Skocz do zawartości
Kacperek12

[opony] plusowe opony a opory toczenia na asfalcie?

Rekomendowane odpowiedzi

Kacperek12
Napisano (edytowane)

Witam ciekawi mnie jakie  są opory toczenia opon 2.6, 2.8, 3.0 po asfalcie na max ciśnieniu?

Najlepiej doświadczenie praktyczne.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Kacperek12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radko10

Jeździłem na 3 calach. Na piachu bajka, na asfalcie problemem nie jest opór toczenia. Oczywiście moim skromnym zdaniem, tylko zaskakująco duży opór powietrza.
W końcu przeszedłem na opony 2.2 29 cali. Te 3 to było 27.5.
Po prostu wszystko zależy od tego w jakim terenie jeździsz. Na GMBN mówią że złotym środkiem są opony 2.6.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Jeżdżę na 27.5+ 2,8. To nie jest opona na asfalt. Pompowanie jej na maksymalne dopuszczalne ciśnienie jest absurdalnym pomysłem. Odbija się to to od wszystkiego, jest twarde jak skała a wcale dużo lepiej się nie toczy. Na asfalt nabijam maksymalnie 22PSI (1,5 bar), a często jeżdżę na ciśnieniu "roboczym" 12/13PSI, z czystego lenistwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker
Napisano (edytowane)

Zapewne sporo zależy też od bieżnika. 

Jeśli o mnie chodzi:

WTB Ranger 27,5x2.8 toczyły się średnio.

Bontrager XR2 29x2.6 toczą się lepiej.

Owszem, ruszyć ciężko ale jak nabiorą rozpędu to jest już z górki - nie zwalniają nawet jak na moment przestanie się pedałować.

Jeździłem jeszcze na Kendzie Havok - 27,5x2.8 i tutaj również opory są odczuwalne - jedna klientka wyjechała z Trekiem Roscoe na zmienionych oponach :D

Edytowane przez MikeSkywalker

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12
Godzinę temu, radko10 napisał:

Jeździłem na 3 calach. Na piachu bajka, na asfalcie problemem nie jest opór toczenia. Oczywiście moim skromnym zdaniem, tylko zaskakująco duży opór powietrza.
W końcu przeszedłem na opony 2.2 29 cali. Te 3 to było 27.5.
Po prostu wszystko zależy od tego w jakim terenie jeździsz. Na GMBN mówią że złotym środkiem są opony 2.6.

Opory powietrza opony???

A Schwalbe rocket ron 27,5x2.8 jak się toczą?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Tak, opory powietrza stawiane przez oponę o takiej szerokości sa juz wyjatkowo odczuwalne. Do tego jak wspomniał @TjakTomek moje nobby nic 2.8" przy 2 barach skaczą jak piłka. Na równym asfalcie niby można tak jechać ale dojedziesz na miejscówkę to trzeba znacząco upuścić. Pojezdzisz w terenie zbierasz się do powrotu i co? Stacjonarnej pompki przecież nie wozi się ze sobą w plecaku. Na wspomnianych NoNi na wysokim ciśnieniu na asfalcie opory przy 20kmh takie jak na NoNi 2,3" przy 35kmh.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radko10

SKS ma specjalną pompkę do opon plus. Zakupiłem nie korzystałem. Pompuje w obydwie strony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek
2 godziny temu, Kacperek12 napisał:

Opory powietrza opony???

A Schwalbe rocket ron 27,5x2.8 jak się toczą?

Tę właśnie oponę mam zainstalowaną w wersji Performance. Nie polecam, nawet w teren. Zużyję ją sobie bo uczę się dopiero jazdy i jeżdżę spokojnie ale do agresywnej to zdecydowanie nie nadaje się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Dlaczego się nie nadają?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Ślizgają się na kamieniach, czasem na sekcji grubych korzeni, w cięższym technicznie terenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Na ilu barach?

Na podjeździe?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W teren polecam Nobby Nici 2.6-2.8" w wersji Evo SS. Bardzo uniwersalne są pod warunkiem, że nie będzie błota ani rozmiękczonego gruntu - wtedy skubane się strasznie do tego kleją i opory jazdy rosną dramatycznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TjakTomek

Kacperek12, zrozum to są kiepskie opony, nie kupuj ich tylko dlatego że są tanie. Można je zużyć gdy dostajesz z nowym rowerem, kupować nie ma sensu. Nawet za darmo bym ich teraz nie przyjął, bo zaczynam jeździć bardziej odważnie i na przyszły sezon będę potrzebował już dobrych gum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×