Skocz do zawartości

[Br-m315] ciężka regulacja


adam42094

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam hamulce tarczowre br-m315 hydrauliczne. Mam problem w wyregulowaniu ich. Rower ma 450 km przejechane. Na początku dostał mi się smar do klocków i musiałem wszystko wyczyścić. Przy dokręcaniu hamulcow ciężko mi skręcała prawa śruba. Kilka razy wkręciłem i jakoś było dobrze. Teraz przy zmianie opon musiałem wyregulować hamulec bo ocierał o klocek. Metoda przykręcania przy wciśniętej klamce mało daje gdyż po przykręceniu ciągle tarcza przylega do klocka po stronie lewej. Jedyna metoda żeby nie szorowalo to przykręcenia śruby lewej nie do końca (próbuje dawać podkładki) i wtedy jakoś tak niby nie widać przerw pomiędzy tarcza a klockami, ale koło toczy się elegancko (chodź mogło być minimalnie lepiej).

Mam wrażenie że tarcza odstaje od klocka od strony środka zacisku a przylega na końcu klocka(na wylocie).

 

Pytania:

Czy wkręcając krzywo śrubę mogłem zmienić położenie hamulca? 

Jaki jest na to profesjonalny sposób żeby nie pierdzielic się z tym Długi czas?

Jaka przerwa musi być pomiędzy tarczą a klockami?

Tarcze są proste.

Dziękuję za odpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego sposobu, trzeba po prostu złapać zacisk, ustawić go tak żeby odstęp klocków od tarczy był równy i przykręcić. Możesz spróbować włożyć po obu stronach tarczy kawałki papieru złożonego na pół - są takie specjalne cienkie blaszki do ustawiania zacisku, ale rzadko z nich korzystam. Warto też przeprowadzać ten zabieg z kartką podłożoną na podłodze pod zacisk, żeby wyraźnie widzieć jak ustawia się zacisk względem tarczy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, adam42094 napisał:

Na początku dostał mi się smar do klocków i musiałem wszystko wyczyścić

Tam są klocki żywiczne.... nie da się ich wyczyścić - To już śmieci.

Co do pytań.

Stawiam że wkręcałeś prosto a zwiększony opór wynikał z ilości kleju do gwintu na śrubie, krzywe wkręcanie - kilkukrotne zniszczyłoby gwint.

 

Regulacja jest prosta, poradników z milion, tłumaczeń na tym forum też tysiące. Ja zalecam cierpliwość i wiele prób tak żeby potrafić to robić na oko bo regulować zdarza się w terenie, ale zawsze zostaje to:

https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-super-b-tb-br10-do-regulacji-klockow-hamulca-tarczowego-o_l_217_8570.html

Odległość powinna być ... równa z obu stron.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze swoich doświadczeń, że w "budżetowych" zaciskach klocki rzadko ścierają się równo. Po ich wyjęciu i ponownym zamontowaniu odwrotnie (tzn. prawy z lewym) operacja ponownego dopasowywania jest niemal pewna.

Od czasu gdy pilnuję aby ich nie zamieniać stronami nie ma potrzeby regulacji po czyszczeniu klocków i zacisków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, abdesign napisał:

Tam są klocki żywiczne.... nie da się ich wyczyścić - To już śmieci.

Co do pytań.

Stawiam że wkręcałeś prosto a zwiększony opór wynikał z ilości kleju do gwintu na śrubie, krzywe wkręcanie - kilkukrotne zniszczyłoby gwint.

 

Regulacja jest prosta, poradników z milion, tłumaczeń na tym forum też tysiące. Ja zalecam cierpliwość i wiele prób tak żeby potrafić to robić na oko bo regulować zdarza się w terenie, ale zawsze zostaje to:

https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-super-b-tb-br10-do-regulacji-klockow-hamulca-tarczowego-o_l_217_8570.html

Odległość powinna być ... równa z obu stron.

 

Dobrze mówisz chyba. pierwszy raz w tym rowerze odkręciłem jedną śrubę. Potem już jak ja wkrecalem to byl wielki opor. Kilka razy powkręcałem i było okej. Druga zawsze normalnie dzialala.

Mam smar do łańcucha w sprayu. Jak pierwszy raz w życiu psikalem na łańcuch to nie pomyślałem żeby zakryć tarcze i klocki i dostał się ten smar. Strasznie piszczały i nie hamowały. Wyjąłem je, mocniej przetarłem papierem i hamują elegancko. 

