Skocz do zawartości

[Trek Fuel EX vs Top Fuel] czym właściwie się różnią ?


wkg

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli się przymierzam do czegoś bardziej górskiego ale z dużym dystansem. Musiałoby to świetnie podjeżdżać.  Ta manetka jak w Treku, Scottcie czy Canyonie (Shapeshifter) mi sie podoba. Alternatywa to sztywniak na większej oponie z płaską główką, stroma podsiodłówką i długą ramą. 

W sumie nie zwróciłem wagi na rocznik

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-9-8-29/p/23603/?colorCode=grey i

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8/p/27920/?colorCode=black

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, bo kiedyś się przedstawiłeś jako ekspert ale w sumie nieważne ; )

W tych całych sztywniakach to liczy sie tylko i wyłącznie geometria i może amor, w fullach też dostrojenie zawieszenia. Osprzęt - srosprzęt to nawet szkoda czasu .. i tak się wymienia po roku - dwóch ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba rowery podobne, bo w sumie top fuel 2020 wchodzi trochę w miejsce fuela ex 2019. A dokładnie to wchodzi między top fuela 2019 i fuela ex 2019. Wygląda to trochę tak, jakby trek chciał upchać dodatkowy model w swojej ofercie. I w zasadzie tak jest, bo skoro wchodzi Supercaliber (czy jak tam się będzie zwać nowy full XC), to zostawiając pozostałe modele trzeba było je trochę zacieśnić. Patrząc tak na szybko na geometrię, top fuel 2020 jest nieco bliżej XC niż fuel ex 2019, choć do typowego XC już mu dość daleko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowane to wszystko i drogie ; ) Coraz bardziej mi się podobają sztywniaki na grubej oponie i z fajnymi kątami ; ) Za 10k można dostać już świetny rower.

Szukam roweru który by w górach dobrze a nawet bardzo dobrze podjeżdżał, bezpiecznie (niekoniecznie szybko) zjeżdżał,  nie rozleciał się i to właściwie wszystko. Ale w trudniejszych grach - Beskid Śląski, te klimaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz sprawnie podjeżdżać to spróbuj przejechać się jeszcze na jakimś nowym fullu XC na technicznych zjazdach i wyrobić sobie zdanie czy potrzebujesz większego skoku i innej geometrii. Jeżdżąc na HT sprzed paru lat można błędnie sądzić, że full XC to będzie coś podobnego tyle że z nieco lepszą trakcją. Mam HT i fulla XC, oba 100mm, oba z SIDem z przodu. Tyle że HT to model sprzed paru lat, a full ma już nowego, zupełnie innego SIDa, główkę 68,5 st. a nie 70 st. i obręcze 25mm. I na zjazdach to właśnie przód bardziej niż tył robi między nimi różnicę. I to dużą. Jasne, że na zjazdach to nigdy nie będzie to samo co enduro, ale na podjeździe nic innego nie będzie tak bliskie HT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak muszę zrobić tylko, że dosyć trudno znaleźć wypożyczalnię mająca to co chcę, o markach wysyłkowych nie wspominając. Co do zjazdów na fulu to mnie nie trzeba przekonywać :)  Spływają z góry i wszystko w temacie. Myślę raczej o podjazdach. 

Stąd bardzo spodobała mi się propozycja https://www.whyte.pl/909-v2 Kąt podsiodłówki super, tylny ogon nieprzesadnie krótki, Shimano 12rz (w góry wyskakuję okazjonalnie więc w błocie nie muszę jeździć a Shimano ma fajne manetki), amortyzator 34mm, dobry osprzet. Tylko kąt główki mnie ostudził - 64 to już przegięcie - na podjazdach może być trudno.

Full o skoku 100mm to właściwie takie bliżej XC a ja głównie chciałbym jeździć w Beskidy - stąd rower chyba trochę poważniejszy - 66-65 stopni główka, 34mm amor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłeś link do hardtaila z kątem 64, który jest "fajny tylko ten kąt". Z drugiej strony patrzysz na fulle 66-67. Jak dostałeś linka do artykułu napisanego przez praktyka, który wyjaśnia że to się inaczej liczy, i rowery są porównywalne, to upierasz się, że to nie na temat i jeszcze język artykułu nie pasuje. 

To może ustalmy czy na forum szukasz porady, czy bawisz się w "ojca" co zawsze wie lepiej? Faktycznie szkoda tracić czasu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, some1 napisał:

Noo, jeśli hardtail z kątem 64 jest be, a full z kątem 67 ok, to znaczy, że chyba skończyłeś czytać po pierwszym akapicie. 

Na stromym podjeździe wszystkie rewelacje z tego artykułu tracą zastosowanie, bo SAG radykalnie się zmniejsza i masz z powrotem czoppera. O ile zrozumiałem obawy dotyczyły właśnie podjazdów, a tam full z kątem 67 będzie raczej przyjemniejszą opcją niż HT z 64 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, some1 napisał:

Faktycznie szkoda tracić czasu. 

I tego się trzymajmy : )

Teraz, arek_wro napisał:

Na stromym podjeździe wszystkie rewelacje z tego artykułu tracą zastosowanie, bo SAG radykalnie się zmniejsza i masz z powrotem czoppera. O ile zrozumiałem obawy dotyczyły właśnie podjazdów, a tam full z kątem 67 będzie raczej przyjemniejszą opcją niż HT z 64 st.

Dokładnie. Właśnie tego choppera się obawiam, stąd geo progresywna ale nie tak radykalnie radykalna ... 

Tego faceta od artykułu czasem ponosi fantazja : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...