Skocz do zawartości

[do 14000] Full 29" do XC


sane8

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, wkg napisał:

Moon ? 

Człowieku, wrzucasz enduro ze 160 skokiem na kołach 27,5 komuś kto szuka ścieżkowca 29 cali ze skokiem 140 ?

I to Krossa ?

Proponuję Ci rower na kołach 29", o skoku zawieszenia (150mm, nie 160mm - na stronie jest błąd) i geometrii nie odbiegających znacznie od Whyte's S-150, za to lepiej wyposażony. 

Dałem link do recenzji zeszłorocznego modelu, zupełnie innego, bo niczego lepszego nie ma, żebyś się zorientował jak pracuje zawieszenie.

 

Kross miał problemy z pękającymi śrubami i ogniwami zawieszenia w Moonach w latach 2014-16, ale od tamtego czasu cisza. Dałbym im szansę, tym bardziej, że tylko YT Capra i Radon Swoop mogą z nim konkurować pod względem stosunku ceny do wyposażenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Galvatron napisał:

Dałbym im szansę, tym bardziej, że tylko YT Capra i Radon Swoop mogą z nim konkurować pod względem stosunku ceny do wyposażenia.

 

Pisałem o tym ,co wrzuciłeś. Raczej Radon Slide Trail nie Swoop - przecież piszę cały czas o ścieżkowcu a nie o enduro któremu tak naprawdę bliżej do DH. W sumie stosunek ceny do wyposażenia mniej mnie interesuje. Co to znaczy "dałbym im szansę"  ? :D No daj spokój :D Czy oni dadzą mi dożywotnią gwarancję na łożyska zawieszenia ? Zwykle fałszują wagę - mam kupić rower tej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sane8 napisał:

Dzięki z apodpowiedź, ale Canyon nie już czasem już tak raczej w poważniejsze góry? Do XC jest chyba model lux? Lubię leżeć na rowerze, tu sylwetka widać mocno wyprostowana.

Kolego, trochę już powoli zaczynam się gubić. Od początku czytając twoje wymagania: Rower do lasu, na bezdroża, czasem szutry, rzadko asfalt a okazjonalnie wypad w lekkie góry - na ścieżki typu Singletrack pod Smrkiem, jakiś Twister. No to Ci poradziłem XC HT - idealny rower do takich zastosowań. Ale spodobał ci się rower służący do jazdy po górach,  zabawy, trochę skakania  - OK, wypunktowany, wiadomo co w nim zmienić. Zrozumiałem, że chcesz coś tak między XC a ścieżkowcem żeby w lesie dał radę, na szutrze żebyś nie odstawał a w górach  też dał radę - bez zjazdów typu Megavalanche i podobnych gdzie się zwalasz  z góry z obłędną szybkością w motocyklowym kasku i zbroi. W budżecie który rzuciłeś podałem Neurona - idealnie się wpisuje w te założenia. Ale rower im bardziej górski,  w sensie zjazdowy, amortyzowany, stabilny tym mniej wyciągnieta pozycja. Po prostu na takim rowerze gdzie leżysz na płaskim na stromiźnie byś wisiał głową w dół. To piszesz, że lubisz leżeć. To sprzeczne wymagania : )

Ja myślę, że Tobie potrzebny jest ścigacz typu Merida,  Procaliber czy coś w tym stylu. W górach też da radę tylko ostrożnie na stromych kamienistych zjazdach. Za to ten Canyon nie jest wcale na poważniejsze góry - na takie to Strive, Swoop, Slash - zresztą poczytaj https://enduro-mtb.com/en/the-best-budget-enduro-mountain-bike/. Canyon da radę w górach turystycznie, na ścieżkach i w lesie. Na  mazowieckie maratony z pewnością będzie za ciężki i za  wolny ale na te w Górach Świętokrzyskich myślę - dla amatora z 5-o sektora idealny. No, ale to full. Ale nie taki prawdziwy ścieżkowiec tylko na "easy trail". Zresztą poczytaj: https://enduro-mtb.com/en/canyon-neuron-cf-2019-review/3/  - dokładnie to samo myślę po kilkunastu km w lesie. 

A wracając do twojego Treka, tu masz recenzje podobnych rowerów. Tylko zobacz do czego one służą - naprawdę chcesz skakać i lądować na tylnym kole, robić manuale i bunny-hoopy ? I miej na uwadze że teraz rowery ścieżkowe to rowery do jazdy po górach, rowery enduro to właściwie zjazdowe a zjazdowe to dla amatorów nieudanych prób smobójczych :D Tak się to pozmieniało a nomenklatura została.

