lockin Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Witam, przymierzam się do wymiany kompletnego napędu w nowym rowerze Kross Moon 3 2019 https://www.kross.pl/pl/2019/enduro/moon-3-0 Obecnie cały napęd to SRAM: - Przerzutka tył SRAM X01 Eagle 1x12 + Manetki SRAM X01 Eagle 1×12 - Korba TRUVATIV Descendant 7K (32T, Boost,170 mm) + Suport SRAM GXP BSA - Kaseta XG-1275 Eagle (10-50T) + Piasta tył DT SWISS 370 Zamiast powyższego trafi XT/SLX 1x11 lub 1x12 i w związku z tym mam kilka pytań: 1. Ponieważ piasty w oryginale są na DT SWISS 370 to czy do wymiany na kasete 1x11 oraz 1x12 wystarczy wymienić sam bębenek czy coś jeszcze? - 1x11 https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-bebenek-mtb-shimano-12x142-148mm-8309310444 - 1x12 https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-bebenek-shimano-micro-spline-12x142-148mm-8312218625 2. Ponieważ suport jest w systemie SRAM GXP BSA to do mocowania korby 1x11 oraz 1x12 wymieniam go na dowolny Hollowtech II BSA np. na BB-MT800 czy coś jeszcze? https://allegro.pl/oferta/shimano-bb-mt800-suport-deore-xt-hollowtech-ii-bsa-8183742580 3. Łańcuch SRAM GX Eagle zamieniam na odpowiednik Shimano 1x11 lub 1x12 4. Korba/kaseta/łańcuch/manetki/przerzutka wchodzi odpowiednio 1x11 lub 1x12 Powód wymiany - to mój 3 rower i w 2 pozostałych mam mam mix Deore M6000 oraz XT8000 i chciałbym pozostać przy jednej stronie mocy chyba że są jakieś powody by przejść tylko o klasę niżej SRAMA czyli GX/NX Eagle 1x12? XO1 wylatuje ponieważ nie jest mi potrzebny aż taki high-end... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Dobrze rozumiem, że chcesz zrobić "downgrade"? Chodzi o koszty związane z ewentualną kraksą, czy standardowe używania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lockin Napisano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Teraz, Blueforce napisał: Dobrze rozumiem, że chcesz zrobić "downgrade"? Chodzi o koszty związane z ewentualną kraksą, czy standardowe używania? Tak właśnie jest - można określić to jako downgrade - nowy SLX 1x12 jest prawie połowę tańszy od tego co jest na pokładzie obecnie. Wszystkie narzędzia mam lub myślę, że mam więc dla mnie to tylko kwestia kupienia nowych gratów i oddania komponentów SRAMa w czyjeś ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Sporo części 12 speed pomiędzy Shimano a SRAM jest kompatybilnych, więc nie musisz wszystkiego wyrzucać na raz. Chyba, że znajdziesz chętnego kto za używane części da Ci więcej niż za to, co chcesz włożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Weź tańszą kasetę a zamiast tego manetkę z XT. To pewnie będzie nawet upgrade ze SRAMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lockin Napisano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 @some1 Rower jest nowy, dopiero kurier go dostarczy w pudełku w poniedziałek/wtorek: https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-kross-moon-3-0-czerwony-29-2019-8247635567 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Sprawdź, czy nie będziesz potrzebował też nowego haka przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Biorąc pod uwagę, że taki downgrade będzie darmowy a nawet trochę kasy jeszcze wskoczy do kieszeni to czemu nie. Tym bardziej, że eksploatacja SLXa będzie też 2x tańsza. Generalnie na wszystkie postawione pytania odp brzmi tak. Bębenek pod shimano to koszt 160-250zł. A może znajdziesz kogoś kto chciałby się zamienić (gydy to była piasta 350 to bez problemu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lockin Napisano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 No i się narobiło. Sprzęt się kompletuje a ja po pracy wyskoczyłem do sklepu Treka w centrum Wrocławia i wyszedłem z nowym Remedy 8. Odwołałem zamówienie na Moona bo jeszcze paczka nie wyszła i teraz jest problem. Remedy 8 jest w całości na Sram GX. Piasta jest niekompatybilna z Shimano i nie ma do niej bębenka tak więc musiałbym zmienić dodatkowo piastę z tyłu by przejść na Shimano i teraz moje pytanie czy warto wywalić całego GXa i wsadzić XT i SLX 1x12? Wiem że nikt nie jeździ jeszcze na tym ale zakładam że będzie równie dobrze jak w zwykłym XT. Nie wiem natomiast jak się to XT i SLX nawet stary ma do GX. Wymiana wszystkiego wyjdzie na zero może z małą dopłatą z mojej strony natomiast nie wiem czy warto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Nie wymieniaj nic poza łańcuchem (jeśli jest tam sram). GX działa bardzo przyzwoicie. Eksploatacyjnie też nie będzie dużej różnicy. Przyzwyczaić się tylko trzeba nieco do manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Manetkę akurat można wymienić na Shimano, przynajmniej według internetów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.