Skocz do zawartości
Wolwgang

[Szosa] Pomoc w decyzji do do typu roweru

Rekomendowane odpowiedzi

Wolwgang
Napisano (edytowane)

Zawsze śmigałem na starym "góralu", rowerki marki rower, typowy noname kupowany 2X lat temu, ma więcej lat niż ja. Siłą rzeczy z powodu miejsca zamieszkania moimi trasami były drogi polne/asfalt/lasy, ogólnie co wpadnie pod koła. Na czas studiów przestałem jeździć, a teraz gdy chciałem zainwestować w coś w miarę porządnego, zderzyłem się ze ścianą pod względem tego ile wyboru jest obecnie w kwestii rowerów i ciężko mi o podjęcie świadomej decyzji nie znając się zbyt dobrze w obecnych realiach tego rynku. Zastanawiam się między szosą a mtb, biorąc pod uwagę że z mtb mam już jakieśtam doświadczenie, chociaż na obecne standardy ciężko to pewnie nazwać mtb, mam więc kilka pytań:

1. Z tego co czytam szosa tylko i wyłącznie do asfaltu, nic więcej - prawda to? Da radę jeździć nią po jakichś polnych drogach czy nie ma szans? Nie mówię oczywiście o lasach gałęziach i ilościach piachu równych plażom, ale o przeciętnych dróżkach polnych.

2. Jak z jazdą szosą po mieście w celu dojazdów do pracy, daje radę czy ze względu na polskie warunki dróg i ścieżek mija się to z celem?

3. Rower który kupię będę pewnie mocno eksploatowany, chciałem coś co pozwoliłoby mi wprowadzić jakąś odmianę do rutyny które mnie dopadła przy bieganiu. Planowałem robić jakieś większe trasy po wstępnym przyzwyczajeniu się, i o ile wiem że szosą to nie problem, to czy robienie tras po 100km i w górę mtb ma sens? Chodzi mi głównie o prędkość, przy takich trasach byłby to pewnie w 90% asfalt. Na kondycje nie narzekam, jakieśtam półmaratony lecą.

Jestem światom graveli czy crossów które miałyby być pośrednikami między tymi dwoma typami, jednak zastanawiam się między nimi dwoma biorąc pod uwagę w przyszłości dalszej zakup drugiego typu.  Mam nadzieję że dobry dział :P

Edytowane przez Wolwgang

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Z tego co opisałeś, jesteś idealnym klientem na gravela. :) Chyba, że budżet poniżej 3500 PLN, wtedy o gravela będzie ciężko. No i do jazdy po mieście trochę lepsze byłoby coś z prostą kierownicą, co nie znaczy, że na szosie/gravelu się nie da. 

Tutaj masz fajne podsumowanie czym są rowery tego typu, jedno z perspektywy człowieka, który jeździ enduro, a drugie miłośnika szosy:

https://www.1enduro.pl/gravel/

https://hopcycling.pl/gravel-chcesz-ale-nie-potrzebujesz/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wolwgang
Napisano (edytowane)

@some1 Nie chciałem wydawać takiego hajsu na 1 raz, max 2500. Dlatego myślałem jeśli o szosie to o Tribanie 520 a jeśli mtb to Rockrider  st540. Ale to co opisane w wysłanym przez ciebie linku rzeczywiście wygląda ciekawie

Edytowane przez Wolwgang

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lor3ddr8d

Jak trasy po 100km z czego 90% po asfalcie to chyba jednak szosa. Ja do Graveli nie jestem przekonany i po leśnych ścieżkach poruszam się rowerem Crossowym - ale zaznaczam, że to tylko moje zdanie. Może poszukaj roweru szosowego ale z ramą typu endurance ? Zmieszczą się do niego szersze opony 28,32c, co znacznie zwiększy komfort jazdy po utwardzonych bezdrożach. 
Triban na papierze jest fajny ale nie każdemu się podoba, u mnie odpadł po wizycie w Decathlonie, może osprzętem wymiata w tej cenie ale mi się te rowery nie podobają ;) 
Zobacz Trek Domane AL-2 na osprzęcie Shimano Sora