 

8 godzin temu, sane8 napisał:

A tak swoją droga to przeglądając oferty widzę, że jest trochę opcji na kołach karbonowych w tej kasie. Zastanawiam się czy jest to dobry wybór do codziennego użytku, bo szczerze mówiąc koła do centrowania zdarza mi się oddawać i nie wiem czy ta dla takiej obręczy nie byłaby to juz czasem śmierć. Bo pod względem performancu zakładam, że musza byc mocno na plus.

Koła karbonowe to idealne dla ścigacza - jeżeli chcesz brać udział w zawodach, walczyć o sektory, odjeżdżać po dohamowaniach itd ...  Są o okł  250g lżejsze niż dobre koła aluminiowe. Często bardziej wytrzymałe. Jak nie walisz w krawężniki to obręczom nic się nie stanie.  Ale  taki złoty, dobry środek to: 

https://daveo.pl/kola_dt_350_boostdt_xm421_29er_pillar-1412i lub 

https://daveo.pl/kola_dt_350_boostdt_xr391_29erpillar-1605i lżejsze o 40 gramów a jeżeli chcesz podium   to:

https://daveo.pl/kola_dt_350_spdt_xmc350tb2016-1508i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wkg napisał:

Pisałem o tym ,co wrzuciłeś. Raczej Radon Slide Trail nie Swoop - przecież piszę cały czas o ścieżkowcu a nie o enduro któremu tak naprawdę bliżej do DH. W sumie stosunek ceny do wyposażenia mniej mnie interesuje. Co to znaczy "dałbym im szansę"  ? :D No daj spokój :D Czy oni dadzą mi dożywotnią gwarancję na łożyska zawieszenia ? Zwykle fałszują wagę - mam kupić rower tej firmy ?

Gdzie Kross fałszuje wagę, skoro nawet jej nie podają, jak wielu producentów? Jak chcesz wiedzieć, ile dany rower naprawdę waży, to musisz go zważyć przed zakupem - innej drogi nie ma. 

 

Dożywotnia gwarancja jest fajna, ale nie wpływa na doznania z jazdy, w przeciwieństwie do amortyzatorów, hamulców i zmiany biegów, a tutaj Moon wygrywa z S-150S (Lyrik RCT3 vs Revelation RC, Deluxe R vs Super Deluxe RCT, Code RSC vs Guide T, X01 vs GX). Dopiero S-150 C RS ma porównywalny widelec (Pike), ale reszta nadal jest gorsza (Guide R, Deluxe RT, GX). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower to nie tylko rama, ale również całe wyposażenie. Co mi po dobrej ramie, jak przykręcona jest do niej średnia amortyzacja, która ma olbrzymi wpływ na odbiór roweru? A podmiana to już nie jest tania zabawa. Jak się kupuje auto to nikt chyba nie patrzy wyłącznie na goła platformę, ale również na silnik i resztę wyposażenia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie kupcie po Moonie :D

1)  Osprzęt to drugo - trzeciorzędna sprawa. Rama, geometria a przede wszystkim ogólne zestrojenie to najważniejsze co się liczy. Gdybym patrzył głównie na osprzęt - wziąłbym Slide Traila 10.0

2) Nie potrzebuję enduro - o czym wy w ogóle piszecie : ) Dobrze, że nie polecacie czegoś z barankiem :D

3) Myślę tez o  S-150 RS ale Whyte to już trail w kierunku enduro

4) Nie kupuje się aut, którym jeszcze 2 lata temu odpadały koła i kierownica ale od 2 lat się o tym jakoś nie słyszy :D 

A tak generalnie - moi drodzy:  Tabelki z wyposażeniem i ceny to każdy sobie może sam porównać. Napiszcie coś jak to jeździ, podjeżdża, czy skrętne, zwinne czy raczej stabilne. Ale nie o Krossie, proszę :D Bo od 2 lat się juz prawie nie rozpada :D

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wkg napisał:

A tak generalnie - moi drodzy:  Tabelki z wyposażeniem i ceny to każdy sobie może sam porównać. Napiszcie coś jak to jeździ, podjeżdża, czy skrętne, zwinne czy raczej stabilne. Ale nie o Krossie, proszę :D Bo od 2 lat się juz prawie nie rozpada :D

Zastanawia mnie jakiej odpowiedzi byś oczekiwał. Gro osób nie ma porównania więc co mają napisać? Podjeżdza? No podjeżdza, skręcać skręca... Aby w ogóle wiedzieć o czym się mówi trzeba sporo rowerów objeździć i to dłużej niż rundka pod sklepem. Rower jest stabilny? W porównaniu z czym? Dodajmy, że praktycznie każdy chwali to co ma, i dla wielu osób pewne niuanse albo w ogóle nie mają znaczenia, albo ich nie wyczują.

