Gość Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Hej, Stoję przed wyborem kasety 8s do szosy, ale potrzebuję Waszej pomocy w wyborze zakresu który będzie dla mnie bardziej odpowiedni. Kasety: 11-13-15-17-19-21-24-28T 12-13-15-17-19-21-23-25T 12-13-14-15-17-19-21-23T Pierwsza to kaseta którą mam aktualnie, a pogrubione koronki to te z których korzystam najczęściej. Teren po którym jeżdżę jest płaski, jeżeli jest jakieś wzniesienie, to do przejechania na twardych biegach, więc nie interesują mnie miękkie przełożenia. Świadomie rezygnuję z 11T na rzecz 12T, mam za słabą nogę i tego biegu nie używam. Zdarza się że 13T zaczyna być za miękkie, ale 11T za twarde, więc 12T powinno fajnie uzupełnić tą lukę. Patrząc na drugą stronę kasety, miękkie biegi mi nie są potrzebne, więc 28T wylatuje na wejściu. Najbardziej skłaniałbym się do kasety 12-23T, jednak widzę że wtedy nastąpi przesunięcie najczęściej używanej kombinacji o jedno "oczko". Obawiam się że będę wtedy za dużo jeździł środkiem kasety. Z drugiej strony, jeden bieg wyżej to tylko 1 ząbek różnicy, więc może akurat będzie to dobry bieg do jazdy. Dodatkowo przemawiają do mnie bardzo małe przeskoki między kolejnymi koronkami, co powinno dać fajną i płynną pracę. Co o tym sądzicie? Co byście sugerowali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 12-23, albo, jeżeli znajdziesz, 12-21. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 A co masz z przodu? Jeśli 52T to może warto spojrzeć na 50T, wtedy przesuniesz się z 15-17 w okolice 14-15 i będziesz mieć ładne stopniowanie o 1 ząbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 50T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 To jak @uzurpator napisał, zostaje 12-21T albo wzmacnianie nogi, trenażerem lub treningiem interwałowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Generalnie, to 11T i 12T na szosie to zębatki do sprintów dla ludzi którzy dobijają do 70km/h w takowym. Gdybym mógł, to w szosce bym sobie zamontował kasetę 13-28, lub podobną. Stopniowanie co 1 ząbek jest epickie, zaś rozszerzanie zakresu dla samego zakresu jest raczej bezcelowe. Teraz mam 50-39 z kasetą 11-32 i te 11 i 12 to dla picu wożę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Ja natomiast jestem średnim kolarzem, bo nie umiem kręcić młynka a wszystko robię niskoobrotowo (za co moje kolana się odwdzięczają). Wczoraj odebrałem nowy rower co ma korbę 52/36 i kasetę 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34T. Przejechałem na nim dopiero 40km, ale cały czas 52T z przodu i 11-17 z tyłu. Niższych koronek z tyłu i małego blatu z przodu jeszcze nie użyłem. 11-17 to był dla mnie zakres roboczy, na 15T lub 17T się rozpędzam ze postoju a potem wrzucam 13T a na koniec 11T i jadę na najtwardszym biegu. Prędkość wtedy mam koło 35km/h przy moim niskoobrotowym kręceniu. Długą trasę mam dopiero przed sobą więc moje zachowanie może się zmienić i okaże się, że 52/11 wykańcza moje nogi po 50km, zobaczymy. Bardzo możliwe, że to kwestia geometrii roweru. Mam druga kolarkę co ma blaty 50-34 z kasetą 12-30T i w niej najtwardszego biegu 50/12 tak często nie używałem a jest dużo miększy od obecnych 52/11. Tam trzymam się przedostatniego biegu. Tylko, że tamta kolarka czułem że była leciutko za mała, co sprawiło, że kupiłem obecną. obie to kolarki typu endurance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 Teraz, uzurpator napisał: Gdybym mógł, to w szosce bym sobie zamontował kasetę 13-28, lub podobną. Ale proszę cie bardzo, kup sobie juniorską, zaczynają się od 13, 14, 15t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 No i lipa. Kaseta 12-23 nie istnieje w systemie zakupowym Shimano na Polskę. Jest jeszcze kaseta 13-14-15-17-19-21-23-26, ale jest to chyba najgorsza z wszystkich opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 @skom25 masz 13-23 z takim stopniowaniem 13-14-15-16-17-19-21-23T - bajka. Tylko nogami trzeba szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 Gdzie znalazłeś taką kasetę? Bo ja nie widziałem jej u dystrybutora, a przejrzałem wszystkie kasety 8 rz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 Ehh... Brak, brak, na zamówienie, w zewnętrznym magazynie... To chyba pieśń przeszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2019 