Skocz do zawartości

[Szybka opona MTB 27.5"] miasto 80% las, szutry 20%


adam42094

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, kipcior napisał:

4.2? To żeś "nieco" przesadził ;)
2.2 i 2.5 to dobre ustawienie do jazdy na co dzień. Jak chcesz dać więcej to z tyłu. Przód zostaw, bo tracisz trakcję. Między 2.5, a 3.0 różnicę można wyczuć podczas jazdy pod górę na asfalcie, po płaskim może nie specjalnie to będzie widać.

Jeśli blokujesz tylne koło przy hamowaniu to każdą oponę zedrzesz, choć po 300km to się właściwie nie ma prawa nic dziać. W takiej sytuacji to każda będzie lepsza ;)

Dałem ta oponę można pompować od 2.5 do 4.5. ważę 105kg także myślałem że górna granica będzie lepsza, ale się jednak myliłem. Dam jutro na 3 i będzie okej. 

 

Powiedzcie proszę jeszcze a ta oponka była by spoko? Zwijana, 55zl. Tylko ta firma nie znana. Na allegro same pozytywne opinie na niej są.

https://allegro.pl/oferta/opona-vee-tire-galaxy-27-5x2-10-185tpi-585-g-60-7765288889?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

6 godzin temu, cervandes napisał:

Miałem Double Fightery, miałem Smart Samy, miałem Race Kingi, mam Mezcale.

Double fightery NIE DAJĄ NIC, żadnej przewagi w postaci szybkości względem Race Kingów na przykład. Za to pozbawiają Ciebie jakiejkolwiek trakcji.

Z kolei Smart samy są ciut wolniejsze niż Race Kingi, za to bardziej terenowe. O włos ale jednak bardziej niż Race Kingi dawało radę w terenie.

Mezcale natomiast to inna półka, bo ja jeżdżę na topowej wersji a takiej zapewne nie rozważasz. Owszem, Mezcale są fantastyczne, bo i szybkie jak Race Kingi i pancerne jak Smart Samy i w terenie radę dają... ale kosztują sporo.

 

Moim zdaniem szukasz Race Kingów 2.2, one są i dorzeczne pod względem trakcji i szybkie na twardym przez co da się zdrowo zapierniczać. A na twardym u mnie wystarczyły na kilka tysięcy kilometrów, powiedzmy 5 a potem trafiły na rower Lubej i są na oko zużyte w 30%. Po prostu troszkę podjechany bieżnik.

Dzięki wielkie za opinie kilku opon. Powiedz mi tylko czym się różni ta opona gaex mezcale a vittoria mezcale. Czy w tej zwijanej oponie jest jeszcze lepsza mieszkanka?

Chyba namowiliscie mnie na tą:

https://allegro.pl/oferta/opona-zwijana-geax-mezcal-27-5x2-1-54-584-7950912699?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

Kupować tą czy która w końcu mezcale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vittoria to firma z olbrzymimi tradycjami która od zawsze produkowała opony szosowe. Pod marką Geax zaczęła zaś produkować opony mtb które się bardzo dobrze przyjęły więc połączyła marki i teraz jest Vittoria a czasem na oponie dopisane jest Geax : )

Ta Vittoria z linka powyżej to stary wzór bieżnika, nowa to https://www.sportpoint.pl/pl/opony-rowerowe-przeznaczone-do-mtb/23865-opona-vittoria-mezcal-275x21-drutowa-1113m22352111tg-8022530002219.html?gclid=EAIaIQobChMI7_KY4cKv4wIV14jVCh0IyAf0EAQYAiABEgJG3vD_BwE

Niestety to drutowa - cięższa.

Dlatego poradziłem Ci Saguaro - https://allegro.pl/oferta/geax-saguaro-27-5x2-0-opona-zwijana-51-584-7950931823?reco_id=e9e65853-a4af-11e9-9226-b8ca3a6c1a80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Saguaro to poprzedniczka Mezcala - nie sądzę, żebyś zobaczył różńicę. Tego starego Mezcala bym nie brał - to leżak magazynowy i może być sparciała.

