Skocz do zawartości

[Durolux r2c2 2019] Opinie i Kilka pytań o najczęstsze problemy


FilipHt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Polecono mi Durolux R2C2 (Topowy model) ale zanim zdecydowałem się na zakup to poczytałem dużo opini na grupach forach itp 

No i znalazłem problem który nie wystąpił jednorazowo 

Mocne Rysowanie się górnych lag i z biegiem czasu i wycieranie anody + opiłki i paprochy w dolnych lagach

Co możecie powiedzieć o tym problemie? (Jak temu zapobiec ? Co to powoduje ? Do się tego uniknąć?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej jest to efekt mocnej eksploatacji i braku dbania o sprzęt. 

Suntour zaleca czyszczenie i smarowanie dolnych goleni co 50h jazdy. Podobnie wygląda to u innych producentów, poza Foxem (tutaj tylko pełny przegląd co 125h).

Do tego nowe Suntoury niekiedy wyjeżdżają z fabryki słabo nasmarowane i wymagają przeglądu zerowego. 

 

Inna możliwość do Brunox Deo pod uszczelki - niektórzy w ten sposób próbują usunąć brud, który się pod nimi zbiera. 

Suntoury nie używają oleju, tylko smaru, nakładanego na tuleje ślizgowe i uszczelki. Jest to jedyne smarowanie dolnych goleni. Dodatkowo, smar na uszczelkach chroni przed dostawaniem się zanieczyszczeń do środka.

Z kolei Brunox zawiera rozpuszczalnik, który rozpuszcza smar. Przez to nie tylko niszczy smarowanie, ale również ułatwia brudowi penetrację. 

Jeśi ktoś regularnie "serwisuje" widelec w ten sposób, to może go prędzej czy później zajechać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Aurona RC2 2-gi sezon i nic się nie wyciera. Jak jakoś przesadnie ciężki nie jesteś to Auron do enduro wystarczający będzie.

Z wad, to negatywna sprężyna, która jest stalowa. Ważąc 80kg i mniej trzeba ją na miekszą wymienić koniecznie, ale to tylko problematyczne będzie gdy np 2 osoby o różnej wadze by miały z roweru korzystać, koszt wymiany jest niski, a i tak warto zrobić przegląd 0 więc przy okazji i tą sprężynę wymieniasz.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
10 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Wady to zaciągnie oleju przez tłumik.

Wycieranie popychacza sprężyny powietrznej (skokowa praca).

Stalowa sprężyna negatywna.

Głośna praca.

W kwestii wycierania górnych goleni też o tym słyszałem.

 

Ale przecież ty masz tylko XCM czy XCT, to skąd taki mądry jesteś o tym amortyzatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się wytarcia jak ktoś zaniedba w modelach z czarnymi goleniami, niestety te nowsze suntour pod tym względem są dużo słabsze od starszych, a zaglądać trzeba często bo jak trzpień się wyciera to po kilku jazdach potrafi się zrobić bagno.

Za to w starszych ta złota anoda jest praktycznie niezniszczalna :D.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Wady to zaciągnie oleju przez tłumik.

Wycieranie popychacza sprężyny powietrznej (skokowa praca).

Stalowa sprężyna negatywna.

Głośna praca.

W kwestii wycierania górnych goleni też o tym słyszałem.

 

Durolux, jak każdy Suntour, ma stałe smarowanie dolnych goleni (smar) i tam w ogóle nie ma być oleju. Jak ktoś mimo wszystko go zaleje, to oczywiście, że tłumik może zassać olej. 

Wycieranie się czegokolwiek to często wina nieodpowiedniej konserwacji, np. okazjonalnego serwisu połączonego z intensywną eksploatacją. To samo tyczy się głośnej pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Chleje24na7 napisał:

Ale przecież ty masz tylko XCM czy XCT, to skąd taki mądry jesteś o tym amortyzatorze?

