Skocz do zawartości
MateuszL

[opony] Wymiana opon - kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

MateuszL

Witajcie.

Zastanawiam się nad wymianą opon w swoim rowerze, aktualnie mam Maxxis Ardent 2,25 / 27,5 na mleku (fabrycznie). Zastanawiam się nad zmianą na węższe, tylko jaki rozmiar ? Kolejne pytanie czy po zmianie na węższe będzie mi się lżej jeździło na asfalcie, czy różnica będzie znikoma. Ostatnio więcej jeżdżę po asfalcie niż w terenie. Kolejna kwestia czy dalej bawić się w mleko czy założyć dętki ?  Jaki rozmiar byście polecili asfalt 70/30 lekki teren.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Ardenty to nie opony tylko kotwice, wywal to w cholerę i kup coś co się toczy, szerokość może być ta sama. 
Polecam Vittorię Mezcal lub Barzo. Albo tradycyjnie Race King.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Niżej niż 2 - 2.1" nie ma sensu schodzić.
Opory toczenia w dużej mierze zależą od bieżnika.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ostry2407

jak chcesz tanio to przód 2.2 X-KING tył 2.2 RACE KING a jak drożej to 2.1 Mezcal

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszL

Fakt te moje opony to tragedia. Co myślicie o Continental Double Fighter III?

Myślę czy nie zrezygnować z mleka i tak na niskim ciśnieniu nie jeżdżę a 200g raczej nie poczuję ? Co myślicie ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Nie żebym Cię namawiał, ale jak opona będzie lżejsza ( a na 99.9% będzie ), to tak naprawdę po przejściu na dętki, wagowo nic nie stracisz, a może nawet zyskasz ;)
PS
Sam korzystam z dętek do tej pory i w najbliższym czasie nie zanosi się na zmianę.
Właściwie moje problemy z dętkami polegały na ciągłej walce z nieszczęsnymi Prestami, a gumy łapałem przy dobiciach ( niskie ciśnienie ), na kolcach akacji i niefortunnie wbitym gwoździu...
Kilka kapci na kilkanaście tysięcy km to jednak raczej nie jest dużo, zwłaszcza, że jeżdżę w terenie ( chociaż może to miasto jest bardziej kapciotwórcze ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszL
Napisano (edytowane)

Ja nie mam problemu z przejściem na dętki. Całe życie na nich jeździłem i problemu nie było. Tylko teraz trzeba opony znaleźć odpowiednie i nie za ciężkie... Xking z detka będzie podobnej wagi do obecnego setu. Zaś Double Fighter III są cięższe. Chciałbym usłyszeć opinie na temat Xking a Double Fighter III. Chyba że macie jakieś inne propozycje. 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zwijane race kingi 27,5x2,0 wagowo w okolicach 500g/szt do tego na asfalcie będzie o niebo lepiej a i w lekkim terenie będą się czuły jak ryba w wodzie. Do nich dętki extra light (100-120g). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszL

Dzięki bardzo ciekawa propozycja wezmę ją pod uwagę. A czy ktoś z szanownych kolegów mógłby się wypowiedzieć na temat Double Fighter III w odniesieniu do wyżej wymienionych race King. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×