Udało mi się wyregulować. Chodzi elegancko lecz przerwa pomiędzy klockami jest bardzo bardzo mała. Ledwo co widoczna. W jednej śrubie są 3 nakrętki, a w drugiej śrubie tylko jedna. To pomogło

Czy to dobrze, że taką mała przerwa jest? Widzicie na zdjęciu że tarcza nie jest równoległa idealnie do klocków. Te urządzenie co wysłałeś w linku pomoże na to ?

Btw. Hamulce najtańsze tarczowe hydrauliczne z oferty Shimano lecz przy masie mojej 105 kg działa lepiej niż poprawnie. Nie boje się jechać szybko z góry jakieś. Wiem, że spokojnie wyhamuje.

 

IMG_20190801_200719.thumb.jpg.654ac70c2e7c3b368b8d2092654bac84.jpgIMG_20190801_200707.thumb.jpg.4243261b36857e97d0ba1a38cdd6a575.jpg

Edytowane przez adam42094
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zamieniłem Tektro Auriga Comp na Deore M6000 i też zdziwiłem się, że jest tak mała odległość, ale przy servo wave i pewnie innych pojemnościach cylindrów wszystko jest OK. Wolę czasami lekkie dzwonienie po hamowaniu niż masywny pre-travel.

Edytowane przez Lawstorant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lewej śrubie są 3 nakrętki, w prawej jedną. Udało mi się ustawić tak jak na zdjęciu gdy prawa jest wkręcona na maksa a lewa nie do końca. Reguluję wszystko tylko lewą śruba. Dlatego są 3 bo jak była jedna to zacisk był luźny przy takim samym położeniu tarczy wobec klocków jak na zdjęciu. 

IMG_20190802_071807.jpg

Teraz sobie pomyślałem jeszcze że ten zacisk od szybko zamykacza koła wcześniej był w innym miejscu. W sensie ta wajha która się zamyka koło była z prawej strony prawej śruby a teraz jest po środku. Może to zmieniło delikatnie położenie tarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu jest mylone i nie tymi śrubami kręcone i regulowane. Podkładki czy nakrętki? Pomieszałeś dlugości śrub ... i dlatego ciężko szło? Niech lepiej na to spojrzy ktoś ogarnięty.

Skoro na zdjęciu ta lewa dolna wymaga podkładek .... to lewa górna ledwo gwintem złapała.

Edytowane przez slavi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, slavi napisał:

Coś tu jest mylone i nie tymi śrubami kręcone i regulowane. Podkładki czy nakrętki? Pomieszałeś dlugości śrub ... i dlatego ciężko szło? Niech lepiej na to spojrzy ktoś ogarnięty.

Skoro na zdjęciu ta lewa dolna wymaga podkładek .... to prawa górna ledwo gwintem złapała.

Śruby są takie same. Chodzi o to żeby było okej wyregulowane, to lewa śruba musi być luźna. Nie do końca dokręcona i wtedy zacisk troskę lata. Dlatego dałem te podladki (sprężynowe) żeby śruba była w podobnej pozycji ale żeby była dokręcona tak jak teraz

 

Przecież reguluje się tylko dolnymi śrubami pomiędzy którymi jest zacisk od koła prawda?

Edytowane przez adam42094
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lewa dolna ledwo gwintem złapała i zacisk luźny ... to jeszcze lepiej. Powinieneś to opatentować. O takich pomysłach to się fizjonomom nie śniło.

Te dwie z boku powinny być przykręcone, nic tu nie regulujesz, podkładasz. Na górnych masz regulacje na fasolkach zacisku - ale też mają być skręcone po regulacji.

Edytowane przez slavi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, slavi napisał:
Teraz, abdesign napisał:

Właśnie odpowiedziałeś sobie na wszystkie pytania i problemy.

 

Dzięki. Temat do zamknięcia. Jak zawsze wszystko się można dowiedzieć na tym forum. Pozdrawiam

1 minutę temu, slavi napisał:
Teraz, abdesign napisał:

Właśnie odpowiedziałeś sobie na wszystkie pytania i problemy.

 

Dzięki. Temat do zamknięcia. Jak zawsze wszystko się można dowiedzieć na tym forum. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...