Skocz do zawartości

[Pierwsza szosówka] 2000-3000 zł. Co wybrać?


oxygen35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zacząć przygodę z szosą, jazda raczej amatorska, bardziej oparta na doskonaleniu swoich umiejętności (i pobijaniu własnych czasów) aniżeli na jakiejś poważnej rywalizacji.

Na początku zastanawiałem się nad bardzo budżetowym rozwiązaniem- czyli Triban RC120 z Decathlon'u (1800zł) ale przeglądając kilka tematów na forum i zbierając różne opinie stwierdziłem. że zastanowię się też nad dołożeniem do tej sumy i wyborem "czegoś lepszego?" z przedziału 2000-3000zł. 

Zastanawiam się nad KROSS'em Vento 1.0/2.0 ale pod uwagę wezmę oczywiście każdy inny dobry model.

W pobliskim sklepie rowerowym mam też "okazję" do kupna KELLYS'a ARC 10 w cenie 2800 zł (model raczej z roku 2018, ale zniżka obejmuje konkretny rozmiar ramy 550mm, 21,5" )

Kolejne pytanie odnośnie wyboru rozmiaru roweru: im bardziej drążę temat tym więcej odpowiedzi "to zależy". Nie mam jednak doświadczenia w temacie, a chciałbym dobrze dobrać rower, dlatego pytanie; czy należy się sztywno trzymać tej tabelki? Czy lepiej kupić rower trochę za mały niż za duży? Czy są jakieś inne uniwersalne sposoby doboru roweru?

Moja długość nogi po wewnętrznej stronie to około 87~88 cm- z tabelki wynika, że potrzebuję ramy od 22,5" do 23". 
 

Z góry dzięki za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, oxygen35 napisał:

KROSS'em Vento 1.0/2.0

Jak już to 2.0, a najlepiej 3.0 ( wiem, łatwo się pisze)

21 minut temu, oxygen35 napisał:

Czy lepiej kupić rower trochę za mały niż za duży?

Najlepiej kupić rower w odpowiednim rozmiarze.

W rowerach szosowych wyznacznikiem jest efektywna długość górnej rury, a nie tak jak w MTB, długość rury podsiodłowej.

Wklej link do tego Kellysa, ale z tego co spojrzałem, to raczej lipa.

Aha, no i popraw temat [nawiasy], bo za chwilę poleci do śmietnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach