Skocz do zawartości

[Amor] zapadnięty w starym retro 26" ATB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taniego I nietypowego górala dość już wiekowego.

 

Osprzęt 3x8 mieszanka xt i lx 

W nim jest amortyzator Suntour Magnesium, który jest zapadnięty (taki rower kupiłem).

Tak więc amortyzator jest sztywny, ale idzie go na sekundę rozciągnąć.

 

O co chodzi - niepasuje mi pochylenie I niskość kokpitu na tym rowerze.

Brak amortyzacji az tak nie doskwiera.

Będę eksperymentował z mostkami I kierownicą giętą, ale jak to nie da efektu to myślę nad tymi opcjami Budzet 300zł

V brake I sterówka 19 do 21cm podpasi

1. Kupienie amora 26" z pivotami

Retro amory, mogą być o skoku 50 do 80mm, byle lekkie I niedrogie.

1b. Kombinacja kupna dwóch rock shox indy za razem 300zl.

W jednym indy sl / sa dobre tylko gorne golenie I sterowka 20cm / skok 80mm

W drugim indy x.c / wszystko pasi prócz sterówki 17cm (od 16.5cm koncza sie stery) / skok 63mm

polaczyc je w jeden lekki niedrogi Amor

2. Zabranie amora z mojego najszybszego najlzejszego gorala (ale tam już nic lepszego pod 26" I v braki nie znajde w normalnych pieniądzach). Tam jest mx comp air 85mm

3. Kupno amora 28" I używanie koła 26", żeby aż tak totalnie przód się nie podniósł. 

4. Naprawa starego amortyzatora, nie mam pojęcia gdzie I za ile, mało czasu spędzam w polsce teraz. 

Nie wiem co to za model tego suntour ale chyba niewarto co nie? Nawet nie wiem jak on chodziłby po naprawie.

5. Jakaś specjalna kierownica od innego typu roweru z wielkim wzniosem np od 30mm wzwyż

Budzet niski bo rower jest miejsko lesnym atb I kosztowal mnie 300zł.

Tarcz tam nie bede mieć, a niektóry osprzęt będzie mało wysublimowany, to tylko ATB do ewentualnego lasu.

 

Screenshot_20190701-224630.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzilem że ratowanie tego Santoura jest nie dla mnie, a kupno amortyzatora przez allegro zbyt kosztowne.

Inne rozwiazanie się nasunęło.

Kupiłem inny rower na dawcę części.

Razem z transportem ponizej 300zl dałem. Przerzuce do niego wszystkie gorsze graty od siebie I za pół ceny sprzedam.

Amor marzocchi, Siodło selle, manetki lx 3x9 , kaseta 9 biegów, łańcuch, opony, przednie koło, hamulce lx bez luzów, chwyty I jedną sprawną klamkę lx z niego wyrabuję.

Miało być tanio I sam amor, będzie tanio I więcej osprzętu ulepszę.

Ten grat dawca w załączniku

Screenshot_20190705-032846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na papierze zakup okej, ale klamki lx jednak są totalnie dobite luzami, tylnie koło na piascie xt ma luz osiowy I hałasuje.

Ale przerzutka tył nowsza deore, przód slx, manetki dobre lx, kaseta I łańcuch bdb stan.

W nocy przełożyłem amortyzatory pomiędzy rowerami, ten tani grat z zapadnietym amorem I mostkiem o wiekszym wzniosie nawet jest jezdny.

Wręcz lepiej się siedzi niż jak bombera miał.

Czarnego roweru jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu.

Obydwa amortyzatory dość nienajgorsze wagowo, w okolicach 2kg ważą, później dam fotki jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje je scisnac dovectra, chociaz ostatnio mialem inny rower z klamkami lx to luz niewyczuwalny w ogole był.

 

Natrafiłem na problem z sterami, musze dolną bieżnię z łożyskiem spróbować przewalić między amorami.

Trochę czarno to widzę, ale sprobuję.

Wianki z kulkami też chyba sobie zawczasu zamówię, bo te obecne to zmęczone strasznie są.

Myślałem też nad wybiciem I przekładką samej dolnej miśki ale nie wiem czy podołam bez specjalnych narzędzi.

Myślałem że mniej zabawy z sterami ahead będzie, a do rowerowego płacić równowartość 150 czy 200zł za przekładkę to się nie uśmiecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery jeszcze nie przelożone..

Man na stanie dosc kosztowne pomarańczowe accent airplane co miały do lepszego roweru iść.

Kupiłem 3 różne  stery neco za 80zl

W cenie tamtych airplane, wrzuce sobie jedne a do innych rowerów zostaną w razie czego. W niemcowni stery drogie w rowerowych strasznie.

Z złoma wyrabowałem manetki lx, jeszcze kaseta I łańcuch zostały do wzięcia ale spinki mi brakuje 9rz.

Wrzuciłem też nowe normalnej szerokosci gripy za 20zl I wygląda to w końcu nieźle.

Bomber został odchodzony o jedną sprężynę, teraz chodzi miękko I przyjemnie.

Chciałem korby lx na kwadrat przełożyć, ale tylko 3h straciłem na marne.

Nie idzie ich z suportu wyciągnąć, ściągacz tylko gwinty zeżarł, a młotek nie dał rady.

Zamówiłem prawą korbę specialized, bo zależy mi na zębatkach z tego lx w złomie. Wywalę stx rc, wsadzę korbę na 4 śruby I przełożę najgorsze zębatki do złomka.

Rower schudnie o jakieś 300g albo lepiej.

Mam jeszcze starą pogiętą deczko przerzutkę przód lx, to zamienię I ze złomka wyrabuję slx, jakieś 4 dychy jest ona warta chyba.

Miałem szybko tego grata sprzedawać, ale z miesiąc jeszcze minie zanim to wszystko przełożę.

Cykloza pożeracz pieniędzy I czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2019 o 09:02, Adik napisał:

Bomber został odchodzony o jedną sprężynę, teraz chodzi miękko I przyjemnie.

Czyli wywaliłeś z jednej golonki?

 

W dniu 11.07.2019 o 09:02, Adik napisał:

Nie idzie ich z suportu wyciągnąć, ściągacz tylko gwinty zeżarł, a młotek nie dał rady.

Odkręciłeś śrubkę? Mam nadzieję. Popdsikaj jakimś śrubozolem,  o ramiona jak gwint zdechł można ściągnąć  ściągaczem do łożysk.klik

sciagacz-do-lozysk-dwuramienny-150mm-suw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek dostał stery accent airplane, chodzą fenomenalnie.

Korba będzie specialized, tamtej w złomie nie ruszam ale dzięki za doinformowanie o innym narzędziu, o którym niewiedziałem.

Napęd wyregulowany, bardzo mi się podoba jak chodzi. Rower jest żwawy i wystarczająco lekki, po zmianie korby jeszcze schudnie deczko. 

P_20190716_112723_2.thumb.jpg.80fe02c13acab555a5e50ba0e5bf0c25.jpgP_20190716_112731_1.thumb.jpg.7bf0faa6586b946599fc40ed0b6187bd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...