Opony Vittorii są trwałe i mają mocne, mięsiste ścianki boczne. I - w przeciwieństwie  do np. Schwalbe nie mają bicia promieniowego i na boki. To po prostu dobre opony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wkg napisał:

Saguaro to poprzedniczka Mezcala - nie sądzę, żebyś zobaczył różńicę. Tego starego Mezcala bym nie brał - to leżak magazynowy i może być sparciała.

Saguaro NIE JEST poprzedniczką mezcala, saguaro była osobnym modelem, tak samo jak i mezcal (obie opony występowały w tym samym czasie, gdzie mezcal był slickiem a saguaro mix/universal terrain). Vittoria uznała że przy dużym kole nieopłacalne jest prowadzenie tych dwóch modeli jednocześnie, więc awansowali mezcala w miejsce i styl saguaro, a na miejsce starego mezcala weszły wersje terreno (CX/szuter).  Nim zapytasz skąd wiem, to Ci odpowiem-kontakty biznesowe w pracy pozwalają mi na kontakt z ludźmi z branży.

Jak bierzesz vittorię, to tylko wersja TNT, praktycznie nieprzebijalna opona. Na dobrych oponach nie warto oszczędzać-to jedyne co Cię łączy z podłożem podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to osobne modele. Tyle, że bardzo podobne i jak piszesz - 

6 godzin temu, MMMAAACCC7 napisał:

Vittoria uznała że przy dużym kole nieopłacalne jest prowadzenie tych dwóch modeli jednocześnie, więc awansowali mezcala w miejsce i styl saguaro

W tym sensie nowy Mezcal jest następcą Saguaro. Biznesowo to mnie zupełnie nie interesuje jak oni kombinują ale funkcjonalnie to bardzo podobne opony : )

Stary Mezcal to taki trochę trekkingowo-mtb i na jego miejsce Terreno. Chyba po drodze kombinowali jeszcze z AKA ale mi jakoś ta opona nie podeszła - błyskawicznie ściera się po obwodzie - po bokach jak nowa ale pod górę buksuje.  Na asfalt też całkiem niezła ale w terenie tragedia.

Piszesz, że tylko TNT. Hmmm ... do codziennego użytku z pewnością ale na maratony myślę o parze Mezcal 2.1 TLR i przód Barzo 2.25 TLR. Jednak waga ma znaczenie a te Vittorie są cięższe niż w katalogu. Alternatywa to lżejsze Schwalbe Racing Ralph TLE SS 2.1 na tył a Rocket Ron TLE 2,25 może nawet LiteSkin. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MMMAAACCC7 napisał:

Jak bierzesz vittorię, to tylko wersja TNT, praktycznie nieprzebijalna opona.

Z tym bym polemizował, mając wersję G+ ze dwa razy kapcia miałem na 3tys km. A przebicie na pierwszej jeździe nie zrobiło dobrego wrażenia ;) Tym nie mniej nie jest zła pod tym względem, a jazda na niej jest świetna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

to lżejsze Schwalbe Racing Ralph TLE SS 2.1 na tył a Rocket Ron TLE 2,25 może nawet LiteSkin

U mnie, w warunkach kamienistych czy też górskich RocketRon'y poddają się zaskakująco szybko, to znaczy zrywają się klocki i powstają uszkodzenia boczne, z którymi mleko sobie nie radzi. Z TNT od Vittoria nie ma tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/opona-zwijana-geax-mezcal-27-5x2-1-54-584-7950912699?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Ta, albo 

https://allegro.pl/oferta/geax-saguaro-27-5x2-0-opona-zwijana-51-584-7976934850?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

 

Przekonaliscie mnie. Spytałem sprzedającego z którego roku są te opony. Jak będą dosyć świeże to dojadę te CST i kupię te albo te. Mówicie że przy saguaro i mezcale nie odczuję żadnej różnicy?

Ta zwijana wersja ma lepszą mieszankę i opory toczenia od wersji drutowanej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocket Ron SnakeSkin jako przednia daje radę dość długo. Za to tył znika w oczach. Opona znakomita ale to trzeba mieć sponsorów, żeby na tym jeździć. A cieńszy LiteSkin to już bym się bał ;)
Założyłem teraz Barzo TNT G+ i to wydaje się alternatywa dla Rocket Rona, wydaje się równie szybka i uniwersalna. Po przejściu z Mezcala nie odczułem specjalnie większych oporów więc naprawdę jest dobrze. Ale mam ją tygodnia czy dwóch więc nic nie powiem o trwałości, błota też nie widziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adam42094 napisał:

Przekonaliscie mnie. Spytałem sprzedającego z którego roku są te opony. Jak będą dosyć świeże to dojadę te CST i kupię te albo te. Mówicie że przy saguaro i mezcale nie odczuję żadnej różnicy?

