Skocz do zawartości
curtis171

[koło] Mavic

Rekomendowane odpowiedzi

curtis171

Cześć wszystkim
Mam tragiczne koła mavica sravica ze zintegrowanymi piastami. Koła maja tragiczne mocowanie tarcz. Gwint nie jest zamknięty całkiem tylko jest otwarty co widać na zdjęciu. No i problem polega na tym, że się śrubki nie dokręcają niektóre nawet są luźne już. Tarcza była odkręcana 2 razy i przykręcana też dwa. Wszystko było ok. Po roku użytkowania kółek przednie już się zużyło, że tak powiem. TRAGEDIA nikomu nie polecam maviców, chyba, że te wyższe modele które kosztują 3,500 wzwyż. Bo tańsze to po po prostu jakieś zabawki. W głowie mi się nie mieści żeby w taki sposób zrobić gwinty. Brat miał ten sam problem kiedyś. Pytanie teraz moje czy da się coś z tym zrobić? Czy wchodzi w grę tylko wymiana koła?

kola-mavic-crossride-disc-29-2-100093-f-sk6-w1366-h768_5.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Fakt, pomysł godny "indrzyniera".

To na dłuższą metę zawsze się zluzuje.

Przy odrobinie chęci,można przedłużyć żywot na jakiś czas gwintując na rozmiar wyższy i dać większe śruby,ale czy to ma sens ?

Edytowane przez Quell

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

https://www.bikester.pl/mavic-crossride-fts-x-disc-koo-275-calowe-intl-czarny-465577.html?gclid=EAIaIQobChMIvf6c3dCx4wIV0-eaCh2m7w_fEAYYAiABEgL84vD_BwE&_cid=21_1_-1_9_40_465577_{creative}_{ifpla:pla}&ef_id=EAIaIQobChMIvf6c3dCx4wIV0-eaCh2m7w_fEAYYAiABEgL84vD_BwE&ev_chn=shop

Jeśli zdecydowałbym się na kupno kółek to musi być komplet. Dwa różne nie wchodzą w grę. Więc rozważam też po prostu zakup tego samego kółka za 335 zł. Komplet nowych wyniesie mnie jakieś ponad 600 zł minimum. A zakładając, że kupiłbym już lepsze jeśli miałbym kupować to pewnie ponad 800 minimum, lub nawet więcej. Co do gwintowania to zapłacę, a pewnie może też się nie udać. Czekam na Wasze rady. Z góry wielkie dzięki za poświęcenie czasu na temacik ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Czasami się zastanawiam co ta francuska myśl techniczna by wymyśliła gdyby działali w całkowitym odseparowaniu od reszty świata. Oni są zdolni do opracowania sanek jeżdżących płozami w poprzek ;)

Edit: Do roweru żony kupiłem jakieś 3m-ce temu komplet nowych crossrideów 29" (pod sztywne ośki, ze szprychami aero) za niecałe 100EUR na Wiggle.  IMHO więcej nie są warte.

Mam też swoje 2 komplety tych kół, które kiedyś dosyć intensywnie użytkowałem, tarcze były demontowane/montowane kilka x ze względu na serwis piast i nie spotkałem się z problemem słabych gwintów. Za to rozpadnięty korpus tylnej piasty to praktycznie standard ;)

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
Teraz, curtis171 napisał:

Więc rozważam też po prostu zakup tego samego kółka za 335

Kasa w błoto.

Szukaj czegoś sensowniejszego,albo daj zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jeśli nie ważysz za wiele i zastosowania raczej xc to można kupić coś takiego: https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/fulcrum-red-fire-500-mtb-wheelset/rp-prod187193 

Można to konwertować end-capami ale kosztują coś koło 30EUR (przód pod QR9 da się ogarnąć takim za kilkanaście PLN).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

Rower full i ostra jazda po górach, ścieżkach leśnych, więc i tak się dziwie, że te mavicki dają radę poza tymi gwintami. Podjadę na serwis i zobaczę co zaproponują.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Tak na przyszłość. Czy przypadkiem dobry klej do gwintów by nie załatwił sprawy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
11 minut temu, skom25 napisał:

Czy przypadkiem dobry klej do gwintów by nie załatwił sprawy?

Moim zdaniem nie,po prostu pomysł tego rozwiązania jest do d...