Jeżeli człowiek ma już jakieś tam wyczucie to musi sam sobie wybrać kilku kandydatów, którzy mu pasują ze względu na:

- geometrię,

- wykonanie,

- obsługę gwarancyjną

- i bardzo ważny punkt - wygląd (tak! rower to zabawka i jako taki powinien cieszyć oko!)

Następnie postarać się objeździć i samemu ocenić. Dodam może, że w tym przedziale, raczej nie kupi się kiepskiego roweru, po prostu każdy będzie trochę inny.

To trochę jak próba kupna materaca poprzez pytania na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Sabarolus napisał:

Gro osób nie ma porównania więc co mają napisać?

No to jak nie ma się nic ciekawego do napisania to może lepiej nic nie pisać ?

Ja np mogę zrobić porównanie Whyte 150 z Neuronem. To zupełnie inne rowery, inna charakterystyka, odmienne wrażenia, praca zawieszenia, umieszczenie na rowerze, inne zady i walety. I ciekawe - pokrywa się to w tym, co można (często między linijkami) wyczytać w recenzjach. A tabelki, wyposażenie to sobie odpuśćmy na tym etapie. 

Inni być może maja porównanie z Radonem na przykład.

 

13 minut temu, Sabarolus napisał:

Zastanawia mnie jakiej odpowiedzi byś oczekiwał.

Prosiłem o krytykę Neurona. Zawsze co kilka głów to nie jedna. Na razie czytam peany i jedno zastrzeżenie  - sprzedaż wysyłkowa. 

14 minut temu, Sabarolus napisał:

po prostu każdy będzie trochę inny.

O właśnie, o to chodzi, o to chodzi. Tak jak Honda CR-V będzie inna od Toyty Rav 4. 

15 minut temu, Sabarolus napisał:

To trochę jak próba kupna materaca poprzez pytania na forum. 

Chyba nie w pełni rozumiesz istotę forum dyskusyjnego. Tak czy inaczej jak ktoś pyta o Civica w benzynie to raczej pisanie o Maździe CX-5 w dieslu bo mniej pali albo ma coś tam a o problemach z uszczelkami pod wtryskami od pewnego czasu nie słychać nie jest poważne :D

18 minut temu, Sabarolus napisał:

Następnie postarać się objeździć i samemu ocenić

Dziękuję za tą oczywistość : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Ja np mogę zrobić porównanie Whyte 150 z Neuronem. To zupełnie inne rowery, inna charakterystyka, odmienne wrażenia, praca zawieszenia, umieszczenie na rowerze, inne zady i walety.

Podobnie jak Subaru Forester i Impreza. Inne auta, inne przeznaczenie, inne odczucia. Ot, truizm.

Teraz, wkg napisał:

Prosiłem o krytykę Neurona. Zawsze co kilka głów to nie jedna. Na razie czytam peany i jedno zastrzeżenie  - sprzedaż wysyłkowa. 

Rower jest dość swieży, ja nigdzie nie słyszałem, aby nagminnie pękał, czy lamał się. Problemy były z aluminiowym Torque. 

Teraz, wkg napisał:

Dziękuję za tą oczywistość : D

Zatem skorzystaj - ustal w ogóle jaki rower chcesz, jaki ma mieć skok, i obierz sobie kilka wariantów (2-3 rowery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Sabarolus napisał:

ustal w ogóle jaki rower chcesz, jaki ma mieć skok, i obierz sobie kilka wariantów (2-3 rowery).

Tak dokładnie robię ale fajnie, że rozumiesz. Panowie, dzięki za rady, fajnie, że się udzielacie i na tym skończmy. 

Jeżeli ktoś ma porównanie (z jazdy, nie z netu) Neurona, Whyte S-150 i Radona Slide Trail (im wyższy tym lepszy) to chetnie się czegoś nauczę. Tabelki i wyposażenie prosze - odpuśćmy sobie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Galvatron napisał:

Polecam poczytać, na co narzekają klieci Canyona: https://pl.trustpilot.com/review/www.canyon.com?languages=en&stars=1&stars=2&stars=3

Problemy z dostawą i obsługą klienta. Ja bym ich omijał szerokim łukiem.

 

Polecam kupić choć jeden rower Canyon, pojeździć co najmniej sezon, wyrobić sobie zdanie i dopiero ferować wyroki.    

Ja bym omijał szerokim łukiem Twoje rekomendacje i krytyczne głosy, które notabene są zawsze takie same (hejt Canyona i peany Krossa). Jesteś może sprzedawcą Krossa lub jakoś z marką powiązany?

Kupiłem dwa Canyony Fatbike Dude CF 9.0 i Spectrala CF8.0. Na obu systematycznie jeżdżę, fatem od 2015, Spectralem od lata 2018. Fatbike głównie zimą (Szczyrk, Skrzyczne, Klimczok, Rysianka, Mogielica, FBR Góry Stołowe, raz w roku nasze wyżerze), Spectral te same górki przez 3 sezony + Rychleby, Świeradów Zdrój, Enduro Trails Bielsko itp.      

Aby mieć porównanie z innymi markami, przed zakupem jeździłem fatem i enduro Treka i Specialized. Fata Canyona nie zamieniłbym na żaden inny. Lekkie koła i opony (komplet DT Swiss ze sprzęgłem ratchet + Schwalbe), lekka karbonowa rama, świetna geometria bardziej trail niż typowy fat  (przez co nadaje się do jazdy poza zimą), Bluto z przodu – łączna waga ok 13 kg. W tej chwili przeszedł upgrade, koła na mleku, zamieniony napęd z 2 x 10 na 1 x 12 z kasetą Sunrace i przerzutką Sram GX + owal z przodu. Rower jeździ fenomenalnie, lekko i dynamicznie jak nie fatbike. 

Kolega, który użytkuje fatbike speca przesiadł się na chwilę i zaraz oddał twierdząc, że nie chce się denerwować. 

Spectral z kolei to genialnie zaprojektowany AM. Również komplet kół DT Swiss ze sprzęgłem ratchet, napęd Sram GX 1x 12, Pike z przodu – waga również ok 13 kg. Bardzo łatwo podjeżdża, nie buja, jedzie pewnie w dół zarówno po naturalnych trasach enduro jak i po single trackach. Wygodnie i ergonomicznie się nim jeździ niemal po każdym terenie górskim.         

Oba Canyony mają bardzo sprytnie przemyślną konstrukcję: zawieszenie, regulowaną długość tylnych widełek w facie – montaż opon do 5 cali, dodatki typu przewody pod osłoną, którą się łatwo demontuje do serwisu - Spectral, system dwóch bidonów pod damperem, schowek pod górną ramą, itp., itd. Przede wszystkim bardzo fajnie wyglądają, cieszą oko właściciela i zwracają uwagę innych.      

Ostatnio jeździłem też Specem el. i tego z kolei bym nie zamienił na żadnego innego elektryka nawet na Canyona. 

Podczas zakupu fata nie obyło się bez problemów. Podczas zamówienia 3 razy zmieniałem zamówienie, nie mogłem się zdecydować czy sztywny czy z bluto, a na końcu kupiłem na firmę więc zmieniłem odbiorcę. Obsługa cały czas reagowała na moje potrzeby i była pomocna ale czas realizacji się wydłużył. Finalnie rower i tak przyszedł przed zadeklarowanym czasem. Jak już przysłali rower to się okazało, że miał źle założoną przednią tarczę hamulcową (odwrotnie). Jak to odkryłem, napisałem do Canyona i zaproponowali żebym wykonał poprawny montaż w lokalnym serwisie (sami uznali że nie ma sensu odsyłać roweru) a oni zwrócą mi kasę za ten serwis lub dostanę rabat/ekwiwalent na jakieś akcesoria. Ze Spectralem nie było żadnych problemów i przysłali nawet przed oszacowanym terminem. Generalnie bardzo dobrze oceniam współpracę z Canyon Polska, można się dogadać w wielu sprawach i są pomocni. Dodatkowym atutem jest możliwość zakupu bez VAT co zdecydowanie poprawia stosunek ceny do jakości. Rowery są bardzo dobrze/bezpiecznie zapakowane, przesyłka od momentu statusu wysłany idzie ok 3-4 dni. Samodzielny montaż jest łatwy i nawet laik go samodzielnie wykona, zresztą jest instrukcja. Rower jest wstępnie ustawiony i wyregulowany, nie wymaga po poskładaniu żadnego serwisu.  