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wolwgang

@lor3ddr8d Skoro tak, to co byś powiedział o Tribanie rc 500? Niby ma stockowo opony 28, a mogą wejsć do 35 czy tam 37 według internetów. Nadawałby się do jazdy po mieszanych terenach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lor3ddr8d

Oprócz tego, że jest ciężki (10,5kg), to za te pieniądze na Sorze i hamulcach tarczowych ciężko znaleźć coś lepszego. Powiem Ci, że dla mnie koła 28c to już naprawdę duży komfort nawet na średniej jakości asfalcie. Ewentualnie jak będą dla Ciebie za wąskie to zmienisz ;) 
Pojedź przymierz i sam oceń czy Ci się podoba. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

Też się za tego typu rowerem rozglądam i też myślałem o tribanie. Na pewno koła będą ciężkie i na pewno szału wagowego nie zrobi, ale za kompletną szosę, do której jeszcze wchodzą opony powyżej 28c to naprawdę dobra cena, a i baza sensowna. Chyba, że kogoś boli naklejka na ramie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lor3ddr8d

Gravele zawsze mają cięższe koła, można je w przyszłości zmienić, za około 800zł znajdziesz coś poniżej 2kg. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wolwgang

Temat chyba do zamknięcia. Kupiłem Tribana rc 500:

Na początku w porównaniu za starym góralem wydawał się piekielnie niestabilny, szczególnie podczas jazdy próbnej w decathlonie, ale po chwili szło się przyzwyczaić. Zrobiłem nim krótką jazdę próbną po drogach, ścieżkach rowerowych, żużlu, trawie etc. i koła dają radę, trzeba tylko uważać na jakieś większe krawężniki i tym podobne. Prędkość nie do ogarnięcia w porównaniu z wyżej wymienionym góralem, nie dość że zasuwa jak głupi, to jeszcze bardzo łatwo go do tej prędkości doprowadzić a i wytraca ją o wiele wolniej. W przyszłości pewnie rozejrzę się za jakimiś kołami, ale jak na razie te 28 chyba mi starczą. No i ten czarny mat wygląda genialnie :DDzięki za pomoc :)

Edytowane przez Wolwgang

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
spidelli

Chciałem dorzucić do dyskusji Treka FX ale w tej sytuacji pozostaje pogratulować wyboru i życzyć udanej jazdy :)

Miałem podobnie jak wsiadłem na Tribana 540 :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lor3ddr8d

To gratuluje zakupu, trochę pojeździsz i sam będziesz wiedział jakich kół/opon potrzebujesz ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • krzywy187
      Przez krzywy187
      Witam, mam problem z zakładaniem i ściąganiem opony. Posiadam obręcz i oponę do MTB przystosowaną do systemu bezdętkowego jednak używam na nich klasycznie dętki. Chodzi o to że ściąganie i zakładanie opony jest strasznie oporne, ściągnięcie pół biedy, tylko parę h męczenia się, lecz jest problem z założeniem bo to nie ma bata żeby weszło. Martwi mnie ten fakt ponieważ wymiana dętki w środku lasu z takim oporem byłby koszmarem a więc:
      Jakie macie skuteczne sposoby na zakładanie i ściąganie opony ? (Oprócz wody i butem jak czytałem na 1enduro)
      Czy zakup nowych opon coś ułatwi (bez tego systemu) czy należy wymienić też obręcz ?  
      P.S. tak używałem łyżek do opon
    • Anxi222
      Przez Anxi222
      Witajcie, niedawno wpadłam na pewien pomysł pewnie nie uda się w 100% ale może chociaż troche.
      Bardzo lubie jazde na mtb i chciałabym wystartować w zawodach (wcześniej się porządnie przygotowując) jednak mój sprzęt nie zbyt sie nadaje.
      Mam trochę pieniążków odłożonych ale to za mało nawet na najbardziej podstawowy rower. A do zawodów jednach przydało by się coś porządniejszego. Tutaj daje link jeśli toś chciałby pomóc. 
      bit.ly/2XHq9KU
      Nie oczekuje nie wiadomo czego heh będę wdzięczna za każdy grosik. Mam nadzieje że jakoś się uda i następnym postem będzie pytanie jaki sprzęt wybrać. 
      Mam nadzieję że nikt się nie obrazi że to tutaj wstawiam, wkońcu forum rowerowe hehe a opis działu podpowiadał że można wrzucać temty z pomyslami. 
       
