Skocz do zawartości

[Pancerz] Jaki pancerz i czemu taki?


Rekomendowane odpowiedzi

W rowerze mam nadtarty z zewnątrz pancerz linki prowadzącej linkę do tylnej przerzutki, więc warto by aby to chodziło możliwie jak najlepiej. Na stanie nie mam pancerza przerzutkowego - ostał mi się tylko hamulcowy. Tenże stosowałam już nie raz i działało extra. Zwłaszcza jak się dokropiło nieco oleju do środka pancerza.
ALE: dlaczego są 2 rodzaje pancerzy i jaka jest różnica między nimi i dlaczego lepiej do przerzutek przerzutkowy a do hamulców hamulcowy?
[żeby nie było - wiem jak są ułożone nitki stalowe w obu pancerzach, ale nie wiem dlaczego tak?]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może i wałkowany ale wykorzystanie tego co jest pod ręką bardzo kusi, przyspiesza i... ;)
Do rzeczy.
Nie mając przerzutkowego, wsadziłam pancerz hamulcowy. Oczywiście z solidnym naciągnięciem linki i tak dalej. Zero luzu linki na manetce itp. Już na początku straciłam pierwszy z biegów i mimo regulacji barylką przy przerzutce nie udało się go odzyskać. No ale to bieg do jazdy pod pionową górę więc temat odpuściłam i jeździłam dalej. Po dwóch dniach okazało się, że w zasadzie to przesunięciu uległo nie 1 ale ze 3 biegi. W dodatku zmiana biegów nie była zbyt precyzyjna, a wręcz wymagała dopychania. Jakiś czas potem wymieniłam pancerz na przerzutkowy i... nagle wszystko zaczęło wchodzić jak powinno. Klik i już.
Czyli różnica między pancerzami jest i to olbrzymia. Z jakiegoś powodu ten pancerz jest zbudowany inaczej niż hamulcowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...