 

Podsumowując kolejny rower też kupiłbym Canyona bez mrugnięcia okiem. Jestem bardzo zadowolony z obu, cieszą oko i dają niesamowitą frajdę podczas jazdy, opinie potwierdzają koledzy którzy mieli okazję na nich pojeździć.          

Neruona koledze nie polecę bo nie jeździłem ale zakup Canyona jak najbardziej tak bo sądzę że będzie z roweru bardzo zadowolony. 

 

url=https://postimg.cc/Yj8Hq0jh]IMG-0757.jpg[/url]

IMG-2105.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem ani słowa o samych rowerach Canyona, do których nic nie mam.

Dałem natomiast link do strony, gdzie można poczytać masę krytycznych opini o podejściu firmy do klientów: problemy realizacją zamówień czy późniejszą obsługą.

W razie jakichkolwiek problemów z dostawą lub samym sprzętem może być niewesoło. 

 

Co do Krossa, to w tej cenie (ok. 13K, uwzględniając rabat 10-15%) jedynie YT Capra i Radon Swoop oferują zbliżone wyposażenie.

Czemu miałbym nie polecać roweru, który jest u nas jednym z najbardziej opłacalnych w swojej klasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, sportsterman napisał:

Neruona koledze nie polecę bo nie jeździłem ale zakup Canyona jak najbardziej tak bo sądzę że będzie z roweru bardzo zadowolony. 

O, wreszcie konkret : )

Wiesz, mnie tak po cichu też trochę ciągnie do większego skoku, Spectral ma rewelacyjne opinie ale boję się trochę bujania przy podjeżdżaniu. Za to jako mało doświadczony w górach liczę na dodatkowy margines skoku zawieszenia. Sprowadzanie roweru z Malinowa na Salmopol było hmmm ... frustrujące :D Single to tak z doskoku dla zabawy ale Beskidzkie szlaki to to co mnie interesuje. 

 Gwarancja mnie mniej interesuje bo to nie byłby jedyny rower więc w razie "W" mam alternatywę. Miałbym  pytania: 

1) Jak tam jest z łożyskowaniem głównej osi obrotu? W Neuronie są dwa łożyska od strony napędu i jeszcze to wszystko dodatkowo uszczelnione, o ochronie  ramy  nie wspominając

2) Czy też masz wrażenie, że rozmiarówka Canyona jest zaniżona ? W Neuronie przy wzroście 177 dobrze się czuje na L, wrzucałem gdzieś zdjęcia ...

Niestety nie znalazłem jeszcze możliwości żeby go objechać :( Może się uda : )

Dzięki za solidną recenzję !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wkg napisał:

2) Czy też masz wrażenie, że rozmiarówka Canyona jest zaniżona ? W Neuronie przy wzroście 177 dobrze się czuje na L, wrzucałem gdzieś zdjęcia ...

Tutaj może dodam coś od siebie. Sam przymierzam się do exceeda w przyszłym roku. Jako, że jestem niemalże na granicy S i M (173 cm wzrostu gdzie tą granicą jest 172cm) zrobiłem rozeznanie i miałem możliwość jeździć i na S i na M. Generalnie wniosek dla mnie jest taki, że brałbym M (zgodnie z tym zresztą co zaleca mi ichnia strona), jednakże od biedy na tej S'ce też pewnie po jakichś kombinacjach bym się odnalazł - to co by było zasadniczym problemem to sztyca w kosmosie i potrzebny dość długi mostek. Osoby, od których pożyczałem rowery (właścicielka S'ki ma 168cm a właściciel M 174 cm) są generalnie zadowolone z doboru rozmiaru. Na tej podstawie mogę powiedzieć, że rozmiarówka jest całkiem sensownie dobrana i o ile ktoś jest gdzieś w połowie "widełek" to wybierając rozmiar zalecany powinien być zadowolony. Oczywiście to co mówię dotyczy Exceeda, a druga rzecz, to każdy ma swoje preferencje, i jak najbardziej może być tak, że dobrze Ci na L'ce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TjakTomek napisał:

Świetnego masz fata - zazdroszczę! ;)

Dziękuję – sam sobie go zazdroszczę ;)

Fat Canyona ma u mnie dożywocie, to najfajniejszy rower jaki miałem!

 

1 godzinę temu, Galvatron napisał:

Nie napisałem ani słowa o samych rowerach Canyona, do których nic nie mam.

Dałem natomiast link do strony, gdzie można poczytać masę krytycznych opini o podejściu firmy do klientów: problemy realizacją zamówień czy późniejszą obsługą.

