost,170 mm) + Suport SRAM GXP BSA

- Kaseta XG-1275 Eagle (10-50T) + Piasta tył DT SWISS 370

Zamiast powyższego trafi XT/SLX 1x11 lub 1x12 i w związku z tym mam kilka pytań:

1. Ponieważ piasty w oryginale są na DT SWISS 370 to czy do wymiany na kasete 1x11 oraz 1x12 wystarczy wymienić sam bębenek czy coś jeszcze?

- 1x11 https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-bebenek-mtb-shimano-12x142-148mm-8309310444

- 1x12 https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-bebenek-shimano-micro-spline-12x142-148mm-8312218625

2. Ponieważ suport jest w systemie SRAM GXP BSA to do mocowania korby 1x11 oraz 1x12 wymieniam go na dowolny Hollowtech II BSA np. na BB-MT800 czy coś jeszcze?

https://allegro.pl/oferta/shimano-bb-mt800-suport-deore-xt-hollowtech-ii-bsa-8183742580

3. Łańcuch SRAM GX Eagle zamieniam na odpowiednik Shimano 1x11 lub 1x12

4. Korba/kaseta/łańcuch/manetki/przerzutka wchodzi odpowiednio 1x11 lub 1x12

Powód wymiany - to mój 3 rower i w 2 pozostałych mam mam mix Deore M6000 oraz XT8000 i chciałbym pozostać przy jednej stronie mocy chyba że są jakieś powody by przejść tylko o klasę niżej SRAMA czyli GX/NX Eagle 1x12? XO1 wylatuje ponieważ nie jest mi potrzebny aż taki high-end...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Dobrze rozumiem, że chcesz zrobić "downgrade"? Chodzi o koszty związane z ewentualną kraksą, czy standardowe używania? 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lockin
Napisano (edytowane)
Teraz, Blueforce napisał:

Dobrze rozumiem, że chcesz zrobić "downgrade"? Chodzi o koszty związane z ewentualną kraksą, czy standardowe używania? 
 

Tak właśnie jest - można określić to jako downgrade - nowy SLX 1x12 jest prawie połowę tańszy od tego co jest na pokładzie obecnie. Wszystkie narzędzia mam lub myślę, że mam więc dla mnie to tylko kwestia kupienia nowych gratów i oddania komponentów SRAMa w czyjeś ręce.

11.JPG

22.JPG

Edytowane przez lockin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Sporo części 12 speed pomiędzy Shimano a SRAM jest kompatybilnych, więc nie musisz wszystkiego wyrzucać na raz. 

Chyba, że znajdziesz chętnego kto za używane części da Ci więcej niż za to, co chcesz włożyć. :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2
Napisano (edytowane)

Weź tańszą kasetę a zamiast tego manetkę z XT. To pewnie będzie nawet upgrade ze SRAMa.

Edytowane przez dran2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Sprawdź, czy nie będziesz potrzebował też nowego haka przerzutki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Biorąc pod uwagę, że taki downgrade będzie darmowy a nawet trochę kasy jeszcze wskoczy do kieszeni to czemu nie. Tym bardziej, że eksploatacja SLXa będzie też 2x tańsza.

Generalnie na wszystkie postawione pytania odp brzmi tak. Bębenek pod shimano to koszt 160-250zł. A może znajdziesz kogoś kto chciałby się zamienić (gydy to była piasta 350 to bez problemu).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lockin

No i się narobiło. Sprzęt się kompletuje a ja po pracy wyskoczyłem do sklepu Treka w centrum Wrocławia i wyszedłem z nowym Remedy 8. Odwołałem zamówienie na Moona bo jeszcze paczka nie wyszła i teraz jest problem. Remedy 8 jest w całości na Sram GX. Piasta jest niekompatybilna z Shimano i nie ma do niej bębenka tak więc musiałbym zmienić dodatkowo piastę z tyłu by przejść na Shimano i teraz moje pytanie czy warto wywalić całego GXa i wsadzić XT i SLX 1x12? Wiem że nikt nie jeździ jeszcze na tym ale zakładam że będzie równie dobrze jak w zwykłym XT. Nie wiem natomiast jak się to XT i SLX nawet stary ma do GX. Wymiana wszystkiego wyjdzie na zero może z małą dopłatą z mojej strony natomiast nie wiem czy warto...

IMG-20190814-WA0000.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Nie wymieniaj nic poza łańcuchem (jeśli jest tam sram). GX działa bardzo przyzwoicie. Eksploatacyjnie też nie będzie dużej różnicy. Przyzwyczaić się tylko trzeba nieco do manetki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Manetkę akurat można wymienić na Shimano, przynajmniej według internetów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×