Skocz do zawartości

[kierownica] Podniesienie przez przedłużkę


bpjl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Rozważam podniesienie sobie kierownicy poprzez zastosowanie przedłużenia rury sterowej. Sama potrzeba podniesienia dla komfortu jazdy nie podlega dyskusji jednak zastanawiam się co zastosować. W sieci widzę 2 rodzaje takich adapterów:

fcbb051261288254.jpg 8049cc1261288304.jpg 

Czy ktoś stosował któreś rozwiązanie i mógłby opisać za i przeciw? Do mnie bardziej przemawia ten wpuszczany adapter (srebrny) jednak chciałbym poznać wasze opinie. Regulowanego mostka nie biorę pod uwagę gdyż na mostku mam zamontowany uchwyt nawigacji. Zwiększenie kąta mostka spowoduje że korzystanie z navi będzie wręcz niemożliwe. Wymiana rury sterowej na dłuższą to w przypadku mojego roweru i potrzeb nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, sorry, z telefonu szczegółów nie widać. Sprzedawca może nazywać to jak chce, ale jednak to raczej konwersja z mostka wpuszczanego na ahead z możliwością regulacji wysokości kierownicy, a nie przedłużka rury sterowej. Niby tam jest wersja i na 1.1/8 i można to zastosować do niegwintowanej rury sterowej, ale o ile rozumiem tą konstrukcję, to będziesz musiał wyciągnąć gwiazdkę. Za dużo zabawy. Jak masz ahead w rowerze to kup, przedłużkę ahead i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak sobie patrzę oczami wyobraźni to jakoś nie pasuje mi wizualnie to nakręcane przedłużenie. Do tego jak będzie za długie to albo będzie wystawać ponad mostek albo trzeba będzie przyciąć. Jednak demontaż gwiazdki to jest to co z kolei zniechęca mnie do tego wypuszczanego. 

Chyba skończy się na tym nakręcanym bo zawsze można wrócić do stanu pierwotnego. W drugim przypadku czekało by mnie ponowne nabijanie gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mostku z dużym wzniosem pisałem w pierwszym poście. Odpada bo chcę widzieć ekran nawigacji (nie chcę i nie mam miejsca żeby przełożyć ją na kierownicę). 

Co do zmiany kierownicy to uważam że jej wznios już jest dość duży.

4394a11261676614.jpg 09b6371261676744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło mam na optymalnej dla mnie wysokości. Jeździ mi się wygodnie, kolana nie bolą, nie meczę się. Jednak jego wysokość w stosunku do kierownicy powoduje pochylenie które z kolei wymusza zadzieranie głowy.

Kiedyś jakoś mi to nie przeszkadzało ale od jakiegoś czasu zauważyłem że po dłuższej jeździe jedyne co mnie boli to kark i barki od ciągłego zadzierania głowy. 

Chcę trochę wyprostować pozycję. Dodam że przy moim jeżdżeniu (90% dojazd do pracy, reszta to czysta rekreacja) taka zmiana geometrii roweru nie zrobi jakiejś specjalnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż kiedyś tego nie odczuwałem. Od jego zakupu raczej nie urosłem a jedynie latek przybyło. Zmieniła się też charakterystyka jazdy.

Puki co nie mam kasy na większą inwestycję więc kombinuję tak jak mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że nawet to co masz aktualnie, pasuje do określenia wyprostowana pozycja. No chyba że chcesz zrobić coś na wzór roweru miejskiego, ale wtedy przyczyna jest inna, taka jak wspomniał kolega wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...