Ta zwijana wersja ma lepszą mieszankę i opory toczenia od wersji drutowanej?

https://www.forumrowerowe.org/topic/239030-szybka-opona-mtb-275-miasto-80-las-szutry-20/?page=2&tab=comments#comment-2167900

Przeczytaj uważnie. 

Brałbym Saguaro zwijkę. 

Teraz, kipcior napisał:

Rocket Ron SnakeSkin jako przednia daje radę dość długo. Za to tył znika w oczach. Opona znakomita ale to trzeba mieć sponsorów, żeby na tym jeździć. A cieńszy LiteSkin to już bym się bał ;)
Założyłem teraz Barzo TNT G+ i to wydaje się alternatywa dla Rocket Rona, wydaje się równie szybka i uniwersalna. Po przejściu z Mezcala nie odczułem specjalnie większych oporów więc naprawdę jest dobrze. Ale mam ją tygodnia czy dwóch więc nic nie powiem o trwałości, błota też nie widziały.

Myślę o RoRo tylko o przodzie i tylko na zawody. Lżejsza od Barzo.  LiteSkin też się boję - ale jak mam wziąć SS to już wolę Barzo. Przynajmniej będzie równa i bez bicia. Mam nadzieję : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc kupując oponę na 2-3 lata nie widzę sensu w oszczędnościach. Kolega szuka budżetowo ale oczywiście pewniejsza by była:

https://www.sportpoint.pl/pl/opony-rowerowe-przeznaczone-do-mtb/23842-opona-vittoria-saguaro-275x20-zwijana-tnt-1113s73251611hd-0641740235903.html

Z tymi leżakami to dziwna sprawa - moja lepsza połowa w Giulieccie 175km ma opony 9 lat, przebieg 110 tkm i świetnie się trzymają. Ja za to zmieniam góra co dwa lata. Nie wiem w sumie ile w tym marketingu : (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kende sbe ,posiadam ja w rozmiarze 29, juz pol roku jezdze glownie po miescie ma za soba juz 4000 km i nic sie z nia nie dzieje, na drugim,continental race king tez sa dobrym pomyslem , unikalbym tanich schwalbe znikaja w oczach , chwala tez te opone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.rowertour.com/p/85776/continental-contact-speed-27.5-doublesafetysystem-opona-rowerowa-drutowa-e-bike-reflex#85777-rozmiar-27.5-x-2.00

 

 

https://allegro.pl/oferta/opona-vee-rubber-vrb35-27-5-zwija-60-x-584-79345371

takie dwie  propozycje , przejscie z opon gorskich na takie moze wydawac sie troche ekstremalne ale w miescie bedziesz szybszy i ich szerokosc sprawi ze w teren tez mozesz wjechac i wszystko w rozsadnej cenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze. Przekonaliście mnie do mezcala. Kupiłem gaex mezcale zwijka i vittoria mezcale zwijka. Ten sam stary bieżnik. Kupiłem dlatego, że wydaje mi się że będzie mniejszy opór toczenia niż ten nowy agresywny. Powiedzcie mi jeszcze ile ta opona ma TPI, bo na aukcjach nie pisalo?

Dam znać jaka będzie różnica przejścia z opon nylonowych CST callabero ECO 2.1" z prawdopodobnie tylko 21 TPI.

 

Pozdro wszystkim

 

IMG_20190712_191810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Stary jest wolniejszy. Zobacz jak wygląda ten nowy na obwodzie.

Nie znam się, ale wydaje mi się, że ten nowy jest grubszy i jest bardziej terenowy jak moje cst. Zresztą tą i tą oponę kupiłem po 80zl . Łącznie 160 także myślę że tanio. Wiesz ile ma TPI?Zobaczymy jak będzie po przesiadce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...