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

 

3 godziny temu, Galvatron napisał:

Durolux, jak każdy Suntour, ma stałe smarowanie dolnych goleni (smar) i tam w ogóle nie ma być oleju. Jak ktoś mimo wszystko go zaleje, to oczywiście, że tłumik może zassać olej. 

Wycieranie się czegokolwiek to często wina nieodpowiedniej konserwacji, np. okazjonalnego serwisu połączonego z intensywną eksploatacją. To samo tyczy się głośnej pracy. 

Tam sprężyna negatywna stalowa trze o ten popychacz i choćbyś nie wiem jak często tam zaglądał to i tak go wytrze.

Edytowane przez Kacperek12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kacperek12 napisał:

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

 

Tam sprężyna negatywna stalowa trze o ten popychacz i choćbyś nie wiem jak często tam zaglądał to i tak go wytrze.

Człowieku po co ty tu się w ogóle oddzywasz jak wogóle tego sprzętu nie używasz, jedynie męczysz w DH tego bidoka XCM-a

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kacperek12 napisał:

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

Bo RS ma anodę innego koloru/odcieniu...  bo każdy Fox ma "kaszime"... i to nie prawda, że część ma też czarną...

Edytowane przez phoe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Widzę ze muszę coś powiedzieć.

Ja jakoś suntoura nie lubię za specjalnie. Jednak to moje zdanie, bo jestem spaczony sprzętem klasy najwyższej :D Ale do rzeczy, pracuje w serwisie w Norwegii. Mamy w swoich rowerach głównie suntoury i kila rzeczy zauważyłem.  W lepszych rowerach mamy iony. 

 

I uwierzcie na słowo, to są dobre widelca. Fakt ze tłumiki mają dziwne, ze działają ... jakoś tak nijak jak dla mnie, ze regulacje tak są bo są. to fakt. Ale. Jeżeli widelec, przez 2 lata, i blisko 4000km, jeździ nie dotykany nawet szmatką, w lato i zimę w Norwegii i już wygląda gorzej jak ryło menela z pod geesu, po otwarciu okauje się ze w środku jest czysto jak w nowym ... to oznacza ze te widelce mimo że toporne to sa dobre.  Sa dobrze uszczelnione i nasmarowane. 

https://drive.google.com/open?id=1fTvnsmQ5B8OuQSrUujNhkB56Ayy_V_sd

Tak wyglądają widelce na serwisie. Nie są są zadbane w żadnym momencie. XCRy padają xcmy padają ale od iona w gore nie koniecznie. Nie znam duroluxa ale nie sądzę by był gorszy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Sunturem jest taki problem, że często pierwszy rower za 1000-2000zł ma gniota typu XCR/XCM, potem kupujemy lepszy(droższy) rower za 3-5x tyle, mamy tam Fox/RS no i Suntour to gniot jakich mało, wiadomo...

...tylko porównanie też z pupy, bo stalowy uginacz za 200zł vs taki Recon za np 1000zł... ale marka na tym sporo traci jak chodzi o wizerunek, że właśnie poza dobrymi widelcami, produkuje również gnioty do rowerów prawie że marketowych.

Ale te wyższe modele(Epixon, Axon, Aion, Auron, Durolux), wypadaja wg mnie bardzo, bardzo dobrze jak chodzi o cena/jakość.

Edytowane przez phoe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Phoe, to jest targetowanie, a nie problem.

Po pierwsze XCR XCM to nie są gnioty, tylko widelce, które są targetowane do rowerów z półki do jakiejś tam sumy. I swoją drogą za ten hajs są dobre. W tej klasie FOX nie posiada niczego, ponieważ to nie jest ich target.

SR Suntour to jest dobrym przykładem, jasnego celu firmy i rozwoju w tym kierunku. W najtańszych rowerach wyrżnęli kompletnie inne firmy jak RST i sukcesywnie dominują w rowerach Entry Level trail/Enduro Jak np. podstawowy Trance, MOON itp. ze swoimi AIONami i innymi wypustami, zamiast topornego RS sektor, czy czego tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...