Skocz do zawartości

[koło] Mavic


curtis171

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim
Mam tragiczne koła mavica sravica ze zintegrowanymi piastami. Koła maja tragiczne mocowanie tarcz. Gwint nie jest zamknięty całkiem tylko jest otwarty co widać na zdjęciu. No i problem polega na tym, że się śrubki nie dokręcają niektóre nawet są luźne już. Tarcza była odkręcana 2 razy i przykręcana też dwa. Wszystko było ok. Po roku użytkowania kółek przednie już się zużyło, że tak powiem. TRAGEDIA nikomu nie polecam maviców, chyba, że te wyższe modele które kosztują 3,500 wzwyż. Bo tańsze to po po prostu jakieś zabawki. W głowie mi się nie mieści żeby w taki sposób zrobić gwinty. Brat miał ten sam problem kiedyś. Pytanie teraz moje czy da się coś z tym zrobić? Czy wchodzi w grę tylko wymiana koła?

kola-mavic-crossride-disc-29-2-100093-f-sk6-w1366-h768_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bikester.pl/mavic-crossride-fts-x-disc-koo-275-calowe-intl-czarny-465577.html?gclid=EAIaIQobChMIvf6c3dCx4wIV0-eaCh2m7w_fEAYYAiABEgL84vD_BwE&_cid=21_1_-1_9_40_465577_{creative}_{ifpla:pla}&ef_id=EAIaIQobChMIvf6c3dCx4wIV0-eaCh2m7w_fEAYYAiABEgL84vD_BwE&ev_chn=shop

Jeśli zdecydowałbym się na kupno kółek to musi być komplet. Dwa różne nie wchodzą w grę. Więc rozważam też po prostu zakup tego samego kółka za 335 zł. Komplet nowych wyniesie mnie jakieś ponad 600 zł minimum. A zakładając, że kupiłbym już lepsze jeśli miałbym kupować to pewnie ponad 800 minimum, lub nawet więcej. Co do gwintowania to zapłacę, a pewnie może też się nie udać. Czekam na Wasze rady. Z góry wielkie dzięki za poświęcenie czasu na temacik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami się zastanawiam co ta francuska myśl techniczna by wymyśliła gdyby działali w całkowitym odseparowaniu od reszty świata. Oni są zdolni do opracowania sanek jeżdżących płozami w poprzek ;)

Edit: Do roweru żony kupiłem jakieś 3m-ce temu komplet nowych crossrideów 29" (pod sztywne ośki, ze szprychami aero) za niecałe 100EUR na Wiggle.  IMHO więcej nie są warte.

Mam też swoje 2 komplety tych kół, które kiedyś dosyć intensywnie użytkowałem, tarcze były demontowane/montowane kilka x ze względu na serwis piast i nie spotkałem się z problemem słabych gwintów. Za to rozpadnięty korpus tylnej piasty to praktycznie standard ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ważysz za wiele i zastosowania raczej xc to można kupić coś takiego: https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/fulcrum-red-fire-500-mtb-wheelset/rp-prod187193 

Można to konwertować end-capami ale kosztują coś koło 30EUR (przód pod QR9 da się ogarnąć takim za kilkanaście PLN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, skom25 napisał:

Czy przypadkiem dobry klej do gwintów by nie załatwił sprawy?

Moim zdaniem nie,po prostu pomysł tego rozwiązania jest do d...

No,może do emeryckiej jazdy po płaskim,dobry klej i długie śruby jeszcze jakoś może by wytrzymały,ale ostre hamowania i mtb to musi się z czasem sypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka Mavic'a, model Crossride idealne nie są. W każdym razie ja jeździłem na nich długo i z opisywanym problemem się nie spotkałem. Z innymi owszem ;-) Tarcze zmieniałem chyba dwukrotnie, za każdym razem szły nowe śruby i nigdy mi się śruby nie poluzowały. Wkręć śruby z klejem do gwintów, tak jak wyżej wspomniał jeden z kolegów. Możesz kupić np. Loctite. 

5 godzin temu, Quell napisał:

...

No,może do emeryckiej jazdy po płaskim,dobry klej i długie śruby jeszcze jakoś może by wytrzymały,ale ostre hamowania i mtb to musi się z czasem sypać.

Zrobiłem sporo kilometrów na tych kółkach i moja jazda nie była emerycka. Jak wspomniałem wyżej z luzowaniem się śrub tarcz nie miałem żadnych kłopotów. Co też nie oznacza, że takie problemy u innych się nie pojawiały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podstawowe koła endura z dt. Obręcz e512 na piaście dt 370 i szprychach champion i nyplach alu squorx. Poza tym dokupisz do piasty absolutnie każdą (poza korpusem) część.

Pancerne aczkolwiek ze 2kg komplet 27,5 będzie ważyć. Jak nie ma oznaczeń po e1900 to standardowo szerokość wew 25mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, curtis171 napisał:

Piasta oczywiście jest wymnienna?

A co tu wymieniać?

Łożyska maszynowe wyjmujesz i wkładasz nowe, bębenek to samo. Zdarzało się że pękał korpus, ale to chyba głównie w bardzo lekkich piastach.

A jak już by się zdarzyło że korpus się rozpadnie, to znając życie, koszt piasty + zaplatania zbliży się do kosztu nowego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak chodziło mi o całość oczywiście. Jeśli chciałbym wymienić np na jakiegoś hopa 4 pro 

ps
gdyby w tych moich mavickach dało się wymienić piastę to bym po po prostu kupił nową piastę i wymienił i po problemie z gwintami. Ale własnie w tym problem, że jest zintegrowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, curtis171 napisał:

gdyby w tych moich mavickach dało się wymienić piastę to bym po po prostu kupił nową piastę i wymienił i po problemie z gwintami. Ale własnie w tym problem, że jest zintegrowana

Co to za koła ,i kto ci powiedział,że nie idzie wymienić piasty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...