No raczej tak. Patrzę tylko w dużych sklepach + oficjalnym systemie zamówień Shimano. Dość często w "czeluściach" internetu można znaleźć różne cuda, tylko później się okazuje że dawno już tego nie ma na stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RBTS Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Tutaj masz bardzo ciekawe rozwiązanie 14-15-16-17-18-19-21-23T https://rowerplus.pl/kasety-8-rzedowe/302-miche-primato-kaseta-8-rzedowa-shimano-sram.html?s=1 Nieco droższe i niestety bez 13z. Ale warte przemyślenia. W mojej starej, obecnie już spacerowej szosie, dojeżdżam (na nizinach) ostatnie kasety 7rz 13-14-15-16-17-19-21 (korba 52/42) więc wiem co mówię. Niestety takie cudeńka nie są już dostępne. W Twoim wypadku, żeby było całkiem dobrze, trzeba przejść na 9rz, tam mamy rewelacyjną kasetę SHIMANO HG50 9 RZ. 12-13-14-15-16-17-19-21-23 (też używam). Doskonale rozumiem tęsknotę do optymalnie dobranych przełożeń, stąd za każdym razem widząc na nizinach szosowy rower z kasetą 11-32z. doznaję wstrząsu! PS Powinieneś szukać kasety 13-14-15-16-17..... Dalej mogą już być zmiany o 2T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 https://sklep.harfa-harryson.com.pl/kaseta-bbb-drivetrain-8-b-13-23-bcs-08sh-sram,3,540365,11224 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 @RBTS 13 i 14 jako najtwardszy bieg, to jednak za miękko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek12 Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Tak z ciekawości się zapytam na jakiej kadencji jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 @skom25 na tym (z foty) można przy juniorskiej korbie 46×34 jechać >50km/h z ludzką kadencją - 120 obrotów. Gdzie masz u nas za miękko na 50/13? dokładnie przy 103 obrotach i gumie 25c masz 50km/h... Gdzieś tam przeczytałem że zmieniasz korbę z 175 na 170 - to ułatwia zwiększenie kadencji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 No właśnie na szosie jakoś preferuję jazdę na twardo, może to właśnie kwestia korby? Korbę nową już mam, 170mm, będę zakładał po sezonie. Może rzeczywiście zdecyduję się na 13T. No dobra, a co sądzicie o kasecie 13-26 o której wspomniałem wyżej? Mimo wszystko, chciałbym zostać przy Shimano, takie trochę zboczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RBTS Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Nadal brakuje 16z, ale lepiej mieć w zapasie nieużywane 26z niż 12z. Przyda się na pagórki, nie trzeba będzie zmieniać kasety. Różnica wagowa nie ma znaczenia. Niestety, producenci jakby nie zauważają, że na rowerach jeździ się nie tylko w górach. Na Mazowszu ideałem jest korba 50/42 lub 53/42. Niestety, stare dobre czasy już chyba nie wrócą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 Niestety masz rację. Prawdę mówiąc, to aktualnie niepotrzebnie wożę pół kasety, małą zębatkę na korbie i przednią przerzutkę. Na szosie na wagę nie zwracam uwagi, także to nie jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2019 @skom25 niczego bardziej nie doceniasz jeżdżąc po płaskim i używając obecnie głównie 15 i 17... jak tej sekwencji: 13-14-15-16-17. Resztę musisz sam rozstrzygać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2019 Pojawia się jeszcze kwestia przerzutki. Aktualnie mam chyba wersję GS. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/claris-r2000/RD-R2000-GS.html Dobrze rozumiem, że po przejściu na 25T lub 26T wypadałoby zmienić przerzutkę na SS? https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/claris-r2000/RD-R2000-SS.html Swoją drogą, zaczynam doceniać że nie pchałem się w drogi napęd do szosy. Łańcuch + kaseta + ewentualnie przerzutka cenowo wychodzą mniej niż... przerzutka XT do MTB :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2019 10 minut temu, skom25 napisał: Dobrze rozumiem, że po przejściu na 25T lub 26T wypadałoby zmienić przerzutkę na SS? Nie musisz. Możliwe tylko, że warto będzie zmienić napięcie sprężyny wózka na większe, ale to kosmetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2019 Większe? Wkręcenie śruby "B" powoduje oddalenie wózka od koronek. Już teraz, przy 28T kółko jest dość daleko, a śruba praktycznie wykręcona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.