siemalysy Napisano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2019 Cześć, Zamierzam wywalić dętki i zalać opony mlekiem. Temat wydawał się dość prosty. Miałem już kupić zestaw do uszczelniania, ale gdzieś znalazłem opinię, że to co chcę kupić nie jest warte zakupu. Mowa o zestawie Trezado. Macie jakieś doświadczenia z tym uszczelniaczem? Czy rzeczywiście jest to słabe i warto wydać więcej i kupić coś innego, np. Stan's No Tubes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2019 Moim zdaniem Stan's nie jest wart swojej ceny. Ostatnio lekko naciąłem oponę. Uszkodzenie minimalne. Zanim Stan's to zalepił, wyleciał praktycznie cały z opony razem z połową powietrza. Dopiero po wymieszaniu z piachem jakoś otwór się zakleił. Po oczyszczeniu dziury i dolaniu świeżego mleka dał sobie radę, ale tylko po ustawieniu rozcięcia do dołu, tak by całe było zakryte uszczelniaczem i powietrze nie miało jak uciekać. Generalnie bardzo się zawiodłem. Mogę za to polecić mleko Vittorii - Pit Stop TNT. W tamtym sezonie zero problemów (może dlatego, że nie jeździłem na oponach Schwalbe ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2019 Drugi sezon używam effetomariposa[caffelatex]. Zero kapci Wcześniej miałem trezado to jak woda porafiło się sączyć przez oponę o zaklejaniu nie wspomnę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2019 A właśnie, o Trezado też słyszałem wiele negatywnych opinii. Ponoć nie radzi sobie nawet z najmniejszymi dziurami (czyli tak, jak Stan's... ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Ja używam Stan's od początku sezonu i jest dobrze, żadnego kapcia. Tylko że moja opinia pewnie niewiele znaczy bo na ciężkich oponach (TK Protection Apex) to i na dętkach przebić nie było. Właściwie to nawet na dobiciach do obręczy nigdy się nie udało, a już kilkanaście razy myślałem, że 100% zaliczyłem snejka. Cytat Ostatnio lekko naciąłem oponę. Uszkodzenie minimalne. @TheJW To twoje uszkodzenie minimalne nie jest czasem tym, po którym założyłeś nowy temat z pytaniem czy nie wymienić tej opony? Bo jeżeli tak, to do takich dziurek jak ta twoja, używa się takich wynalazków: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Pit stop TNT, może być EVO. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 @TheJW .,a co nie tak z schwalbe? Jeżdzę ten sezon ,dwa razy Alpy ,bez oszczędzania na zjazdach po kamieniach..i żyją Ps. Dodam , że zalane uszczelniaczem Tune..więcej pytań do @Punkxtr, ale to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 4 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Hej, Dzięki za zainteresowanie się tematem. Jakie mleko to w sumie już ogarnięte dzięki Wam Teraz jakie zaworki warto kupić, a czego unikać? Tak samo z taśmą, podpowiecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 4 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 Zaworki koniecznie rozbieralne presta z okrągłą gumką dociskającą i kontrą, a taśma to w sumie cokolwiek mało rozciągliwego na wymiar z dobrym klejem. Jak masz wgłębienie wzdłuż środka obręczy, to warto kupić taśmę o 1-2mm szerszą niż szerokość wewnętrzna. Po równym jej naklejeniu, i dokładnym wyczyszczeniu krawędzi opony z nadlewów gumy, masz dodatkowy bonus do szczelności "rant-opona" Ja kupiłem taką... https://hollandbikeshop.com/pl-pl/opony-rowerowe-i-detki/tasma-na-obrecz/dt-swiss-bezdetkowe-gotowe-tasma-na-obrecz-29mm-x-10-metr-czarny/ ...ale to tylko dlatego, że chciałem ładnie, do kompletu z obręczami. Można dużo taniej, polecam rozejrzeć się na Aliexpress. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Używam Caffelatex dwa ostatnie sezony W zeszłym roku, kiedy sprawdziłem wewnętrzną powierzchnię opon, wszystko było w porządku: szczeliwo było płynne, a wnętrze opony wyglądało normalnie. (czyli płynny uszczelniacz a ścianki pokrywała warstwa "ściętego" lateksu) Ostatnio musiałem dość często dodawać uszczelniacza, ponieważ szybko zmniejszał się jego poziom (sprawdzam poziom za pomocą szprychy przez wentyl). Dziś zdjąłem opony i widzę nienormalną konsystencję uszczelniacza. Uszczelniacz wygląda jak gęsty jogurt lub serek homogenizowany. Dosyć problematycznie uszczelniają się też przebicia. Napisałem przed chwilą do producenta, ale może ktoś z Was ma już podobne doświadczenia i zna przyczynę. zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Co kilka miesięcy to chyba trzeba wymienić cały uszczeniacz na nowy, bo traci swoje właściwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 nie polemizowałbym z tym poglądem, gdyby nie to, że pierwszy rok tylko dolewałem. I tak się uszczelniacz nie zachowywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Może innym się przyda; Napisałem do producenta - błyskawiczna odpowiedź i sporo pytań (rodzaj opon, sposób obchodzenia się z systemem; dolewki, czyszczenie, okres przechowywania płynu itd) . Po mojej odpowiedzi na wszystkie dostałem odpowiedź, z której konkluzja taka: W trakcie sezonu robić dolewki, a raz na sezon zdjąć opony, umyć wnętrze wodą, wysuszyć i dać pełną dawkę nowego uszczelniacza. Doprowadzam wewnętrzną powierzchnię opon do poniższego stanu (karcher): Wg producenta to wystarcza. także Blueforce - miałeś rację. I tutaj pytanie, czy w przypadku uszczelniaczy innych producentów również należy corocznie wymieniać płyn? Jakie macie doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 Caffelatex jest specyficzny, latex potrafi się szybko odłożyć na ściankach i zostaje woda która nie łata dziur, na szczęście jest na tyle tani że faktycznie lepiej go wymienić co jakiś czas i problem z głowy, ja uzywałem specjalne granulki od effecto mariposa poprawiające skuteczność łatania, czy działało lepiej - chyba tak Ostatni sezon jednak przeszedłem na Stansa Race, wszystko ok gdyby nie ta cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.