Skocz do zawartości
Lukasz.

[Renowacja] Jak odnowić "srebrne" elementy w rowerze - kierownica, piasta, korba etc.

Rekomendowane odpowiedzi

Lukasz.
Napisano (edytowane)

Drodzy koledzy!

 

Mam w domu stary pokryty rdzą stary rowerek - Romet Pelikan. Chciałbym go odnowić. Będzie to moja to pierwsza próba renowacji, dlatego wdzęczny będę bardzo za wskazówki.

Na początek chciałem odnowić srebrne elementy elementy, bo wyglądają na najprostrze i nabiorę stopniowo wprawy.

Na elementach srebrnych oraz ramie, są ogniska korozji. Próbowałem papierem ściernym  i schodzą dosyć łatwo, zostają w tych miejscach wypustki, które też da się doszlifować.

Nie chciałbym robić coś bez sensu, co można zrobić prościej, albo porządnie, tak, żeby rdza się nie pojawiła po krótkim czasie.

Jak to zrobić?

1. Czy jest prostrzy sposób niż szlifowanie wszystkiego papierem ściernym? albo prostrze narzędzie?

2. Czy miejsca, w których nie ma ognisk korozji też mam przeszlifować, żeby farba przylegała?

3. Jak malować? Jaką farbą? W jaki sposób? Czytałem o środku R-Stop jako podkładu, żeby w wżerach także związała się farba, czy jego zastosować, czy coś innego?

 

Edytowane przez Lukasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Labell

Oddać do chromowania oraz malowania proszkowego jeśli ma być zrobione porządnie. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak wyżej. Chromowanie tanie nie jest, ale lakiernik proszkowy wyjdzie Cię niewiele drożej niż zabawa w farby w sprayu, a nieporównywalnie trwalej i lepiej.

Te srebrne elementy są pochromowane i jeśli rdza wyszła spod powłoki to już jest "po ptokach". Nawet jak to wypolerujesz to zostaną czarne punkty, a malować chromu za bardzo się nie da domowymi sposobami (jest bardzo gładki i twardy - farba się nie trzyma). U mnie w motocyklu to spotkało obręcze i chyba łatwiej i taniej byłoby mi znaleźć nowe koła niż rozplatać stare, nakładać nowy chrom i zaplatać:confused:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Rama: tak pisano wyżej (czyli proszek). Jak rower ma wyglądać jakby przed chwilą wyjechał z Bydgoszczy to można go ozdobić replikami oryginalnych naklejek np:

http://motonaklejki.pl/naklejki/3/0/68/

Elementy chromowane: zamiast papieru ściernego polecam wełnę stalową (0 do 000) lub włókninę ścierną. Są delikatniejsze, usuną naloty i rdzę ale nie porysują twardego chromu.

Po oczyszczeniu wypolerować pastą do chromu. I na koniec nawoskować (woskiem do lakierów samochodowych). Uszkodzonego chromu nie naprawi, ale plamy będą mniej widoczne i wosk zapewni jakąś tam ochronę przed ponownym wejściem rudej. Co jakiś czas trzeba go nałożyć na nowo.Albo szukać po bazarach i złomowiskach niezardzewiałych elementów do Pelikana. To się zwykle da kupić za nieduże pieniądze. Niektóre części będą pasować od innych Rometów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×