Skocz do zawartości
undecided

[SR Santour amortyzator] Amortyzator przedni SR Santour Axon cieknie blokada nie działa!

Rekomendowane odpowiedzi

undecided

Witam, posiadam amortyzator SR Santour AXON:

-Cieknie zostają obręcze oleju na ladze z blokada 

-Blokada nie działa 

-Na lewej ladze zostają pasy smaru(po dobicu i odpuszczeniu zostaje smar tak jakbyśmy posmarowali)

Wszystko było czyszczone z brudu. Jakie kroki podjąć aby doprowadzić ten amortyzator do porządku.

-Jakie smary, oleje kupić?

-Wymiana uszczelniaczy jest potrzebna(tam gdzie puszcza olej ewidentnie sprężynka na uszczelniaczu jest luźniejsza(można gdzieś dokupić sama sprężynkę i sprawdzić)?  

-Co z blokada mam tą manetkę, lecz czy linka jest zaciągnięta czy nie nie funkcjonuje zapewne przez małą ilość oleju z tego co już doczytałem. 

Proszę o pomoc i przepraszam  za moje niefachowe nazewnictwo 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Wygląda na to że padł tłumik. Musisz wszystko rozebrać i sprawdzić co jest nie tak. Może poszedł tylko jakiś oring.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zrób duży przegląd w serwisie np. @ACTIVIA. Jak jest prob z tłumikiem to samemu niby da się ogarnąć w przypadku rozbieealnych jak w axxonie ale trzeba miec teocheę specyficznych narzędzi, dzięki którym trudniej zepsuć. Piotr wyposaży Cię też niezbędne środki eksploatacyjne na małe przeglądy okresowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
undecided

Powiem tak amortyzator jest już w takim stanie, dlatego serwis zrobię sam. 

Zdjęcia przedstawiające faktyczny stan. 

Gdzie znajdę jakieś informacje odnośnie ilości i rodzaju oleju? 

Jak odkręcić ta srebrny korek na ladze?(śrubokręt ścierka i młotek) jest jakiś klucz proszę o link bo nie mogę nigdzie znaleźć.

01c6eb99d60a4.jpg

c123cee1b04bd.jpg

1eeb389fe50bf.jpg

32538ef3b52ae.jpg

95B2C33B-55A2-42A0-B833-BBD84E99A04F.jpeg

IMG_2252.jpg

Edytowane przez undecided

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To się nadaje na śmietnik już tylko. Serwisu nie widział chyba że 2 sezony. Pozłaziła anoda, w środku pełno błota, puściły uszczelnienia w tłumiku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
undecided

W takim stanie zakupiłem ten rower i amortyzator. Teraz nie wiem co zrobić i czy ładować się koszt. Nie uda się doprowadzić do jakieś użyteczności, rozebrać przeczyścić, nasmarować. Po prostu, żeby był i działał jako tako?  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Akurat mam 2 rury nowe goleniowe. Mógł  bym ci go w całości przeserwisowac wraz z czesciami zamiennymi (uszczelki, rury goleniowe, itp.)  za 400zl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

@undecided zrób porządek z przewodem hamulcowym, bo pewnego dnia zamiast hamulca będziesz miał fontannę na wysokości korony widelca.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
undecided
3 godziny temu, ACTIVIA napisał:

Akurat mam 2 rury nowe goleniowe. Mógł  bym ci go w całości przeserwisowac wraz z czesciami zamiennymi (uszczelki, rury goleniowe, itp.)  za 400zl

Tak szczerze szczerze czy opłaca się inwestować w ten amrotyzator? Druga sprawa, same przegląd/czyszczenie dałoby radę na normalnie użytkowania, zdaję sobie sprawę że anoda jest wytarta, przez co uszczelniacz nie przylega już dokładnie. Nie używam roweru wyczynowo do jazdy po lasach co dziennie, czasami  się zdarzy wjechać w teren, lecz głownie twarde drogi lub asfalt. 

Jaki byłby koszt zakupu samych goleniu u Ciebie? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, undecided napisał:

Jaki byłby koszt zakupu samych goleniu u Ciebie? 

A co Ci po samych goleniach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
undecided

Oglądając filmiki z różnych amortyzatorow i mając jakieś narzędzia czas miejsce chęci jestem wstanie oczyścić dolne golenie wymienić uszczelniacze. Dokonać oględzin uszczelkę czyszczenia i nasmarowania i uzupełnienia komór olejem. 

Jeśli górne golenie są do wymiany dlatego się pytam o koszt zakupu. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Chodzi tu o same rury goleniowe, Sam ich nie dasz rady wymienić 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Da da tylko trzeba mieć np. prasę.

Edytowane przez Kacperek12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
undecided
Teraz, ACTIVIA napisał:

Chodzi tu o same rury goleniowe, Sam ich nie dasz rady wymienić 

Myślałem, ze posiadasz całe górne lagi na sprzedaż.

Juz rozumiem zajmujesz się wymiana rur goleniowych na opracowanym przez siebie patencie/technologii. 

Jest możliwość wymiany jednej rury tej z wytarta powłoka. Jaki byłby koszt takiej zabawy za jedna ile za dwie? 

Byłbyś wstanie podać mi wartości olejowe w ml ile wchodzi do tego amortyzatora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
6 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Da da tylko trzeba mieć np. prasę.

Odważnie. Tylko że jeszcze wypada to zrobić tak, żeby nie zniszczyć elementów.

Jak chcesz to zrobić mając tylko prasę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×