      Życzę miłego dnia, bądź nocy.
      Buziaki :*
       
    • Misiu93
      Przez Misiu93
      Witam
      Poszukuje roweru Mtb. Rower głównie do lekkich tras górskich, aczkolwiek z rezerwa na "cos więcej". Zależy mi na dobrym supporcie, w miarę lekkiej jeździe, lekkich przełożeniach - szczególnie na pojazdach i małej awaryjności. 
      Z tego co widzę najlepiej by było szukać czegoś na taśmie 9 rzędowej, i lepiej nie z pułki Shimano Tourney. Wiem że o amorku powietrznym w tej klasie cenowej można pomarzyć, aczkolwiek nie wiem jaki z pozostałych byłby "znosny" 
      Też czytałem parę recenzji i w sumie jeszcze bardziej nie wiem. Z tego co widzę to ostatnio modny staje się Polski Romet, aczkolwiek - czy to jest jakość warta uwagi? Rzadnymi patriotycznymi zamiłowania i do polskich marek nie pałam, liczy się przede wszystkim cena i jakość wykonania. 
      Rozejrzywszy się znalazłem dwie, myślę że ciekawe oferty:
      https://allegro.pl/oferta/hero-kands-comper-29-alivio-3x9-hydraulic-okazja-7698151646
      https://rowery-lomianki.pl/romet-mustang-m3-29-2019-czarno-srebrny.html
      Wiem że ceny zgoła inne aczkolwiek jak pisałem zależy mi na stosunku ceny do jakości - tzn jeśli naprawdę warto to słonie się ku czemuś lepszemu. Tylko czy jest jakaś duża roznica? Nie znam się dobrze na podzepołach typu korby, hamulce, a moja wiedza o przerzutkach jest dosyć szczatkowa stąd bardzo proszę o pomoc 
      Również jeśli wiecie o czymś innym co będzie lepszym rozwiazaniem w tej półce cenowej to podrzucie linka
      Pozdrawiam 
       
    • Ivraas
      Przez Ivraas
      Witam, od dłuższego czasu planuję zakup jakiegoś roweru do wszystkiego, trochę po ulicy, w lasy i po piachu. Wzrost 174cm waga 85kg, dosyć krótkie nogi, długi tułów, koła pewnie 27,5 A rama?
      Żadnych tam skoków wyczynowych zwykła jazda na wieś, nie będę go katował.
      Muszę się ograniczyć do dwóch marek które są w hurtowni w moim mieście, ale jak będzie coś co bardziej opłaca się w tej cenie to też taką propozycją też nie pogardzę.
      Myślałem o
      https://www.kross.pl/pl/2019/mtb/hexagon-6-0

      Ponoć niższych od 4.0 a wyżej niż 6.0 nie opłaca się nabywać... ewentualnie jakiś Romet,  ale nie wiem z czego tu wybrać.
      Nie za bardzo się na tym znam, nazwy nic mi nie mówią a ostatni mój rower to był przytulony po kuzynie starusieńki magnum z rozwalonymi przerzutkami, ale przy gwałtownym przyśpieszaniu łańcuch spada i praktycznie nie da się tak jechać...swoją drogą też się zastanawiam czy by go nie zrobić bo rower bardzo wygodny.
      Przeglądałem tematy, ale preferencje dosyć znacząco się różnią więc dalej jestem niezdecydowany. Będę wdzięczny za porady, tylko bez elitaryzmu proszę, bo mam tak do 2000zł na wydanie więc jak to ktoś określił na tym forum, musi starczyć na jakiś bułkowóz
    • Leon111k
      Przez Leon111k
      Wzrost: 186cm  Waga: ok. 55kg
      Witam, szukam roweru MTB/XC, rower typowo do jazdy offroad po różnych wymagających trasach. Na oku mam rowery: Romet Mustang M1(na promocji 1600zł) oraz Kross Black Edition 3M. Proszę o pomoc w doradzeniu który wybrać lub jakiś inny?
      Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.
×