Skocz do zawartości

[Mostek] Długość w szosie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Ostatnio trochę więcej zacząłem jeździć na szosie i zaczynam odnosić wrażenie, że być może mam chyba nieco za krótki mostek. Przy wchodzeniu w zakręty rower prowadzi się stabilnie, ale czasami mam odczucie jakby ruchy kierownicy wpływały zbyt gwałtownie na tor jazdy.

A teraz trochę cyferek:

Kąt główki: 73 stopnie

Wysokość główki: 125 mm + 20 mm podkładek

Efektywna długość ramy: 545 mm

Reach: 381 mm

Mostek: 90mm -10 stopni

Kierownica: 42 cm

Po sezonie mam plan żeby wprowadzić kilka zmian:

Wysokość główki: 125 mm + 5 mm podkładek

Kierownica: 40 cm, ten sam model co aktualnie

Moje wymiary:

Wzrost: 174 cm

Przekrok: 82 cm

Aktualnie jeździ mi się wygodnie, dość często ręce mam dość mocno zgięte w łokciach, bo pasuje mi niska pozycja. Po sezonie planuję zejść z podkładek pod mostkiem o 15 mm, co spowoduje wydłużenie pozycji o 5 mm. Dodatkowo zmienię korbę z 175 mm na 170 mm, przez co siodełko podskoczy o 5 mm.

No i właśnie tutaj pojawia się zagadka. 5 mm to całkiem sporo, pozycja się wydłuży ale ciało się nieco pochyli, więc ręce powinny mieć bliżej do chwytów.  Zachowanie roweru raczej pozostanie takie same. Z drugiej strony, wrzucenie mostka 100 mm spowoduje wydłużenie pozycji o 15 mm w stosunku do aktualnej, co brzmi już dość poważnie. 

Oczywiście mógłbym zostawić aktualną ilość podkładek i zmienić mostek, ale z racji że na szosie robię raczej krótkie wypady ( 2- 3h) i lubię niską pozycję, podjąłem decyzję o zejściu niżej.

Jeżeli chodzi o "druciarskie" metody sprawdzania długości mostka, to aktualnie w górnym chwycie, przy minimalnie zgiętych łokciach, piasta jest widoczna przed mostkiem.

Co o tym sądzicie? Trochę się nad tym zastanawiałem i w sumie do niczego konkretnego nie doszedłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj, Zdobędziesz nowe doświadczenie. Sam będziesz wiedział co Ci odpowiada. 

Osobiście odradzał bym ucinanie rury sterowej, zostawił bym sobie zapas do możliwości operowania mostkiem góra dół.  Jedna podkładka nad mostkiem nie niszczy wizerunku szosy.  W vento mocno skróciłeś rurę, aż bolało serce,nie wiem kto zdecydował się na kupno. Ta rama na której jeździsz w przyszłości może komuś się przydać.

Nie przesadzał bym też z zbyt niskim opuszczaniem kierownicy, warto wytrzymać w niskim chwycie więcej niż 30sek. Dla mnie takim osobistym wyznacznikiem jest możliwość przejechania około 10km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, zapas będzie :) 

5 mm nad mostkiem zostawiam zawsze, być może zostawię 10 mm pod mostkiem, zastanowię się jeszcze. Teraz szkoda mi czasu na eksperymenty z wysokością, więc będę próbował pod koniec sezonu.

Co do Vento, to był to "wypadek przy pracy". Już dokładnie nie pamiętam, ale chyba przy docinaniu nie do końca zrozumieliśmy się z serwisantem i poszło nieco za dużo rury. Miało być 10 mm regulacji, zostało chyba 5 mm o ile pamiętam.

Wiadomo że próbować można, tyle że u mnie w grę wchodzi tylko jeden, konkretny model mostka który jest dość drogi. Mam z danej serii wszystkie komponenty i przy tym chce zostać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, skom25 napisał:

Z drugiej strony, wrzucenie mostka 100 mm spowoduje wydłużenie pozycji o 15 mm w stosunku do aktualnej, co brzmi już dość poważnie. 

A ten rower sprzedawany fabrycznie to na jakim mosku był ? Ide o zakład, że nie było to 90mm tylko 110 lub 120.  Kierownica jaki ma reach ? 100mm ? czy moze to jakis ergo kompakt płytki i krótki z reachem np 75mm ?  Juz sam ten mostek jest na moje oko za krótki do szosy, a jak jeszcze masz krótka kiere, to nie dziwota że rower prowadzi się nie tak jak trzeba.

Gerneralna zasada jakiej ja sie trzymam to max +/-20mm zmiany na długosci mostka,  wieksza zmana oznacza że ...rower zle sie prowadzi w stosunku do tego jak został zaprojektowany ... i znaczy to tyle ze kupiłem rower o zle dobranej ramie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, pytania by nie było gdybym znalazł specyfikację roweru. Kupiłem Frameset Accent Apex.

Kierownica PRO PLT, czyli dość krótka, kompaktowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

Kierownica PRO PLT, czyli dość krótka, kompaktowa.

No to nawet b.krótka, jesli dorbze widze to 70mm, to nie dziwota że to ostro skręca, juz chyba krótszych to ze swiecą szukać.

A widelec to jakis od setu czy cos dokupione ?

Rozumiem ze te 73 stopnie głowki to konkretnie dla ramy w Twoim rozmiarze ?

Proponuje mostek 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec z framesetu, 73 stopnie w moim rozmiarze.

Reach tej kierownicy to 75, drop 128. Krótsza jest LT.

110? Też o tym przez chwilę myślałem, ale nie jestem do końca pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz od razu kupowac, przeciez mozna pozyczyc i zobaczyc. Moge zerknac co mi w szufladach zalega i jak chcesz to ...podjedziesz i sprawdzisz.

Wezmiesz sobie taki mostek na jakis czas i garb Ci prawde powie, czy pasi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...