Skocz do zawartości
Kasumi

[Przerzutka tył] XTR 952...nowa sprężyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Kasumi

Witam,

jak w temacie. Czy ktoś się orientuje czy dostanę jeszcze sprężynę do XTR 952 - tylniej? Rozciągnęła się w zakresie koronek 1-4:( i nie odbija już z powrotem za bardzo...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)

Nie sądzę, toż to antyk. O ile kojarzę, to antyk owiany już legendami i okrzyknięty najlepszym XTR w historii. No chyba że modele pomyliłem :)

No i pytanie, która sprężyna? Bo są dwie.

Pytaj @Punkxtr, może on coś wymyśli

Edytowane przez skom25
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kasumi

Ta sprężyna, co sprawia, że przerzutka wraca sama po zwolnieniu linki...Dziękuję

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Seria 95X miała regulowany naciąg sprężyny. Zakres nie jest duży, ale warto sprawdzić czy zmiana naprężenia cokolwiek pomoże.Robi się to śrubokrętem krzyżakowym patrząc na przerzutkę od spodu. Sprężyny napinające pantograf nie były oferowane jako część zamienna przez Shimano. Ale w tamtych latach produkowano różne dziwne rzeczy i było kilka manufaktur, które oferowały je w sprzedaży. Z tym, że każda z nich była znacznie mocniejsza niż oryginalna i ich prawidłowy (!) montaż jest ekstremalnie trudny, więc ostrzegam. 

Lata temu robiłem taki tuning mojej niegdysiejszej RD-M951 ale podczas demontażu starej i montażu nowej sprężyny straciłem więcej nerwów niż było to warte. Najbardziej znaną marką był tzw. Power Spring, istniała też manufaktura Crumpet Spring i inne. To produkty z zamierzchłych czasów, ale raz na sto lat pojawiają się na ebay. Np. tutaj: https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-MID-90S-SIDETRAK-POWER-SPRING-FOR-SHIMANO-XTR-XT-LX-STX-REAR-DERAILLUR/163522123263?hash=item2612ad95ff:g:jgwAAOSw7MNcVeFj

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kasumi

Dziękuję bardzo. Pokręcę zatem najpierw:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Separatysta

Ja bym uciął o 1-2 zwoje  i doformował, ale to trzeba mieć narzędzia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
6 minut temu, Separatysta napisał:

i doformował, ale to trzeba mieć narzędzia.

i mieć nadzieję, że nie pęknie.:D

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Separatysta

Ale przy doginaniu? No może tak się zdarzyć bo podczas jazdy raczej już nie. Prędzej wyciągnie się szybko z powrotem. Sądze że to można dopasować z podobnej lub innej przerzutki.To tylko sprężyna przerzutki nie ma co szaleć z precyzją. Jaką to ma średnice i długość?  Mam troche różnych pouszkadzanych przerzutek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Teraz, Separatysta napisał:

Ale przy doginaniu?

Kształt jest nadawany przed obróbką cieplną. Jak gniesz na twardo to może pęknąć. Pytanie jak jest ulepszona.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
W dniu 6.07.2019 o 20:51, Kasumi napisał:

Rozciągnęła się w zakresie koronek 1-4:(

Nie rozciągnęła się. Jakikolwiek miałbyś problem, nie jest on w sprężynie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Separatysta

Właśnie coś tu nie gra. Zakładając że ta przerzutka ma standardową konstrukcje to przy wyciągnietej sprężynie miała by problem z przełożeniami tak od 5 w góre a nie odwrotnie.Nie ma ona luzów ? Np na tej śrubie na imbus mocującej do haka?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kasumi

Kurtka..nie wiem..za cienki w tym jestem. Jak zrzucam w dół (od 4) to lata luzem nic ją nie ściąga i trzeba conajmniej dwie zębatki zejść aby łańcuch spadł. W górę idzie od razu i bez niczego...

Edytowane przez Kasumi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przejrzeć pancerze. ( linki ).

Najprostsza metoda. Wrzucić normalnie  łańcuch na największą koronkę kasety i wtedy już nie kręcąc pedałami zredukować na manetce ( tylko na manetce ! ) na najmniejszą koronkę. Teraz możesz wysuwać pancerze z oporów ramy i przesuwać każdy z nich ( pancerzy ) po lince. Jeśli gładko, bez zbędnych oporów każdy z nich można przesuwać po lince - więc to nie linki/pancerze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Najprościej, to odpiąć pancerz, ręcznie przeciągnąć przerzutkę na najniższy bieg i potem ją puścić. Podczas kręcenia powinna wrócić na najwyższy bieg.

Sprężyny się nie naciągają. To mit.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kasumi

 

W dniu 11.07.2019 o 23:28, SoloTM napisał:

Przejrzeć pancerze. ( linki ).

Najprostsza metoda. Wrzucić normalnie  łańcuch na największą koronkę kasety i wtedy już nie kręcąc pedałami zredukować na manetce ( tylko na manetce ! ) na najmniejszą koronkę. Teraz możesz wysuwać pancerze z oporów ramy i przesuwać każdy z nich ( pancerzy ) po lince. Jeśli gładko, bez zbędnych oporów każdy z nich można przesuwać po lince - więc to nie linki/pancerze.

sprawdzę, dzięki

W dniu 12.07.2019 o 00:04, uzurpator napisał:

Najprościej, to odpiąć pancerz, ręcznie przeciągnąć przerzutkę na najniższy bieg i potem ją puścić. Podczas kręcenia powinna wrócić na najwyższy bieg.

Sprężyny się nie naciągają. To mit.

jak odpiąć pancerz?z ramy go sciągnąć? Co to ma dać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kolmark

Tak, jak zacytowałeś wyżej. Kiedy wyjmiesz jeden koniec pancerza z przelotki, możesz wyjąć pozostałe, przejrzeć i sprawdzić przerzutkę według sposobu @uzurpatora, w którym to sposobie nie musisz odpinać linki z przerzutki. Mając rower na stojaku, żeby tylne koło było w powietrzu możesz sobie wtedy nawet ręcznie (kręcąc korbami oczywiście) przesuwać wózkiem do góry, a potem kręcąc korbami pozwalasz, żeby łańcuch  spadał na sam dół. Jeśli po drodze zatrzyma się na którejś tarczy, to będzie raczej wina przerzutki, a jeśli nie, to zastanowiłbym się nad wymianą pancerzy i linki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×