Skocz do zawartości
Labell

[Przewód hamulcowy] Lazaro Core V3

Rekomendowane odpowiedzi

Labell

W rowerze Lazaro Core V3 poprowadzono przewód hamulcowy w dosyć nieszczęśliwy dla niego sposób. Można by to uznać za wadę fabryczną bo każdy egzemplarz ma zastosowany ten sam patent. W zasadzie zaraz po kupnie raczej pewne jest, że użytkownik zgubi pierwszą zapinkę przewodu hamulcowego, która wypada przy mocniejszym skręceniu kierownicy. Kolejne przekręcenia kierownicy prędzej czy później zaowocują czymś takim, czyli zgniataniem przewodu przez amortyzator

1111420012_IMG_20190722_141123kopia.thumb.jpg.6570e7d81b74d2dd09577ed397d821a8.jpg

608170976_IMG_20190712_114128kopia.thumb.jpg.27afbbd08cd6532cb0da625f53f196c4.jpg

405999133_IMG_20190712_113702kopia.thumb.jpg.46d7e3a26415fb5ae9aaa0d0a44135da.jpg

Jedyne sensowne rozwiązanie to druciarskie poprowadzenie przewodu w sposób niekolidujący z amortyzatorem. Wygląda średnio ale co poradzić. 

654285864_IMG_20190722_141828kopia.thumb.jpg.32337bf8fd3fe9915068cbd756fda5a2.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Labell

Na razie pojeżdżę z rzepami. Myślę, że lepiej na tej ramie sprawdzą się te mocowania:

https://pl.aliexpress.com/item/32764589480.html?spm=a2g0o.detail.1000015.1.295362d12A26CW&scm=1007.14452.136176.0&scm_id=1007.14452.136176.0&scm-url=1007.14452.136176.0&pvid=22b2ed7e-471c-4046-b080-9ea947889c4e&s=p

Ciekawe jak mocno będzie trzymać klej i kiedy odpadnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

No, albo to.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Przyklejane przelotki są dobre w miejscu gdzie pancerz się nie przesuwa. Jeśli na pancerzu występuje minimalny ruch to zaczną się odklejać. Najlepszy jest ten patent:
https://velo.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/koncowki-i-akcesoria/accent/gripper-ii

Ewentualnie osłona na ten odcinek: https://velo.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/koncowki-i-akcesoria/accent/oslonka-na-pancerz

A jeszcze lepiej nie skręcać tak mocno koła, bo takiego skrętu w normalnej jeździe nie wykorzystujesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Labell

W normalniej jeździe może i nie wykorzystuje się takiego skrętu ale przy konieczności przetransportowania roweru robi się z tego problem np. włożenie roweru do windy - mieści się tylko ze skręconym kołem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

A takie rzepy gdzie można tanio kupić ? Przydadzą mi się do kombinowanego uchwytu na smartfon mocowanego na mostku poprzez przerobiony tani futerał.

/edit

Znalazłem ;) ( dzięki za podsunięcie pomysłu z tymi rzepami ) 

https://allegro.pl/oferta/rzep-opaska-rzep-mocujacy-czarny-krotki-8242381539?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24ANDE1MTkxMDQAMTEwNDg4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=7e8832a0-3c88-4df2-8dc6-0b01aff44c37

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Labell

Z ciekawości napisałem także meila do dystrybutora tych rowerów odnośnie zauważonych wad. Można było się spodziewać od samego początku takich odpowiedzi. Trudno zrozumieć co autor tego meila miał na myśli bo odpowiedź słabo łączy się z treścią meila wysłanego przeze mnie. Taka odpowiedź z czapy żeby cokolwiek odpisać.

"Witam.Podejrzewamy że kierownica była przekręcona o 180 stopni wcześniej. Musi Pan wybrać się do serwisu, określą czy jest to uszkodzenie niemechaniczne. Pozdrawiam Monika"

Napisałem drugiego meila ale chyba nie chcą zrozumieć tego co pokazane na zdjęciach. 

"Witam. Konstrukcja roweru jest prawidłowa. Proszę o kontakt z serwisem. Pozdrawiam Monika"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

No bo konstrukcja jest prawidłowa. Takiego skrętu nie używa się w jakikolwiek sposób. Taki mondraker podium ma "fabryczne" ograniczenie skrętu - możesz sobie zobaczyć z ciekawości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Labell

Jestem innego zdania, jeśli nadmierny skręt kierownicy powoduje uszkodzenia innych komponentów to powinien być ograniczony przez producenta. Skoro nie jest w żaden sposób ograniczony to czemu nie skręcać tyle ile potrzeba? Kolejny raz napiszę, że jednak używa się takiego skrętu. 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Przecież to nie jest skręt o 180 stopni a o 70 pi razy oko, normalnie się takiego używa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×