Skocz do zawartości
darekzdzichy

[Hamulce hydrauliczne] Sram Guide RS - Duży skok klamki

Rekomendowane odpowiedzi

darekzdzichy

Posiadam hamulce hydrauliczne SRAM Guide RS. Przez jakiś czas hamulce pracowały poprawnie, jednak niedawno klamka hamulca tylnego zaczęła bardzo nisko "łapać" (bliżej kierownicy). Sprawdziłem stan okładzin i okazało się że każda z nich ma 3.8mm (razem z "obudową"). Dla porównania sprawdziłem przednie okładziny gdzie problem nie występował i okazało się że grubość obu okładzin wynosi 4mm. Po zamianie okładzin przód-tył sytuacja się odwróciła i teraz przednia klamka "łapie" dość późno, tylna natomiast działa idealnie. Domyślam się że gdybym wymienił okładziny to mój problem został by rozwiązany, jednak producent podaje aby wymieniać okładziny gdy grubość (okładzin i obudowy) będzie mniejsza niż 3mm (a zatem sporo jeszcze brakuje). Wiele źródeł podaje że ścieranie okładzin nie powinno powodować zwiększania skoku klamki, gdyż tłoczki w miarę zużywania okładzin wysuwają się (zmienia się "pozycja zerowa"). Dodam również że "pompowanie" klamką nic nie zmienia. Czy to oznacza że w układzie jest zbyt mało płynu hamulcowego? A może układ jest zapowietrzony?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Każda klamka ma regulację odległości, może pobaw się tym, to tylko jedna śrubka a uprości Ci życie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
darekzdzichy

Oczywiście że jest regulacja, ale ona oddala klamkę od kierownicy a nie o to przecież chodzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
darekzdzichy

Moje pytanie miało dać mi odpowiedź "Czy kupić zestaw do odpowietrzania czy nowe okładziny?". Po zakupie obu, moja odpowiedź brzmi - Nie powinienem niczego kupować. Układ hamulcowy nie był zapowietrzony, a ilość płynu była odpowiednia. W jaki więc sposób sprawić aby hamulec zaczął wcześniej "łapać". Otóż wersja SRAM Guide RSC posiada na klamce oprócz regulacji odległości od kierownicy, regulację "contact point adjustment" która pozwala przybliżyć "pozycję zerową" tłoczków. Wszystko ładnie pięknie, tyle że w wersji RS którą posiadam wspomnianej regulacji nie ma. Jak zatem przybliżyć tłoczki do tarczy? Otóż należy zdjąć koło, a następnie nacisnąć klamkę hamulca. Wtedy tłoczki wysuną się nieco dalej (brak tarczy która je zatrzyma), a po odpuszczeniu ich pozycja zerowa się przesunie. Po założeniu koła hamulce zaczynają działać prawidłowo. "Pompowanie" klamką przy założonym kole w moim przypadku nic nie daje, dlatego kluczowe jest zdjęcie koła.

Pozdrawiam i polecam filmik:

 

Edytowane przez darekzdzichy
typo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • ownatorek
      Przez ownatorek
      Witam. 
      Korzystając z okazji co się dzieje w kraju chciałbym przystąpić do modyfikacji rowerku za którą się zabieram od zeszłego roku.
      W ostatniej prośbie pomogliście mi wybrać model amorka na którym się skupiam czyli paragon gold.
      Lecz jedna myśl jeszcze przyszła. 
      Obecnie skok suntoura który siedzi to 63mm.
      Zmieniłem gumy z 28x1.75 na 29x2.2 i jeździ się super ale czy można przy okazji wsadzić jakiegoś rox shoxa na 29 ze skokiem 100mm ? 
      Dużo rozjedzie sie geometria ? 
      Czy pozostać przy paragonie pod 28  ze skokiem 65mm? 
      Geometria podana przez producenta to (nie wiem czy potrzebne info ):
      23" Rozmiar ramy
      583 Długość rury podsiodłowej
      610 Efektywna długość górnej rury
      150 Długość główki ramy
      73 Kąt rury podsiodłowe
      71 Kąt główki ramy
      445 Długość tylnych widełek
      1101 Baza kół
      420 Reach
      623 Stack
      50 BB Drop
         
      Z góry dziękuję za każde info
      Pozdrawiam 
    • Marciek
      Przez Marciek
      Witam ?
      Rozbierał ktoś klamke "Tektro Auriga Comp" ?
      Chodzi mi o dostanie się do tłoczka który popychany jest popychaczem od klamki.
       

    • Szympek
      Przez Szympek
      Mam problem otóż to nie mogę odkręcić śrub trzymających zbiorniczek wyrównawczy , a nie chcę ich ukręcić ampul/imbus 1 jest za mały a 2 za duży ( stare hopy mocowanie na is ) śruby nie są obrobione
    • Kuba311
      Przez Kuba311
      Witam mam problem z moim hamulcem Shimano deore m615 a dokładnie luz na prawej klamce hamulca.Jest on wyczuwalny gdy odchyla się tj klamke(tzw niełamki) jak odchylam go to poprostu luźno sobie lata. Nie mam pojęcia skąd powstał i nie wiem jak to naprawić. Ma ktoś może pomysly co to może być? Może ktoś wie jak rozebrać go ? Zauważyłem też jakąś wystającą spręzynke którą załączam na zdjęciach.
      Z góry Dziękuję za odpowiedzi


    • greg76
      Przez greg76
      Podczas dłuższych zjazdów klamka tylnego hamulca zapada się, skuteczność hamowania gwałtownie spada, po chwili, wszystko wraca do normy, podpompowanie klamką jakby pomaga. Komplet hamulców SLX BR/L-M675+klocki półmetaliczne Zeit bez radiatorów, tarcze Shimano SM-RT76. Czy to będzie chwilowy fading, czy gdzieś zostało w układzie powietrze i z powodu temperatury skutki zapowietrzenia wzmagają się? Brak jakichkolwiek wycieków.
×