No,może do emeryckiej jazdy po płaskim,dobry klej i długie śruby jeszcze jakoś może by wytrzymały,ale ostre hamowania i mtb to musi się z czasem sypać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siemalysy

Kółka Mavic'a, model Crossride idealne nie są. W każdym razie ja jeździłem na nich długo i z opisywanym problemem się nie spotkałem. Z innymi owszem ;-) Tarcze zmieniałem chyba dwukrotnie, za każdym razem szły nowe śruby i nigdy mi się śruby nie poluzowały. Wkręć śruby z klejem do gwintów, tak jak wyżej wspomniał jeden z kolegów. Możesz kupić np. Loctite. 

5 godzin temu, Quell napisał:

...

No,może do emeryckiej jazdy po płaskim,dobry klej i długie śruby jeszcze jakoś może by wytrzymały,ale ostre hamowania i mtb to musi się z czasem sypać.

Zrobiłem sporo kilometrów na tych kółkach i moja jazda nie była emerycka. Jak wspomniałem wyżej z luzowaniem się śrub tarcz nie miałem żadnych kłopotów. Co też nie oznacza, że takie problemy u innych się nie pojawiały. 

Edytowane przez siemalysy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Problem raczej w przekroczeniu magicznych 3Nm przy dokręcaniu. To nie musi być przykręcone na siłę a właśnie klej do gwintów albo zabezpieczające blaszki (jak w shimano) robią robotę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Obręcze, szprychy, łozyska w Mavicach są bardzo mocne. Niestety korpusy piast, kasowanie luzów jest słabe. No i kompatybilne to z niczym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

Od razu pytanie do Was.. jakieś kółka do ostrej jazdy w terenie? Powiedzmy że do 800zl

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To podstawowe koła endura z dt. Obręcz e512 na piaście dt 370 i szprychach champion i nyplach alu squorx. Poza tym dokupisz do piasty absolutnie każdą (poza korpusem) część.

Pancerne aczkolwiek ze 2kg komplet 27,5 będzie ważyć. Jak nie ma oznaczeń po e1900 to standardowo szerokość wew 25mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

Piasta oczywiście jest wymnienna? Czy się mylę i jest zintegrowana?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
Teraz, curtis171 napisał:

Piasta oczywiście jest wymnienna?

A gdzie ty widziałeś niewymienne,poza jakimiś bezszprychowymi rozwiązaniami ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
8 minut temu, curtis171 napisał:

Piasta oczywiście jest wymnienna?

A co tu wymieniać?

Łożyska maszynowe wyjmujesz i wkładasz nowe, bębenek to samo. Zdarzało się że pękał korpus, ale to chyba głównie w bardzo lekkich piastach.

A jak już by się zdarzyło że korpus się rozpadnie, to znając życie, koszt piasty + zaplatania zbliży się do kosztu nowego koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Jemu chyba chodziło o piastę jako całość,u autora nie jest problemem bębenek czy łożyska,a korpus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No ale to i w mavicu jest piasta rozbieralna. Nie bardzo rozumiem tej integeowalnosci. Jak się zerwie gwinty to niezależnie od producenta do wymiany cała piasta.

W dt e1900 jak wspomniałem powyżej zastosowane są wyłącznie półkowe rozwiązania wymienione przeze mnie z nazwy/typu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

tak chodziło mi o całość oczywiście. Jeśli chciałbym wymienić np na jakiegoś hopa 4 pro 

ps
gdyby w tych moich mavickach dało się wymienić piastę to bym po po prostu kupił nową piastę i wymienił i po problemie z gwintami. Ale własnie w tym problem, że jest zintegrowana

Edytowane przez curtis171

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
Teraz, curtis171 napisał:

gdyby w tych moich mavickach dało się wymienić piastę to bym po po prostu kupił nową piastę i wymienił i po problemie z gwintami. Ale własnie w tym problem, że jest zintegrowana

Co to za koła ,i kto ci powiedział,że nie idzie wymienić piasty ?

Edytowane przez Quell

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Przecież nie ma najmniejszego problemu z zmianą piasty,tylko czy opłaci się przeplatać.

Zostanie sama obręcz,koszt samej piasty,szprych,i przeplecenia.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
curtis171

nowe takie same koło 330 zł. Więc chyba kupię klej do gwintów i pomęczę się jeszcze na tych kółkach, a później pomyślę nad kupnem nowych i może już z center lockiem lepiej wziąć? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×