W razie jakichkolwiek problemów z dostawą lub samym sprzętem może być niewesoło. 

 

Co do Krossa, to w tej cenie (ok. 13K, uwzględniając rabat 10-15%) jedynie YT Capra i Radon Swoop oferują zbliżone wyposażenie.

Czemu miałbym nie polecać roweru, który jest u nas jednym z najbardziej opłacalnych w swojej klasie?

Ok. Co do takich opinii w necie to uważam je za niemiarodajne bo zdecydowanie chętniej wylewa się żale zwłaszcza anonimowo ale mało kto pokusi się napisać pochlebną opinię z przeprowadzonej poprawnie transakcji. Dlatego nie wiadomo jaki jest faktyczny udział dobrych i złych opinii. Podobne opinie mają też inne marki (nie wysyłkowe) i niewiele z tego wynika. Owszem w razie problemów gwarancyjnych z ramą Canyona należy się liczyć z większymi utrudnieniami logistycznymi ale coś za coś.  

Jako biker dwóch Canyonów jestem zdania, że te rowery po zakupie rekompensują wszystko!

 

Jak dodasz możliwość zakupu bez VAT to Canyon robi się w zasadzie bezkonkurencyjny pod względem cena/jakość. Poza tym, te rowery są bardzo user friendly i mają wysoki fun factor. Przynajmniej dla mnie. 

 

Godzinę temu, wkg napisał:

O, wreszcie konkret : )

Wiesz, mnie tak po cichu też trochę ciągnie do większego skoku, Spectral ma rewelacyjne opinie ale boję się trochę bujania przy podjeżdżaniu. Za to jako mało doświadczony w górach liczę na dodatkowy margines skoku zawieszenia. Sprowadzanie roweru z Malinowa na Salmopol było hmmm ... frustrujące :D Single to tak z doskoku dla zabawy ale Beskidzkie szlaki to to co mnie interesuje. 

 Gwarancja mnie mniej interesuje bo to nie byłby jedyny rower więc w razie "W" mam alternatywę. Miałbym  pytania: 

1) Jak tam jest z łożyskowaniem głównej osi obrotu? W Neuronie są dwa łożyska od strony napędu i jeszcze to wszystko dodatkowo uszczelnione, o ochronie  ramy  nie wspominając

2) Czy też masz wrażenie, że rozmiarówka Canyona jest zaniżona ? W Neuronie przy wzroście 177 dobrze się czuje na L, wrzucałem gdzieś zdjęcia ...

Niestety nie znalazłem jeszcze możliwości żeby go objechać :( Może się uda : )

Dzięki za solidną recenzję !

 

Jak dla mnie to nie buja na podjazdach i nie ma się czego obawiać. Zresztą jest blokada dampera, której nawet nie używam. Pike'a jeszcze nigdy nie dobiłem. 

Ad1) łożyska są schowane za plastikowymi, przykręcanymi śrubami deklami a zawiasy górnego łącznika ukryte są wewnątrz wahacza. Też są uszczelnione.

Ad2) mam 181 cm wzrostu, fata mam M, Scpectrala L. Oba są ok. Fat jest nieznacznie mniejszy ale ma tylko 3 rozmiary ramy do wyboru. Spectral w rozm. L jest ok. Jak jesteś na granicy rozmiarów to warto wybrać większy.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie na Neuronie na L sie dobrze czułem i to wyższego kolegi który miał siodełko kilka mm do tyłu. Może nietypowy jestem albo mam krosiarskie nawyki. A może za długo jeździłem na za małym rowerze i mnie grzbiet bolał. 

A korby 170mm nie sprawiają, że czujesz się jak na rowerze młodszej siostry ? Jak tak miałem na Whyte - rower solidny a korby jak dla dziecka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowość w ofercie:

https://www.rosebikes.com/rose-thrill-hill-3-2681106  Kompletny rower wyścigowy z możliwością powiększenia skoku do 120 mm (na życzenie), blokada z manetki, bardzo porządne koła DT SWISS. 

Dla osób do 180-181 cm M-ka dla wyższych L-ka. 6 lat gwarancji na ramę i 2 lata na komponenty nawet jeśli bierze się udział w zawodach, kilka wersji wyposażenia do wyboru, rowery montujemy od końca września (wtedy przyjdą ramy). Wkrótce pojawi się możliwość szerszej konfiguracji komponentów, na razie jest jeszcze trochę ubogo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...