Skocz do zawartości

[Piasta przednia] Dartmoor Reel luzy


Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;d

Niestety na moim przednim kole (gotowe koło od Dartmoora - Raider 27,5 piasta Reel 15x110) pojawił się niewielki luz. Pomyślałem, że pewnie łożyska do wymiany i problem będzie z głowy. Mechanik rowerowy stwierdził to samo - łożyska już do wymiany. A koło miało przejechanie dopiero mniej więcej 1500 km. Mimo to kupiłem nowe japońskie łożyska w odpowiednim rozmiarze.
W serwisie wybili mi stare łożyska, wbili nowe. Wkładam koło do widelca, wkładam ośkę, zakręcam (imbusem 6-tką). A luz jaki był taki jest dalej.... :(

Pan serwisant jeszcze profilaktycznie dobił łożyska, dokładnie włożył konusy (nie jestem pewien czy tak się nazywa ten element, ale chodzi o te stożki, które wciskają się w łożyska i kręcą się one niezależnie od korpusu piasty, to one bezpośrednio ściskane są w widelcu) i nic to nie pomogło. Przy bardzo mocnym skręceniu ośki luzy były nieco mniejsze, ale wciąż łatwo wyczuwalne. Do tego nie wydaje mi się, aby mocne dokręcanie ośki było dobrą praktyką podczas gdy producent zaleca 7 Nm (ja zawsze ją dokręcałem multitoolem "z wyczuciem"). Ani serwisant ani ja nie mam już pomysłu jak zlikwidować te luzy.

Dlatego właśnie opisuję sytuację na forum i liczę na to, że ktoś może wiedzieć co jest przyczyną mojego problemu.

Dzięki i pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej, ja próbowałem na tej grupie na fb, o której mówił @gyrill ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi. Później dwóch mechaników powiedziało mi, że niektóre piasty mogą tak po prostu mieć i nic z tym nie zrobię, przejeździłem sezon 2019 do końca i luz nie zwiększył się ani nie zmniejszył. Jeśli u Ciebie @lolki123 luz pojawił się dopiero po 2k km to może po prostu pora wymienić łożyska na nowe i to rozwiąże problem :)

Łożyska do przedniej piasty Reel mają oznaczenie 6804, ja kupiłem japońskiego producenta EZO (https://specjal.com/produkt/lozysko-ezo-20327/) i polecam.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należę już do tej grupy, więc niestety nie mam dostępu do Twojego posta...

Czyli konus właściwie nie trzyma się w łożysku? U mnie przy wymianie łożysk konusy należało po prostu lekko wybić, palcami bym ich nie wyjął z łożysk.

W takim razie spróbuj ocenić w jakim stanie są same łożyska, czy faktycznie wymagają wymiany, czy nie? Bo może zamiast inwestować w łożyska, które być może nie są przyczyną problemu to lepiej kupić nowe konusy (https://velo.pl/czesci/piasty/dartmoor/reel-pro-reel-reel-non-disc-100110x15mm-konusy)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie naprawic problem, obwinałem konusy 1 warstwa tasmy przezroczystej (konus siedzi ciasno i nawet nie drgnie) i 1 warstwa boki oski przelotowej(przy 2 warstwach było za ciasno ) luzy całkowicie znikneły, koło płynnie sie kreci i jest teraz bez bicia jak nowe....Polecam kazdemu to zrobic bo luzy były tak duze ze az ciezko było w to uwierzyc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 7.04.2020 o 19:11, Kulas32 napisał:

Nie należę już do tej grupy, więc niestety nie mam dostępu do Twojego posta...

Czyli konus właściwie nie trzyma się w łożysku? U mnie przy wymianie łożysk konusy należało po prostu lekko wybić, palcami bym ich nie wyjął z łożysk.

W takim razie spróbuj ocenić w jakim stanie są same łożyska, czy faktycznie wymagają wymiany, czy nie? Bo może zamiast inwestować w łożyska, które być może nie są przyczyną problemu to lepiej kupić nowe konusy (https://velo.pl/czesci/piasty/dartmoor/reel-pro-reel-reel-non-disc-100110x15mm-konusy)

 

Edit wczoraj jeszcze dokreciłem mocniej dzwignie osi przelotowej tzn imbusem o 1 zabek w prawo+ sama oske wkreciłem ile sie tylko da, zacisnałem klamre duzo mocniej- efekt 0 luzu koło nawet nie drgnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem w nowym Dartmoorze Blackbird Intro 2019. Dziwne, że w serwisie wymieniali Ci łożyska gdzie po chwili zauważyłem, że konusy mają zbyt małą średnicę względem łożysk ok. 0,5 mm. Prawdopodobnie maszyna źle ustawiona i stoczyła za dużo materiału, co przełożyło się na wadliwą partię. Jak dostajesz nową piastę/rower to uszczelka jeszcze jako tako trzyma koło w linii, ale wystarczy pojeździć parę dni aby koło latało lewo-prawo. 

Teraz mam jednak zagwozke czy oddawać na gwarancji czy faktycznie owinąć czymś konusy. Z drugiej strony mam złamany palec więc na razie i tak nie pojeżdżę, a bawić się w jakieś taśmy to trochę porażka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem numeru z taśmą i nie mam pojęcia jak Ty to zrobiłeś. Wejście na szybkozacisk Suntoura ma odpowiednią średnicę na zero, natomiast środek piasty łącznie z łożyskami ma średnicę minimalnie większą. Natomiast nie wiem jakim cudem miałbym obkleić tuleję piasty od środka, bo tylko to by coś dało. Samo danie taśmy na konusy dało tyle, że nie latały tak bardzo ale dalej nie zapewniały trzymania koła jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem 5 tys km od tego czasu i niestety patent z tasma nie zdał egzaminu- na poczatku było git ale przy predkosciach 70-80 km/h i hopach nie dało to rady

Rower elektryczny 3-4 kW moc. Waga roweru 40 KG+ Kierowca

Koło nadal lata na boki i słychac to podczas jazdy...

 

Sam juz nie wiem co z tym zrobic. Koszt nowych konusow 50zł  i nie wiadomo czy to załatwi sprawy....

Skladajac koło zastanawiałem sie czy wybrac Novatec czy Dartmoor i niestety zle wybrałem;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...