Skocz do zawartości

[opona] Czy zmienić te opony, czy za dużo wymagam?


borsooq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  dwa lata temu złożyłem rower na bazie Peugeota Prestige za bodajże 84 roku na rurkach Columbus. Coś takiego (rama):

Peugeot prestige 505 fini

 

Koła zmontowałem z Rigida 2000 + piasty Deore + opony Kenda K948 700x35C. Korba jest FSA z odkręcanymi koronkami na BCD 130 + BCD 74 (tu nie jestem pewien). Zestawienie koronek wsadziłem 28-39-46. Z tyłu jest kaseta z gruby Altus/Acera CS-HG200 9, o rozstawie 11-32.

Cel był taki, żeby rower był i na szutry i w miarę szybki. Niestety szału nie ma, bo w tej chwili ani nie jest jakoś strasznie szybki (chyba, że za dużo wymagam), bo realnie średnie przelotowe prędkości na asfalcie, to ~30KM/h, ani nie jest za dobry na nierówności - każda dziurka czy górka jest odczuwalna na dupsku. Wcześniej jeździłem na zmodyufikowanym Grand (Kross) City sprzed 15 lat, na kołach 26", oponach Kenda Khan 26x2.0 i kolejno napędzie: Truvativ FiveD 42/32/24 + Tourney 6 14-28. O ile stary truposzczak był strasznie wolny, to na nierównościach opony bardzo mocno tłumiły drgania i do tego właśnie skłania się moje pytanie:

- czy za dużo wymagam od tego zestawu?
- czy da się go przyspieszyć (mogę zmienić największą koronkę, ale po prawdzie, to brakuje mi pary - dlatego też pytanie o oponę z mniejszym oporem toczenia)?

- czy poprzez zastosowanie szerszej opony (jakiej, ewentualnie) drgania będą mniej odczuwalne?

- czy może problemem jest coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę bardziej prostą zamontuj - pozycja będzie bardziej pochylona przez co rozkład masy będzie bardziej proporcjonalnie - nogi-ręce-tyłek. Łatwiej będzie unieść 4 litery na nierównościach i generalnie mniej masy  niż teraz będzie spoczywało na siodle oraz  pozycja bardziej aero - mniejszy opór. Ale coś za coś - większe obciążenie rąk itp.

Opony 700x38 albo 700x40 też poprawią komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MMMAAACCC7 napisał:

Po pierwsze to poprawnie skonfiguruj licznik, bo prędkości przelotowe rzędu 30km/h to ma znaczna ilość ludzi trenujących na szosie,
Po drugie ten rower to pod względem geometrii się nadaje do obwieszenia kwiatkami i koszykami by jeździć po bułki, 

Przepraszam, źle się wyraziłem, jeśli chodzi o prędkości przelotowe.

30KM/h, wg GPSa, uzyskuję, jak depnę na asfalcie średnio na minutę. Nie są to prędkości przelotowe. Są to prędkości średnie w skali kilku minut, jak się rozpędzę. Przelotowe, będą raczej koło 20KM/h, wliczając szutry. Realnie przelotowe, jaki bym uzyskał tylko na asfalcie, to pewnie koło 23KM/h. Dlatego też pytam, zazdroszcząc ludziom, jakich widzę na szosówkach, czy za dużo wymagam, czy nie starcza mi pary, czy może rower za słaby. Wychodzi, ze pewnie wszystkiego po trochu.

1 godzinę temu, SoloTM napisał:

Kierownicę bardziej prostą zamontuj - pozycja będzie bardziej pochylona przez co rozkład masy będzie bardziej proporcjonalnie - nogi-ręce-tyłek. Łatwiej będzie unieść 4 litery na nierównościach i generalnie mniej masy  niż teraz będzie spoczywało na siodle oraz  pozycja bardziej aero - mniejszy opór. Ale coś za coś - większe obciążenie rąk itp.

Opony 700x38 albo 700x40 też poprawią komfort.

Kierownica jest prosta z lekkim wzniosem, mostek jest inny itd. Z tego roweru jest tylko rama, widelec i rura podsiodłowa. Pozycja jest typu moderate. Tyłek unoszę często i właśnie to mnie boli, że muszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, borsooq napisał:

 

- czy za dużo wymagam od tego zestawu?
- czy da się go przyspieszyć (mogę zmienić największą koronkę, ale po prawdzie, to brakuje mi pary - dlatego też pytanie o oponę z mniejszym oporem toczenia)?

- czy poprzez zastosowanie szerszej opony (jakiej, ewentualnie) drgania będą mniej odczuwalne?

- czy może problemem jest coś innego?

- to nie kolarzowka, więc raczej sporo wymagasz;

- da się, węższe opony, większe cisnienie w nich, owszem koronka, kierownica baranek... silnik elektryczy ;p ;)

- tak, mozę tak być, ale i opory wieksze, wiec nie przyspieszysz, jeszcze kwesia ciśnienia;

- wszystko powyższe no i kondycja ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sansei6 napisał:

- to nie kolarzowka, więc raczej sporo wymagasz;

- da się, węższe opony, większe cisnienie w nich, owszem koronka, kierownica baranek... silnik elektryczy ;p ;)

- tak, mozę tak być, ale i opory wieksze, wiec nie przyspieszysz, jeszcze kwesia ciśnienia;

- wszystko powyższe no i kondycja ;) 

Wielkie dzięki za odpowiedź. Pozostanę zatem przy obecnej konfiguracji.

 

Gwoli ścisłości, to rower obecnie wygląda tak:

618X__zoIEOcbCTov41kC9Tz6ouMYBJnRAdSyRVQ

ZKE3zeKPlSDS1xrf6vGF5jVZYofNNP6x-GuM26th

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...